Gå til innhold

Årsak til riper på helt ny bil


Prinsen

Recommended Posts

Var innom en bilforhandler jeg har kjøpt ny bil av for å se på en identisk bil (vet det ikke er min). Dette er en bil som er helt ny og ikke blitt klargjort engang.

 

Hvorfor har den disse sirkulære ripene på B-stolpene? Ser ut som bilen har levd 3-4 år med maskinvask.

 

Noen som jobber i bransjen som har en god forklaring?

20170426_183031.jpg

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra transport? Er jo mye dritt som kommer på bilene f.eks på vei fra Drammen. I tillegg har jeg tilgode å møte en bilselger som ikke henger på bilene i butikken når de snakker med kunder.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok blitt behandlet med noe på fabrikken ... Ser forøvrig ikke ut som 3-4 år med maskinvask. :lol: Det hadde sett mange ganger verre ut. En dårlig håndvask kan gi så mye riper som det der på pianolakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er riper er en ting, men det er perfekte sirkler 🤤

 

Dette skjønner jeg ingen ting av 😂

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripene er nok ikke perfekte sirkler. Beveger du lyskilden ser du at de perfekte sirklene flytter seg etter midtpunktet til lyset. Det er altså lyset som lurer synet slik at ripene ser ut som sirkler når de i realiteten er masse riper i alle mulige retninger. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...