Gå til innhold

Erfaringer med Nokian Hakka Black?


Conkey

Recommended Posts

Får mulighet til å kjøpe overnevnte dekk fra norsk butikk 4 stk 18" til kun 7500,- ferdig omlagt. Dette er jo rått men vil gjerne høre om folk sitter med gode/dårlige eller noen som helst erfaring med dette dekket?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp dekk. Har hatt dette på flere forskjellige biler, veldig gode som sitter klistret på veien.

 

Er en bakdel som dessverre gjør at jeg kjøper andre dekk nå, er at de slites mye fortere enn andre dekk jeg har hatt. Virker som litt mykere enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp dekk. Har hatt dette på flere forskjellige biler, veldig gode som sitter klistret på veien.
 
Er en bakdel som dessverre gjør at jeg kjøper andre dekk nå, er at de slites mye fortere enn andre dekk jeg har hatt. Virker som litt mykere enn andre

Det er det jeg også har oppfattet at andre har ment men er jo aldri sikker siden jeg sjelden vet hva de da sammenligner med. På dette forumet stoler jeg mer på svarene. Får veie dette litt, prisen er jo ingenting å si på, men om det koster meg 2000 mer for dekk jeg har 1-2 sesonger lengre blir jo prislappen en annen. Husker jeg valgte bort conti dekk tidligere pga samme opplevelse. Men synes generelt at sommerdekk ryker fort i mitt eie... Ser ikke mer lovende ut må når jeg har en del mer hester som skal plantes i bakken

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental er også ganske myke dekk. De har også samme "problem"

 

Kjøper man billih dekk, er disse hardere, og holder lengre. Men bakdelene er ofte dårligere dekk, da spesielt på vått føre.

 

Pleier å se an hva type bil man har, iforhold til dekktypen. (-kjørestil osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på solfylte Vestlandet så vått grep er viktig. Står mellom disse og goodyear eagle f1 som jeg ser mange steder får samme trekk av folk for mye slitasje. Kanskje det gjelder flere her inne, det aktuelle er at Dnb MasterCard gir 25% på dekk kjøpt med mastercardet deres hos vianors nettside. Begrenser seg derfor til dekk de forhandler

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Nå er det noen år siden (5-6) jeg hadde goodyear eagle f1 men husker de ikke var noe særlig på våt vei. De var rett og slett dårlige den gang. 

 

Godt mulig de er bedre nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tester presterer de noenlunde likt med unntak av støy hvor goodyear kommer bedre ut. Men ser at folk opplever siste versjon av dekket som svakere enn tidligere utgaver

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Du kan jo også sjekke dekk24.no dekkonline.com og disse andre. Selv om du får 25% gjennom dnb mc på vianor så trenger det faktisk ikke bety at det blir billigere. Vianor og dekk1 er generelt hissig dyre.

 

stod forresten noe i avisa i dag i stavanger aftenblad. 

Kan evt ringe dem å høre om de har noe kanontilbud til deg. 

Skal alltids plukke opp for deg jeg isåfall.

 

IMG_0408.thumb.PNG.2481a1fceeac07939af2937916e9d99c.PNG

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser verken dekk24 eller dekkonline matcher den prisen jeg vil få.
Litt lang vei å kjøre men takk for tilbudet[emoji106]
Hadde tenkt å kjøre en sesong på dekkene jeg har, begynte med vårshine på felgene i går og så mønsteret var i minste laget. Skal ikke være lett når det dumper ned reklamemail fra DnB....
Ser andre skryter av goodyear efficientgrip ift varighet men disse var unormalt dyre i forhold til black/f1.

Faen ikke lett med luksusproblem[emoji23]

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Conkey skrev:

I tester presterer de noenlunde likt med unntak av støy hvor goodyear kommer bedre ut. Men ser at folk opplever siste versjon av dekket som svakere enn tidligere utgaver

Kjører Hakka Black på konas V70, dvs kjøres relativt pent og mye på motorvei. Har hatt de en sesong, og ser ut til å vare to sesonger til. Hadde Hakka Blue på samme bil tidligere, og de ble mye raskere slitt. Støy og grep føles ganske likt på denne bilen, men den presses ikke allverdens. Synes de sporer mindre enn andre dekk.

