Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av produkter


posan

Recommended Posts

Har lenge brukt turtle produker, men disse funker jo ikke no spesielt.

Så gikk over til Autoglym nå i vår, mye bedre å jobbe med og ett finere resultat.

men, tenkte jeg skulle teste noe annet så kikka litt rundt og tenkte på denne her.

tenkte å teste ut clay også, så dette blir kjøpt inn samtidig.

Jeg vil ha noe som holder litt lenger enn 14dager og som fjerner en del swirls. men jeg har ikke noen maskin ejg gjør polerer på den gode gamle måten.

kom gjerne med noen gode råd på hvordan fjærne swirls for hånd, da jeg er en selv opplært bil pleier:)

så mitt spm: funker disse produktene greit? om ikke kom med noen forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

De produktene der er gode, men fjerne ikke swirls.

Nærmeste du kommer produkter for hånd som "fjerner" swirls er vel Scratch-X, andre fyller de bare, som varer til første vask.

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Duragloss-pakken der er forresten veldig bra. Du blir nok fornøyd med utseende og holdbarhet. Men som Genreral Lee sier, du får ikke fjernet noe swirls for hånd, bare "maskert" de litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss si at jeg klinker til og kjøper maskin da..

denne blir ikke dyr.

men skal jeg da kjøpe med 2 hoder eller ett? da jeg aldrig har prøvd maskin før.

og hvilket produkt?:) gjerne fra en scandic shine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-hodet er vel DA, men finnes også som 1-hodet. Roterende er kun 1-hodet, og er det mest effektive redskapet. Vil anbefale poleringsmidler fra Scholl eller Menzerna. Jeg liker S03 og S30 veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 typer maskiner, Dual action og roterende.. Gidder ikke skrive alt om disse da det ligger tråder om det på maskinpolering eller guider :) Men roterende tar mest, og mange er redde for å hoppe rett på det.. Men jeg gjorde det, og har ikke vært uheldig noen gang. Kjør på med Menzerna 106ff så fjerner du mye swirls. Er den riktig stygg i lakken bør du gå over med Menzerna super intensive polish først da denne fjerner litt større riper.

Og når det gjelder maskin kjøpte jeg fra biltema til 500, men finner du en annen er det å anbefale.. Den synker veldig i turtall når du legger press på. Så en med konstant hastighet er nok å foretrekke. Så var det pris da.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående "ikke dyr" maskin, hvor mye tenker du å bruke?

hvis jeg sier ca 2000kr (500kr og gå på) for maskin og produkter.

heller MYE mot en biltema maskin.. ser ut til at jeg hopper i det og kjøper en roterende, har en bruksbil som jeg kan drive med litt try and fail på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Duragloss-serien er gull ja.. meget bra pakkepris er det også, så et godt kjøp!

Går fint å starte med en BT-maskin, men det tar nok ikke lang tid før du kaster den pokker i vold og kjøper deg en proffmaskin ;)

Eventuelt kan du jo jakte etter noe brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selv si meg enig i at biltema maskinen blir ikke i mitt eie lenge. Den er tung og svak. Så hvis du er over gjennomsnittet interresert i bilpleie er det nok like greit å investere i en skikkelig maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

ville heller sjekket ut Flak maskinene på marineshop.no enn den fra biltema, bedre å bruke samt den holder en god del bedre på turtallet ;)

Den er grå, ikke den røde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg kjøpe meg en biltema maskin i fjor, den ble kastet etter første gangs bruk. Dette var riktig nok billig modellen til 200kr. Man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-
hvis jeg sier ca 2000kr (500kr og gå på) for maskin og produkter.

heller MYE mot en biltema maskin.. ser ut til at jeg hopper i det og kjøper en roterende, har en bruksbil som jeg kan drive med litt try and fail på:)

Sjekk ut Kestrel maskinene på www.cleanyourcar.co.uk , de har fått veldig bra omtale på Detailingworld, også er prisen veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk på at om du kjøper den pakka med duragloss produkter skal de KUN brukes for hånd eller med en DA(dual action) maskin, og ikke en roterende ;)

ahh... tenkte jeg ikke på..

men jeg kjøper nok den pakken der uansett.

så får jeg kjøpe noe anna stæsj til maskina:)

ville heller sjekket ut Flak maskinene på marineshop.no enn den fra biltema, bedre å bruke samt den holder en god del bedre på turtallet ;)

Den er grå, ikke den røde

den så fin ut til meg:) tror jeg går for den..

Du har 2 typer maskiner, Dual action og roterende.. Gidder ikke skrive alt om disse da det ligger tråder om det på maskinpolering eller guider :) Men roterende tar mest, og mange er redde for å hoppe rett på det.. Men jeg gjorde det, og har ikke vært uheldig noen gang. Kjør på med Menzerna 106ff så fjerner du mye swirls. Er den riktig stygg i lakken bør du gå over med Menzerna super intensive polish først da denne fjerner litt større riper.

Og når det gjelder maskin kjøpte jeg fra biltema til 500, men finner du en annen er det å anbefale.. Den synker veldig i turtall når du legger press på. Så en med konstant hastighet er nok å foretrekke. Så var det pris da.... :P

det produktet finner jeg ikke på scandic.. noen andre forslag?

irriterende å ha helt blank og fin bil med masse swirls på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...