Gå til innhold

Maks glans


Pck84

Recommended Posts

Det jeg lurer på, hva anbefaler folket hvis man skal oppnå maks glans/dybde i lakken?     Coating eller voks?    Jeg har rupes hvit polish, finnes det noe bedre som gir mer glans?   

 

Det jeg vurdere per dato er rupes hvit med concorso.  Eventuelt utopia?   

 

Jeg har den nye glazen fra CG liggendes også som vurderes. 

 

Bilde av bilen det gjelder:)

IMG_20170417_132829.jpg

Endret av Pck84
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiny_racing

For det siste lille ekstra er grunnarbeidet avgjørende. Alt må være perfekt, og har hatt god erfaring med å kjøre et ekstra finsteg med myk pute og lite hastighet. SV Utopia har gitt meg meget bra dybde og gloss. To tynne lag er supert. Super voks å jobbe med som lukter godt. Tipper Utopia vil gjøre seg godt på den fargen du har.

På mørke farger, eks sort blank, har en bra coating gitt enda mere glossy utseende. Ser ut som lakk med mange lag klarlakk. IGL Kenzo har fått lakk til å se svært "flytende" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Som @Shiny_racing sier så er grunnarbeidet viktigst. Men å legge en showvoks etterpå for glans bidrar nok også ekstra til det. 

Selv la jeg angelwax desirable på hvit 3 stefsbehamdlet bil og  glansen jeg fikk selv på hvit bil var helt knall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Glans, dybde og klarhet oppnås med forarbeidet, voksen eller coatingen forsterker uttrykket du har fått til med poleringen.

En coating gir en mer glassaktig look enn voks og er også mye mer holdbart, tåler mer kjemi og beskytter også bedre mot vaskeriper.

Jeg hadde helt klart gått for coating for å bevare resultatet best mulig.

Endret av Reidar

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnarbeid er viktig ja, er rupes hvit noe av det finere til sluttsteget eller finnes det andre ?   Jeg har Gyeon mohs coating her også, men har hørt at voks gir hakket finere glød.   Dette blir en kose bil så voks holder som beskyttelse i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...