Gå til innhold

Behandle pianolakk / alu lister interiør


lii8

Recommended Posts

Sitter å funderer litt på hvordan beholde/beskytte pianolakk panel og alu lister/'trim' inne i bilen. Er det noen som gjør annet enn å rengjøre disse med en APC/interiør vask?? Tenker da på polering/voksing/forsegling av noe slag.

 

kom over en youtube video fra Whitedetails, hvor han brukte Auto Finesse Tripple på interiøret til en Audi (dette var riktignok karbon og metall).

 

Tanker anyone :huh: eller andre anbefalinger?

Endret av lii8
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pianolakk er beryktet mykt og pådrar seg lett riper.

 

Uten at jeg skal uttale meg med full autoritet og sikkerhet tenker jeg at voks ikke vil gi noen vesentlig grad av beskyttelse fra riper i pianolakk. Alternativer kan være coatinger eller folier.

 

Auto Finesse Tripple er vel et mildt polerings- og fyllmiddel(á la AutoGlym Super Resin Polish?). Kan jo være veldig effektivt på myk pianolakk, men jeg har ikke prøvd så jeg tør ikke å uttale meg noe om den langvarige effekten.

 

Personlig har jeg polert pianolakk med Rupes iBrid Nano på roterende og ikke lagt noe beskyttelse på i etterkant. Det gjelder å være litt bevisst på hvor mykt det er, og rett og slett godta at andre mennesker kommer til å ripe det opp :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...