Jump to content
Sign in to follow this  
Yttervik

Rens nyere Volvo skinn. Spam for sterkt?

Recommended Posts

Yttervik

Hei! Ny på

forumet :) Jeg kjøpte for noen uker siden en 2011 S60 med kun 54000km på telleren. Sort skinn i tilnærmet ny-skick.

Har fra før av Spam og scholl concepts skin, samt SW børste som jeg brukte på en BMW for noen år siden. Da erfarte jeg at skinnet farget av og mistet noe av fargen sin der jeg brukte spam og børsten. Er det virkelig så sterkt?? Er redd for å ødelegge skinnet på Volvoen, så tar gjerne i mot tips! Bør jeg tynne ut spamen?

Synes også at scholl skinn kremen la igjen mye hvit farge, så liksom ut som polering som ikke var tørket vekk. Er denne uegnet? 

Til sist; noen med erfaring fra slike Volvo-seter? Hvordan er de farget, og hvor godt holder de på fargen?

e30 tic

Spam er bra. Men ja den er rå sterk. Folk vasker jo bil deler i den bla...

Jeg bruker kun produkter ifra Www.colourlock.no ettersom dem er rimelige og produsert av et firma som utelukkende driver med skinn. Www.car-spa.no er forhandler.

Du trenger kun en myk børste og mild cleaner. 

Shield er fin til slutt for å forsegle å forhindre fargesmitting.

Sw børsten er god.

Kan du legge ut bilde?

Det skal være en tett top coat på nyere skinn. Sikker på det ikke bare ble matt? Tror ikke spam er så sterk men jeg kan teste selv 

Christer

SPAM fjerner lett farge fra ubeskyttet skinn, så på nyere biler med lett til moderat skitne skinnseter hadde jeg nok blandet den ut hvertfall 1:5, kanskje 1:10. I ren form skreller den av det meste innvendig og utvendig...

Men, som e30 tic over skriver, så er dedikerte produkter for skinnpleie fra noen som vet hva de holder på med det desidert beste.

Yttervik

Jeg har foreløpig ikke renset setene, men tok en grundig innvendig vask litt før påske. Da vasket jeg setene med mildt såpevann (varmt vann tilsatt en liten skvett Autoglym interior shampoo). De er ikke skitne, og ble heller ikke merkbart renere av dette. 

Etter det jeg leser her så ser det ikke ut som at det er noen vits med klassisk skinnrens og krem: 

Så då må jeg vel finne noe annet som passet litt bedre. 

Legger forøvrig med noen bilder jeg knipset i dag av setene, så det ble ettelyst.

Rattet blir fort blankt ser jeg, hva skal det rengjøres/renses med? Brukte litt Multifoam fra Relekta og da ble det straks mattere, men mistenker det sliter litt på skinnet?IMG_0452.thumb.JPG.1084c9db1f723ae2331e0d78949c8e97.JPGIMG_0456.thumb.JPG.cdc5ff924047d75a9e3370425fb1eb71.JPGIMG_0454.thumb.JPG.02664816adfe0a83f285d0912fd8aa41.JPG