Gå til innhold

Angelwax Enigma påføring


Himate

Recommended Posts

Liggetid? Hvor mange paneler om gangen ? o.l

Har startet å påføre nå, må si at den er helt fantastisk å legge! Buffer av etter ca 5 min, som å tørke støv (vil jeg tro [emoji6])!

Går du over med QED etter påføring?

Jeg har mulighet til å la bilen stå i 20 grader garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
1 time siden, Himate skrev:

Liggetid? Hvor mange paneler om gangen ? o.l

Har startet å påføre nå, må si at den er helt fantastisk å legge! Buffer av etter ca 5 min, som å tørke støv (vil jeg tro emoji6.png)!

Går du over med QED etter påføring?

Jeg har mulighet til å la bilen stå i 20 grader garasje.

Det er en deilig voks ja! Kjempefin å legge med de sorte Angelwax applikatorene i tykt skum ihvertfall :) Og man kommer ganske langt med veldig lite produkt.

 

Høres ut som du gjør det ganske riktig da :D Jeg tar to og to paneler som regel, for da er det første panelet klart til buffing når jeg er ferdig med å vokse det andre panelet. Da går voksingen litt i ett også. Da ligger vel voksen og godgjør seg et par minutter eller så.. Greit å ikke vente for lenge ihvertfall, da er den ikke like morsom. 

 

Har ikke merket noen forandringer på temperaturfronten, syns den er like ålreit uansett om gradestokken viser 20 pluss eller nesten 0. Bare ikke stå i sola..

 

Jeg har prøvd QED etter påføring, ja. Men syns vannet preller mye finere av kun Enigmaen :) Beader litt "slappere" hvis du bruker QED rett etterpå syns jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en deilig voks ja! Kjempefin å legge med de sorte Angelwax applikatorene i tykt skum ihvertfall [emoji4] Og man kommer ganske langt med veldig lite produkt.
 
Høres ut som du gjør det ganske riktig da [emoji3] Jeg tar to og to paneler som regel, for da er det første panelet klart til buffing når jeg er ferdig med å vokse det andre panelet. Da går voksingen litt i ett også. Da ligger vel voksen og godgjør seg et par minutter eller så.. Greit å ikke vente for lenge ihvertfall, da er den ikke like morsom. 
 
Har ikke merket noen forandringer på temperaturfronten, syns den er like ålreit uansett om gradestokken viser 20 pluss eller nesten 0. Bare ikke stå i sola..
 
Jeg har prøvd QED etter påføring, ja. Men syns vannet preller mye finere av kun Enigmaen [emoji4] Beader litt "slappere" hvis du bruker QED rett etterpå syns jeg.. 


Her gikk det også i 2 paneler om gangen, funket knall [emoji1][emoji1360]

Jeg ble heftet akkurat når jeg hadde lagt på fremfanger og det gikk faktisk 30 min før jeg buffet av, like lettå buffe som om det var gått 3-5 min [emoji1362]

Får heller påføre litt QED ved behov senere når det trengs.

Lukter digg i hele garasjen nå ! [emoji1]

Tror du det er en fordel å la den stå inne i varmen en stund mtp herding ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Om du har mulighet så la den stå inne over natten :)

Det kommer egne vedlikeholdsprodukter til Enigma nå etterhvert og :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
1 time siden, Bernhard skrev:

Om du har mulighet så la den stå inne over natten :)

Det kommer egne vedlikeholdsprodukter til Enigma nå etterhvert og :)

Hørt rykter om det! Når er "etterhvert"? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • 1 month later...
Capone
22.3.2017 - 12.46, Bernhard skrev:

Har ikke noe info enda dessverre.

Nå da? Når får du det på lager? Jeg bestilte før helga. Må ha det, bare må ha det!

 

IMG_1563.PNG.170e0437e8bce80620ee8b3fcb92bd5d.PNG

 

IMG_1561.PNG.1a15d0dcfe15c2beeee1e859cd3c0b0a.PNG

 

IMG_1562.PNG.1f4c371bcf61c7a15368594ea1407c98.PNG

 

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.5.2017 - 19.54, Capone skrev:

Nå da? Når får du det på lager? Jeg bestilte før helga. Må ha det, bare må ha det!

 

IMG_1563.PNG.170e0437e8bce80620ee8b3fcb92bd5d.PNG

 

IMG_1561.PNG.1a15d0dcfe15c2beeee1e859cd3c0b0a.PNG

 

IMG_1562.PNG.1f4c371bcf61c7a15368594ea1407c98.PNG

 

 

Lurer VELDIG på det samme !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Etiketter skal nettopp ha vært ferdigstilt, så de har sikkert begynt å lable flaskene nå.
Satse på at det kommer snart.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
14.5.2017 - 14.03, Bernhard skrev:

Etiketter skal nettopp ha vært ferdigstilt, så de har sikkert begynt å lable flaskene nå.
Satse på at det kommer snart.

 

Ser den er kommet til Sverige, noen oppdateringer på når den er å få kjøpt her? :) 

Engstad Autocare - Kamikaze Certified Detailing Shop

 

Mine S&SS&S Audi A6 // S&S Open Insignia OPC // S&S Hyundai Getz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
 
Ser den er kommet til Sverige, noen oppdateringer på når den er å få kjøpt her? [emoji4] 


Kommer inn førstkommende uke håper jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Thor Ingo

Er det noen som har prøvd disse vedlikeholdsproduktene til Enigma? Både som stand alone og top up? Hva er deres erfaringer rundt holdbarheten på voksen? Har hatt min på 1 mnd og virker så å si nylagt😀, men leste noe ett sted om veeeeldig lang holdbarhet. Vet ikke om det er realistisk med 12 mnd. I hvertfall ikke gjennom salt slapset halve året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd disse vedlikeholdsproduktene til Enigma? Både som stand alone og top up? Hva er deres erfaringer rundt holdbarheten på voksen? Har hatt min på 1 mnd og virker så å si nylagt[emoji3], men leste noe ett sted om veeeeldig lang holdbarhet. Vet ikke om det er realistisk med 12 mnd. I hvertfall ikke gjennom salt slapset halve året...

 

La min i januar og er fremdeles som ny. Vasker ca 1 gang i uken men av og til hver 2. uke når ikke passer før. Vasker med BH autofoam 2-3% i skumkanon før håndvask med enigma shampo i bøtte. Bruker anbefalt dosering fra angelwax. Synes til og med insekter o.l er mye lettere å vaske av enn med andre produkter jeg har hatt tidligere på bilen, bare det er ett stort pluss hos meg om sommeren. Synes også at jeg har mye mindre insekter på bilen enn tidligere, har kjørt på mye av de samme veiene til sammenligning.

 

 

Edit: Fikk ikke enigma shampo før juni så jeg brukte BH shampo før det [emoji4]

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor Ingo

Ja, da skulle jeg kanskje ha lagt den i høst som vinterens lsp. Trodde den skulle slippe litt om litt mot høsten men basert på dette er det mulig den sitter som fjell da... tanken var jo da å legge fusso på høsten. Hvis den er såpass holdbar tror jeg jeg bare kjører videre og dropper det fusso greiene.... den kan jo få ligge langs kanalene😂 Men tanken på enda flere qd og shampoooos får meg til å grine... uffaaameg🙈

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på 2 andre biler også, samme resultat. Min fars bil har nettopp vært på en lengre biltur i europa og hadde aldri hatt så lite bugs på bilen før. Tidligere brukt Autoglym HD Wax og da festet det seg mye mer insekter. Det var visst snakk om dag og natt opplevelse ifg min far, som også er glad i bilen sin [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...