Gå til innhold

Ny jekk med feste til audi - hvor finner jeg?


Arild

Recommended Posts

Arild

Jekken min begynner å bli noen år og nå må bilen stå på jekken 2 dager fordi jeg må få retta felgen.

Har brukt gummiklosser tidligere men tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny jekk nå og da er det fint om det er fester på den eller mulig å kjøpe løser fester til audien.

Noen som vet hvor jeg får dette eller hva set heter? 

Siden det er flere biler innom her så må jeg helst ha mulighet til å bytte til "vanlig" også.

ser jula har en jekk til 799 mot normalt 1799.- som sikkert hadde vært ok om jeg kunne fått fester ala disse på. Men forslag mottas. Ikke lyst å bruke 4000 på jekk heller

 

IMG_0621.thumb.PNG.0fcefdb8db43476a81f81bd914aaa29f.PNG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Har selv den flate (lave) garasjejekken de har på Jula og har brukt den masse. Veldig bra! Klippet bare til en mykere gummipute. Jekkepunktene står i instruksjonsboka hvis du lurte?

Få inn en liten bukk når bilen skal stå en stund, skummelt å stole på jekken da. Går nok, men unødig risiko å ta hvis ikke :) 

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
42 minutter siden, The Punisher skrev:

Har selv den flate (lave) garasjejekken de har på Jula og har brukt den masse. Veldig bra! Klippet bare til en mykere gummipute. Jekkepunktene står i instruksjonsboka hvis du lurte?

Få inn en liten bukk når bilen skal stå en stund, skummelt å stole på jekken da. Går nok, men unødig risiko å ta hvis ikke :) 

Spesialpunkter for jekken på audien. Må ha sånn type jekk som på bildet. Er et spor den skal inn i. 

Men er om man får kjøpt adapter/overgang eller hva jeg skal kalle det til jula jekken eller andre jekker for den saks skyld

 

her ser du:

IMG_0623.JPG.e08268d6eb9fa1fe601c4bd21c1412c3.JPG

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du får tak i slike i norge, men biltema har noen helt flate gummiklosser som er veldi greie. På A6en din så er jo jekkepunktet helt flatt, så sålenge du har noe halvmyk gummi imellom så er det ikke problem å ha det hengende lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Kjøpte noen sånne fra England, men tok en god ukes tid og kvaliteten var grei,  så kjøp et par stykker. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Det var det jeg gjorde sist. Kjørte noe gummi mellom men det er noen plastdeksler som buler litt ut når jeg gjør det og det synes jeg ikke noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conkey

Jeg kjøpte tilsvarende fra eBay som IvarB linker til. Tik 3 dager i fra bestilling til den lå i postkassen. Opplever generelt at post fra England kommer raskere frem til meg enn post fra Oslo. Go figure

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke latt bilen stå på jekk i to dager. Har gjort den tabben selv en gang der jekken ikke holdt helt på trykket og senket seg.. Kjøp deg en bukk, jeg jobber sjelden rundt bilen jekket opp uten at det er en bukk under som sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusene

Har selv mekket det til med flate gummipuck fra Biltema og en baufil mens jeg ventet på slike som lenket til ober. Bruker da samme jekkepunktene som originaljekken, dvs laget spor i pucken til sveisekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte og brukte akkurat en sånn adapter fra nadia autosport. Den funka den, ble såvidt deformert da den halvsylindriske formen sikkert er litt høy. ferdig å bytte hjul jeg nå arild..

Ang jekk så har jeg to stk, en som gilk til e92 msport, brukes nå på e87 msport, men måtte til med jekken jeg brukte på discoen før til rs6en, var litt tight ift skjørta, men med luft så måtte jeg jekke relativt mye/høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
7 timer siden, Tjukk Lesbe skrev:

I stedet for å la bilen stå på bukk eller jekk, hva med å bare sette på et vinterhjul?

Kan såklart det men har 20" sommer og 19" vinter. Men det går jo for å la den stå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...