Gå til innhold

Swapmeet bilpleie i Bergen i løpet av mai/juni?


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

God aften, godtfolk!

 

Det ble arrangert et slags swapmeet i Bergen for noen år siden der DCN'ere møtte opp med bagasjerommet fullt av ting man ikke trengte lenger. Det var snakk om å fortsette denne tradisjonen, men det ble med det ene treffet. Skulle man prøvd å få til noe igjen?

 

Konseptet er enkelt - man tar med seg ting man har for mye av/ikke trenger/ikke vil ha og bytter/selger dette til andre (evt mot mellomlegg ved byttehandel). Det eneste kravet er at man er ærlig og up front når det gjelder produktet som skal selges/byttes, sånn at man slipper ubehagelige situasjoner der man lurer drittprodukter på andre. Sånt blir det bare dårlig stemning av.

 

Sist sto vi under Nye Nygårdsbro i tradisjonelt bergensk sommervær, dvs 8 grader og syndeflod, men til tross for dette var det god stemning. Det var dog et ønske fra flere om at ved neste treff, så kunne vi godt møtes et sted man kunne gå inn hvis været var typisk bergensk igjen, for en kopp kaffe og kanskje en matbit. Det eneste stedet jeg kommer på akkurat nå er veikroen ved ER-AN på Røykenes, ved kommunegrensen mellom Os og Bergen. Der er det en stor, fin parkeringsplass, og de har mye god mat å velge i, og kaffen er meget anstendig. Og det er varmt inne. :)

 

Det eneste problemet er at det er et yndet sted for biltreff av forskjellig art, så da slike treff som dette ofte legges til helger, er det godt mulig at man treffer på andre bilklubber/MC-klubber der, og det kan bli trangt om plassen. Egentlig ikke et stort problem, men noe å ha i bakhodet.

 

Hvis det er stemning for dette kan vi kanskje prøve å finne en dato der det passer, innimellom konfirmasjoner, barnedåper og bryllup.

 

Kjør debatt!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conkey

Jeg velger en positiv og åpen holdning til det forslaget der. Har tilfeldigvis litt jeg vil bli kvitt og noen alternativ jeg vil ha i bakhodet. Og så hadde det jo vært trivelig å fått et ansikt å koble til en del av figurene her inne.

 

Edit: og så tror jeg burgeren der er myyyyyye bedre enn noe de klarer å oppdrive i Drammensregionen, selv på en god dag[emoji12]

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeide! Rydder kalenderen umiddelbart herfra og til jul. Kanskje vi kunne satt opp en uforpliktende Doodle for å sjekke når folk kan? Med litt flaks klarer vi skvise det inn i den godværsperioden vi er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam

Jeg er gladelig med :) men trenger noen ukers forvarsel for å sjekke om evnt frihelger :)

Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis det blir 11. juni så kommer jeg fra Hamar. Kombinerer det med helgebesøk hos venner.

Vet ikke riktig hvor mye jeg har å bytte bort eller hvor blank bil jeg får bidratt med, men er glad i matbiter samt å se på hva andre farter rundt i. Har ikke deltatt på noen tidligere treff med gjengen herifra, så hadde vært stas å kunne møte opp på noe sånn mens man allikevel er på andre siden av landet.

[X] 1998 Hyundai Coupe 1.6
[X] 1990 Volvo 745
[X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T
1995 Toyota Celica GT-Four
1994 Opel Astra F Si 1.6

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
22 timer siden, Soulcam skrev:

Skal vi prøve 27 mai på Er-An? mellom 15-20? @Christer?

Har ikke sjans, fikk plutselig en gnikkejobb som skal leveres i det tidsrommet... Mai ser dårlig ut for min del (i den grad det er noe særlig igjen av mai), men pinsehelgen kan det være jeg kan få til noe, alternativt 10/11. eller 17/18. juni. Etter det reiser jeg mest sannsynlig på ferie i tre uker hvis det ikke dukker opp veldig mye jobb.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...