Gå til innhold

Hva skal man anbefale til mannen i gata?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Driver å polerer bilen i ny og ne, og den ser unektelig blank ut. Dette fører ofte med seg at flere bekjente og tilfeldig forbipasserende spør "hvordan gjør du det"? Og "hva kan jeg gjøre"?

Regner med dette er en kjent problemstilling for flere her inne på forumet, da jeg ikke er dønn sikker på hva jeg bør anbefale. Jeg kan ikke anbefale en gammel mann å bestille poleringsprodukter for 2-3000 fra scandicshine, selv om det ville vært det beste. De er nok ute etter produkter du får tak i i butikken.

Det jeg har anbefalt så langt er å for det første skaffe en vaskevott, så bruke Autoglym sin produktserie på så mye som mulig. Og vil man legge litt penger i det så kan man kjøpe Meguiars på bilxtra har jeg sagt..

Men er det noen andre gode råd man kan gi til folk? Jeg selv vet jo hvordan jeg kan få bilen fin og blank med de produktene jeg har, men det er ikke en produktserie som egner seg for folk som interesserer seg for dette på et temmelig lavt nivå.. :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok anbefalt deep crystal 3 step. Disse går det an å få kjøpt over disk (godt voksne mennesker er ofte skeptiske til Internett-handel), og det er enkle produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hva jeg anbefaler, jeg må som regel finne ut hvor mye jobb de kan/vil legge i det..

Men viktigst; god avfetting, god såpe, washmitt og eventuelt clay. Til polering minst to steg; som regel DC step1 + Techwax men som regel også Scratch-X og DC step2. Og så selvfølgelig noen pads, et par MF og en WM.

Pleier som regel å forklare fordelene ved flere steg rens/polering/lsp og får da som regel inntrykk om hvor mye jobb de orker å legge i det til å begynne med. Det jeg synes er viktig er at de første produktene de handler lar seg kombinere med andre dersom de får litt mer "dilla" og vil ta flere steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om jeg ikke har tid til å forklare for mye så er det:

Meguiars mikrofiber mitt

Meguiars NXT gen wash

Meguiars NXT tech wax

Meguiars Mikrofiber x 2

Meguiars watermagnet x1

Om jeg har tid....."trekker pusten"......så........

bla bla bla x 114 sikkert :)

Blir ofte for mye for folk når du drar inn guzzler, gritguard, sauehansker, div såper, foam canon, ht vaskere, ripefjerning osv, da sier jeg stort sett bare www.detailersclub.no

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ikke sikker på om jeg klarer å forklare forskjellen på dem, annet enn at noen mener det suger vann bedre enn det på SS. Har ikke prøvd The Guzzler selv, så vet kan ikke si det utifra mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg synes den vanlige, grønne guzzleren (ikke HD, den er på en måte 2 guzzlere sydd sammen) er den beste tørkefilla, jeg har to av de små og kan tørke bilen med ett bittelitte tørkehåndkle, hadde jeg hatt det i SS-størrelse, da hadde det sugd opp glomma ;)

Det virker også som det har veldig bra kvalitet, har brukte det jevnt i ett år, favoitten min, og det er fortsatt like bra :) Men skal sies at Guzzler HD og Miracle Dryer er bra greier det også!

Tenkte det neste skal bestilles fra Autobahn bilpleie, viktig å prøve litt nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...