Gå til innhold

Spesiell Hjulbue


AndersB

Recommended Posts

AndersB

Okei, som dere ser funker det fint å få plastdetaljene freshe, men wtf, hva med resten av hjulbuene? Liker ikke løsningen på denne bilen, foran er det plast men bak er det noe ukjent materie som ikke akkurat er behagelig å se på. Forslag til å få dette til å se ..ja forsvarlig ut  :)

post-863-1242769885_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Er plastikkfiltgreier, blir brukt for støydemping. Hjelper også noe mot demping av steinsprut så det ikke flyr rundt og ut på bilen igjen. Mer heavyduty varianten som du finner på lastebiler ol.l ser ut som ei plast dørmatte. (De gamle grønne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Ikke det at jeg har peiling på tectyl, men noen steder ser det ut som det er smurt utover, så kan være noe i den duren=)

evt, kan det lønne seg å få på en ny tectylbehandlig? hjelper det? :P

Gammel dørmatte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel vitsen med tectylbehandling at steinsprut fra hjula ikke skal lage sår i lakken i hjulbuene slik at fuktighet kommer i kontakt med bart metall og begynner å ruste.. Ser ikke heelt poenget med å fjerne det på en bil som skal brukes til å kjøre med.. Greit med fin blank bil men den må jo kunne brukes også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal legge på ny tectyl (eller lignende produkter), må det gamle av først uansett.

Men det vil nok ikke vare lenge før det ser like fælt ut igjen, for den type produkter er ganske seige, og sand som kastes opp har en tendens til å feste seg ganske godt (og fort).

Du må nok leve med at det er litt grått inni der, men du kan sikkert få børsta vekk endel med en litt stiv kost.

Evt. etterfulgt av en runde med såpevann og svamp/kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
unabomber

Ligna litt på det som jeg har. Ser ut som no sånn kompositt greier. Bilen er en 2008 Golf. Mektig irriterende :D

Er vel plast foran og den djevelskapen bak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna litt på det som jeg har. Ser ut som no sånn kompositt greier. Bilen er en 2008 Golf. Mektig irriterende :D

Er vel plast foran og den djevelskapen bak :(

Var det på en 2008 golf jeg polerte for litt siden også:P er utrolig irriterende egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Alt "der inni" vil jo se styggere og styggere ut grunnet steinsprut.

Noe mørkt er vertfall å foretrekke da ting viser mindre da, i forhold til lyst.

Står enda på lakk jeg da.. Hammerite, det kunne jo vær vært tanken vertfall?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnusalex

Hva med svart understellsmasse? Type Biltema-spray... den blir svart, og holder lenge om den får litt heft. Den "etser" også igjennom masse dritt før den stivner...

Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det som er løsningen foreløpig, synes minimalt, men jeg veit om det, og da må det fikses ;) får se hva som skjer, har gått i glemmeboka frem til nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...