Gå til innhold

Kärcher K5 full control


Leffe

Recommended Posts

Kjøpte idag en Kärcher K5 full control på lokale byggesjappa.

Så at de reklamerte med extra flexible hose på årets utgave. Tok sjansen og kjøpte en, Denne slangen imponerte meg stort kontra en vanlig plastarmert slange. Ikke fult like god som en ordinær stålarmert slange men oppførte seg opp mot 90% lik. Så jeg ble positivt overrasket over denne. Testet spyleren med en kjapp avspyling av bilen. En bra oppgradering fra min gammle foma med 120bar og 320l/t,

Den nye flexi slangen til kärcher er en god oppgradering hvis man allerede har en spyler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Bjerknez

Jeg synes egentlig K5 var litt "døll" jeg da. Ikke noe galt sånn sett, men jeg synes vannmengden og trykket blir for svakt til at jeg følte den var effektiv. Men for all del, dårlig er den helt sikkert ikke. Jeg bruker den også litt på hveranda og i gårdsplassen ellers så jeg liker litt ekstra punch :)

 

Jeg kjøpte meg en K7.400 med 160 bar og 600l(?) i vannmengde for ca. 3 år siden og den fungerer som bare det enda. Men den krever 16amp kurs. 

 

Husker far min hadde en slik Foma for 7-8 år siden med 100 bar og gudene vet hvor mye (lite) vannmengde. Følte jeg etter en runde på byen kunne pisse kraftigere enn denne klarte og spyle :lol:

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde K5 for ca 3 år siden før jeg oppgraderte til K7. Syntes trykk og vannmengde var helt greit på K5'en (145bar og 500l/t?). Problemet med den var slangen synes jeg, den tvinna seg konstant, så hvis slangen har fått seg en real oppgradering så har du fått deg en fin spyler! [emoji1360]

 

Forresten så funker min K7 fint på 10 ampere sikring (noen fordeler skal det være med gode, gamle skrusikringer [emoji38]).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Min gode gamle Bosch har tatt kvelden, så en ny må på plass snarest. Ser at cdon.com kjører tilbud på denne om dagen: http://cdon.no/hus-hage/karcher-hoytrykkspyler-k5-full-control-p40522060

 

Noen erfaringer med denne "nye" modellen når det gjelder slangen? Kan den matche slik stålarmert? Ellers er jo spesifikasjonen ganske like som på Nilfisk E145, men 800kr mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/hus-og-hage/hoytrykkspyler/krcher-k-5-premium-fc-plus-flex-home/240769.11240/ 

Ser mye lik ut som den du linket til, men jeg har med slangetrommel. Hvertfall en helt ok spyler. Ikke supert trykk, men den fungerer i alle stikkontakter og ikke bare de med 16amp kurs. Jeg syntes det er veldig kjekt å kunne stille ned trykket på displayet når jeg skal spyle instrumentene på motorsykkelen eller ta motor vask. Den har også en funksjon for spyling av asfalt og mur som fungerer bra. Litt plastikkfølelse på maskinen som gjør at den ikke føles alt for solid. Slangen er forholdsvis bra. Kunne godt ha vært et par meter langre. Så lenge du strekker den før du går rundt bilen, så forsvinner tvinnene med en gang. 

  • DCN Poeng 1

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KennethR skrev:

Jeg har denne: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/hus-og-hage/hoytrykkspyler/krcher-k-5-premium-fc-plus-flex-home/240769.11240/ 

Ser mye lik ut som den du linket til, men jeg har med slangetrommel. Hvertfall en helt ok spyler. Ikke supert trykk, men den fungerer i alle stikkontakter og ikke bare de med 16amp kurs. Jeg syntes det er veldig kjekt å kunne stille ned trykket på displayet når jeg skal spyle instrumentene på motorsykkelen eller ta motor vask. Den har også en funksjon for spyling av asfalt og mur som fungerer bra. Litt plastikkfølelse på maskinen som gjør at den ikke føles alt for solid. Slangen er forholdsvis bra. Kunne godt ha vært et par meter langre. Så lenge du strekker den før du går rundt bilen, så forsvinner tvinnene med en gang. 

Ja, visstnok mye av dette samme. Kom over dette som forskjeller: "Full Control" har et nytt design og en ny type pistol med LED-display som viser trykket til enhver tid. "Premium"-versjonen har slangetrommel, og "Plus" betyr at du kan justere trykket ved bruk av tommel under LED-skjermen, samt at den har Multijet (3-i-1-lanse). "Home"-versjonen kommer med terrassevasker som standard tilbehør."

Du opplever ikke slange som spesielt stiv, selv etter mye kaldt vann har gått igjennom den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jsun skrev:

Ja, visstnok mye av dette samme. Kom over dette som forskjeller: "Full Control" har et nytt design og en ny type pistol med LED-display som viser trykket til enhver tid. "Premium"-versjonen har slangetrommel, og "Plus" betyr at du kan justere trykket ved bruk av tommel under LED-skjermen, samt at den har Multijet (3-i-1-lanse). "Home"-versjonen kommer med terrassevasker som standard tilbehør."

Du opplever ikke slange som spesielt stiv, selv etter mye kaldt vann har gått igjennom den?

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd andre høytrykkspylere, men jeg opplever ikke slangen som et problem. Jeg drar ut hele slangen fra trommelen, og rygger bakover 8m til slangen er strukket ut og får bort tvinnene. Etter dette kan jeg gå rundt bilen uten problemer. Slangen ligger flatt på bakken. Du kan jo dra innom nærmeste Jernia eller Coop Obs Bygg. De bør vel ha en spyler med extra flexible hoose utstilt. Eventuelt søk till på youtube, så kan du kanskje få et inntrykk av hvordan slanger oppfører seg. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de nye modellene fra Bosch  GHP modellene ?
5-55 er kanskje litt liten, men 5-65 og 5-75 er ganske kraftige de også. Har gode erfairnger med verktøyet fra Blåbosch,  og spylerne så VIRKELIG ut som små panservogner. Stål-spylelanse, grov og solid plast, messing anslutninger osv tiltalte meg veldig.


Alternativet er Alto P150 eller P160, evt de nye AVA spylerne som bla.a Bilpleiekongen og Komplett.no selger. Kärcher kommer aldri inn på min gårdsplass, makan til plastic-fantastic har jeg aldri sett....

 

Jeg må dog kunne bruke minst 50grader tilført vann,f or jeg har eget vedfyrt sentralfyranlegg, så veden koster meg.... ikkenoe annet enn arbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...