Jump to content
Sign in to follow this  
Teclis

Kamikaze Stance Rim Coat på Work Meister S1 3P

Recommended Posts

Teclis

Hei

Da kom endelig de nye felgene, og med det ble det å legge coating, denne gang ble det Kamikaze Stance Rim Coat, som Cura di Automobile fikset til meg.

Da disse felgene var helt nye, så gikk jeg kun over de med Gyeon prep, før jeg la coatingen.

På denne coatingen, bruker man bare et par dråper omgangen og smører det utover, jeg startet med ytterkant først, disse skal da stå 10-20min før du buffer av, ved 2 lag venter man 1time før man legger lag nr2, dette skal da stå i 24timer til herding.

Jeg lot coatingen sitte på i 10min ved første lag og 15min på andre lag, om jeg gjorde dette rett så varer denne i 2år.

Som dere kan se på bildet er flaska liten, men den holder til ca 16 felger, den kan også brukes på eksos stuss og bremsekalipere da den tåler 1200grader!

Men litt på hvordan denne er å legge, og buffe av. Som sagt bruker man bare noen dråper og smører det jevnt utover, og etter 10-20min tørker man det av, og på disse minutene har det virkelig skjedd noe, felge var så glatt at det er helt vilt. Mikrofibern bare sklei rundt på felgen, som du kjører sommer dekk på blåis, det var helt, helt vilt hvor glatt dette ble! Det var ingen problemer å legge på elle buffe av så veldig lett og legge! :D Jeg brukte sånne bomullsputer (som damer bruker til sminka) til å føre på, etter dette er en glass coating som da krystalliserer seg, så alt du bruker av påføringsmateriell og buffing er da boss etterpå. Mikrofibern til å tørke av blir nå til olje filer, da de ikke lenger kan brukes på lakk ect pga dette. 

IMG_2059.JPG

Før start.JPG

ferdig preppet.JPG

Ferdig med 2 lag.JPG

• DCN Point 7

Freakshow

Hvordan fikk du lagt coatingen ved skruer osv? Lyst på sånne felger selv men skeptisk på coating med skruene xD

Arild

Feite felger gitt... åssen bil skal dem på?

Teclis
7 minutter siden, Freakshow skrev:

Hvordan fikk du lagt coatingen ved skruer osv? Lyst på sånne felger selv men skeptisk på coating med skruene xD

Bare prøvde å få dytta bomullsputa på de og dro over, er det et sted jeg ikke fikk til skikkelig er det nok der.. :P

3 minutter siden, Arild skrev:

Feite felger gitt... åssen bil skal dem på?

De sitter på min GT86 TRD :)

17668885_10154230514511436_2111375395_o.thumb.jpg.58fc4389c5bc316f46ba0f23496b575c.jpg

• DCN Point 2

Freakshow

Okey! ^^ får bare bruke litt lengre tid da når det skal legges! :D

• DCN Point 1

Arild

Kult.. passa godt til bilen :) tror jeg har kjørt det meste av sportsbiler og kule biler inkl sl63amg, , s8, rs6, rs4,m3,m5 masse porscher osv men en  gt86 har jeg aldri prøvd :) 

• DCN Point 1

Teclis
Akkurat nå, Arild skrev:

Kult.. passa godt til bilen :) tror jeg har kjørt det meste av sportsbiler og kule biler inkl sl63amg, , s8, rs6, rs4,m3,m5 masse porscher osv men en  gt86 har jeg aldri prøvd :) 

Takker :D

Vel da har du noe å sette på bucket lista ;)

Edited by Teclis

Arild
3 minutter siden, Teclis skrev:

Takker :D

Vel da har du noe å sette på bucket lista ;)

Nah😊kjører tysk og koker risen hjemme 😎😂

• Like 1
  • DCN Point 4

Freakshow
Nahkjører tysk og koker risen hjemme

Teclis
12 timer siden, Arild skrev:

Nah😊kjører tysk og koker risen hjemme 😎😂

Hehe, riskokern dro iallefall fra en god del på Nürburgring, og på de fleste trackdays på Rudskogen ;) mulig de hadde spist for mye ris før de dro på banen :P 

• DCN Point 4

Freakshow
14 timer siden, Teclis skrev:

Hehe, riskokern dro iallefall fra en god del på Nürburgring, og på de fleste trackdays på Rudskogen ;) mulig de hadde spist for mye ris før de dro på banen :P 

haha what a comeback! he shootes and he scores! :rofl1:

• DCN Point 1

Murse

Fete felger på arti bil! Selv er jeg nok mest tysk i kjøretøvegen, men GT86 er nok på topp 10 av morsomme biler jeg har kjørt :D

• DCN Point 1