Gå til innhold

Ny bil og trenger litt råd da jeg er rådvill :)


Auroressa

Recommended Posts

Auroressa

Hei alle sammen, jeg er ny her inne å har et par spørsmål jeg håper du ønsker å ta deg tid til å lese :)

Jeg har nettopp kjøpt meg drømmebilen min , en Audi A4 Avant 2014 modell, Hvit :wub:  

Jeg trenger litt råd nå, har lest litt her inne, og googlet meg ihjel på bilpleie. Jeg har tidligere (fyfy) brukt vaskebøtte og svamp og turtle vask på tidligere bil, og denne feilen skal jeg ikke gjøre igjen! 

Nå hadde jeg liksom bestilt meg time til Riis Bilglass for Lakkforsegling og ripefolie av dørhåndtak og bakfanger, dette skal de ha 5500,- for. 

Jeg ble plutselig litt i tvil om dette er noe jeg bør få utført på bilen? 

Av to grunner, ble plutselig veldig trangt for meg økonomisk denne måneden, og jeg vet ikke etter å ha lest her inne om dette er kanskje så bra likevel? :rolleyes:

Hva ville dere anbefalt meg ? Har også lest at flere her inne nevner noe om at det er så mange flinke her inne som kan gjøre ditt og gjøre datt med bilen til andre. Så kan jo også slenge ut i samme tråd at jeg er veldig interessert i å få et evt tilbud fra en av dere om det er en jobb noen kunne tenke seg og hjelpe meg med. Om jeg da skulle bli frarådet og gå til Riis Bilglass. 

Tusen takk til dere som orket å lese, og tusen takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Grattis med ny tralle 😊👍🏼 Ville nok ikke brukt noe riis bilglass nei.

ripefolie på dørhåndtak faktisk?

folien får du på for et par hundrelapper andre plasser.

La nå riis bilglass få jobbe med det de kan, bilruter så tar du resten hos en av oss detailere her inne. Legg ut en annonse på jobb ønskes utført. 

 

Siden du er såpass grønn på bilpleie så spør su om du kan få se på av den du får til å utføre jobben og en produktliste hva du skal ha videre for å vedlikeholde best mulig.

 

På bakgrunn av det du selv sier med at du vil ha en blank bil som holder seg ripefri så vil jeg anbefale deg coating. 

Du må nok opp litt i pris avhengig av tilstand på bilen din. 

Coating er dyrt å legge for produktene er dyre og jobben er tidkrevende så derfor er det dyrere enn en lakkforsegling. 

Forskjellen på den lakkforseglingen riis sikkert bruker er at den sikkert ikke holder mer enn noen få måneder mens du med rett coating kan få holdbarhet i mange år. 

 

Jeg har selv hvit audi.

Her kan du se hvordan det kan bli:

Ikke sikkert at du trenger en så grundig jobb for min var fæl, men klarer du deg med en ett stegs lakkbehandling pluss coating så tipper jeg på en pris på 6-8000 for det. 

Skal du ha noenlunde lik jobb som jeg tok på min audi så snakker vi fort 12-14000.- med coating. Nå la jeg ikke coating på min for jeg må utbedre en liten lakkskade først så jeg la bare voks men nå driver jeg med dette og synes det er kos å legge ny voks men blir nok coating til høsten på min egen også :) 

 

Hvis du sier hvor i landet du holder hus så kan vi nok peke deg mot noen dyktige også så kan du diskutere pris med dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auroressa

Tusen takk for svar :) Tror jeg muligens da avlyser min time på riis bilglass... Jeg har trangt budsjett, kunne klart en 5500,- men det er det. Er uføretrygdet så ikke mye å rutte med gitt... 

Jeg holder til i østfold. Din bil ble rålekker forresten :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...