 

Har Pirelli P Zero på A5en, Helt annen dimensjon, så vanskelig å sammenline direkte støy og grep. Det jeg kan si er at kjørefølelsen er bedre med Black, Når grepet er i ferd med å forsvinne skjønner man det før det forsvinner. På Pirellidekkene er er det plutselig borte. Pirelliene fungerer bedre om det er varmt i været, eller om du har fått varmet det litt opp før man tråkker på.

 

Av sammenlikningsdekk har jeg kjørt endel på Conti SportContact og PremiumContact før. Disse bråket mindre, men ble mye fortere slitt. Fikk akkurat 2 sesonger ut av de.  Unntaket var settet som fulgte med V40, men disse hadde hastighetsmerking W - mye mer enn nødvendig for modell og motor. Mulig det gjorde de hardere og dermed mer holdbare. Ikke testet billigmerker, velger å bruke ekstra på sko til meg selv og til bilen.

 

Mitt neste dekksett vil bli Hakka Black.

 

Kjørelengde på våre biler er relativt stabil på 20-25000 i året på alle bilene vi har hatt.

 

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Hakka Black på konas V70, dvs kjøres relativt pent og mye på motorvei. Har hatt de en sesong, og ser ut til å vare to sesonger til. Hadde Hakka Blue på samme bil tidligere, og de ble mye raskere slitt. Støy og grep føles ganske likt på denne bilen, men den presses ikke allverdens. Synes de sporer mindre enn andre dekk.
 
Har Pirelli P Zero på A5en, Helt annen dimensjon, så vanskelig å sammenline direkte støy og grep. Det jeg kan si er at kjørefølelsen er bedre med Black, Når grepet er i ferd med å forsvinne skjønner man det før det forsvinner. På Pirellidekkene er er det plutselig borte. Pirelliene fungerer bedre om det er varmt i været, eller om du har fått varmet det litt opp før man tråkker på.
 
Av sammenlikningsdekk har jeg kjørt endel på Conti SportContact og PremiumContact før. Disse bråket mindre, men ble mye fortere slitt. Fikk akkurat 2 sesonger ut av de.  Unntaket var settet som fulgte med V40, men disse hadde hastighetsmerking W - mye mer enn nødvendig for modell og motor. Mulig det gjorde de hardere og dermed mer holdbare. Ikke testet billigmerker, velger å bruke ekstra på sko til meg selv og til bilen.
 
Mitt neste dekksett vil bli Hakka Black.
 
Kjørelengde på våre biler er relativt stabil på 20-25000 i året på alle bilene vi har hatt.
 
 

Tusen takk for utfyllende svar. Nå gikk jeg fra å ha bestemt meg for f1 til å gå tilbake til black [emoji23][emoji23]

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conkey skrev:


Tusen takk for utfyllende svar. Nå gikk jeg fra å ha bestemt meg for f1 til å gå tilbake til black emoji23.pngemoji23.png

Beklager :wacko: Akkurat de dekkene har jeg ikke prøvd selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Var vel riktig beskrevet sånn jeg følte det med f1. Ingen forvarsel før grepet plutselig forsvant på våt vei.

Er som sagt endel år siden så ville vel trodd ting var bedre nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Anbefaler de. Relativt støysvake til å være et "sportsdekk".  Hadde de på min Alfa Romeo MiTo.

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk en felg pakke fra dekkonline med Goodyear eagle f1 asymmetric 3 i dim 245/40 18" på felg i dag  [emoji4] 
Brukte noe timer på å bestemme meg for hvilket dekk merke jeg skulle gå for..Går ut i fra at du har lest [mention=9262]Conkey[/mention]
IMG_0348_zpspcmzaxnu.jpgIMG_0349_zpsv4gy5eqw.jpg


Vet ikke om du hadde en link men i så fall fikk jeg den ikke opp [emoji15]. Noe spesielt du tenkte på at jeg hadde lest?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...