Gå til innhold

Larsen's nye bruksbil! Nå med film og nye bilder!


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Jasså, da har jeg kvittet meg med gamle Volvoen og handlet ny bruks bil!

Er litt knask på denne men ellers er den ganske bra. Har vert polert med maskin for litt over et halvt år siden.

Panseret har en hel haug med steinsprut så jeg tenkte å prøve med på flekking og våtsliping der.

Samt det som er av lakk rust skal jeg og prøve meg på samme metode. Slipe, sparkle litt kanskje, grunne og lakkere. Så se om jeg får noe bra resultat med litt våtsliping og polering. Ganske kurrant farge å få fin da ;)

Har handlet inn to spray bokser med orginal farge og klarlakk fra BMW samt en stift og klarlakk stift.

DSC00790.jpg

DSC00791.jpg

DSC00792.jpg

DSC00793.jpg

Endret av Larsen-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Jasså, da har jeg kvittet meg med gamle Volvoen og handlet ny bruks bil!

Er litt knask på denne men ellers er den ganske bra. Har vert polert med maskin for litt over et halvt år siden.

Panseret har en hel haug med steinsprut så jeg tenkte å prøve med på flekking og våtsliping der.

Samt det som er av lakk rust skal jeg og prøve meg på samme metode. Slipe, sparkle litt kanskje, grunne og lakkere. Så se om jeg får noe bra resultat med litt våtsliping og polering. Ganske kurrant farge å få fin da ;)

Har handlet inn to spray bokser med orginal farge og klarlakk fra BMW samt en stift og klarlakk stift.

DSC00790.jpg

DSC00791.jpg

DSC00792.jpg

DSC00793.jpg

Grattis med fet bil.

Hvis du har tilgang til trykkluft, er punkt sandblåsings utstyr kjekt å ha når du skall fjerne rust. Du klarer da å få metallfaten renere med mindre fjerning av metall en ved sliping.

Du kan også lage noen sjablonger av gummi som er veldig fine hvis du må punktsandblåse eks rust i bunn av steinsprut.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Morro det der.. hvit BMW, da slites du mellom Glacier eller bleu weiss fra Swissvax da ;) stalltips: ta begge, velg hjemme, he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Takker for kommetarer! :)

Hehe, må da først få bilen hjem :P Men mørke ruter vil jeg ha, og shadowline lister er et must.

Er ikke helt fan av den punkt sandblåsinga, har bare testet en type fra Biltema, og det var mer

sand og røyk enn det blåste bort noe. Får se hvor mye det er når jeg tar av listene og sideskjørta.

Tenkte å sette av et par uker i sommer til shining og fiksing, så får heller M3en gå som bruksbil

i noen uker.

ESS har jo og litt snadder til denne motoren ;) 411hk og 545nm får man da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, E34 er det fineste BMW noen sinne har laget mener nå jeg. Fineste modellen med den barskeste motoren (non-M)...kjenner misunnelsen vokser nå.

Hva er det av utstyr i denne da, bortsett fra de vi kan se her...klima? stor kjørecomputer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Kul tralle, å så med manuel gir :thumbs: Men du må få fjernet det båtinteriøret (regnskogen)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Vil nå påstå at E30 M3 er det feteste som BMW har laget! Kompressor er bare en liten tanke, blir muligens fornikklet helbur i M3en til sommeren. Det båt greiene må bort, men har ikke bestemt meg for hva jeg gjør. Lakkere samme farge som bilen? Sort?

Av utstyr har jeg check control, kjøre comp, el. seter, 4x el vindu, el speil, varme i speil, varme i seter, hydraulisk nivå regulering bak, farga glass, M5 diff, bilstein dempere og supersport fjærer forran, sentrallås og mulighet for å åpne kun glasset i bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mot formodning skulle få feil på nivåreguleringa, og kjørekomputeren sier ifra om dette, så får du opp en morsom beskjed når du bikker 180km/t som sier noe sånn som : " Max 180km/t, defekt nivåregulering".

Har jeg hørt :ph34r:

Fin bil. Synes det passer bilen å ha lyse vinduer, så du får prøve å ikke kebabsote ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Står noe om det i instruksjons boka. Tror det kommer opp om du laster over så og så mange kg på ræva og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Solberg-

Nå er jo ikke bilen ny lenger i ditt eie, men grattis hvertfall :) Superfin farge detta. Nå er jeg absolutt ittno BMW-fyr, men det sitter en 4 liters V8 i bilen din eller?

M5 sedanen i detta karrosseriet her er skikkelig lekker. Faktisk en bil jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...