Gå til innhold

Erfaringer ang beste syrebaserte felgrens for grovrens?


paalw

Recommended Posts

Hei,

 

noen som har erfaringer med hva som fungerer best på hellakkerte felger som tåler syrebasert rens, for å få bort tiår med forurensing og dritt på felger som aldri har fått stell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg bruker biltema sin. Ikke for den nødvendigvis er best, men på felger som aldri har fått rens må du regne med å bruke lang tid og mengder av forskjellige produkter.

 

- rim7/p21s

- korrosol/ironx e.l

- syrebasert felgrens

- surfex hd

- prickbort

 

det du trenger mest av er tålmodighet. Tar tid å shine helt opp felger som aldri er vaska før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker et produkt som er så sterkt at det tar alt (uten tålmodighet). Vet det finnes, men ikke hva de heter eller hvem som er best. Da tenker jeg ikke på Rim7 eller p21s :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
Akkurat nå, paalw skrev:

Jeg ønsker et produkt som er så sterkt at det tar alt (uten tålmodighet). Vet det finnes, men ikke hva de heter eller hvem som er best. Da tenker jeg ikke på Rim7 eller p21s :)

Da snakker vi ikke om felgrens men om syredypping. 

Det har jeg testet på oljeutstyr tidligere. Anbefales ikke for felger. Må nok smøre deg med litt tålmodighet her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay

Jeg har jobbet meg ihjel før med P21S og Auto-Wheel, hvor det ikke bet på noen Porsche felger (bremsestøv til tusen) som hadde gått nærmere 150k km uten felgrens. Prøvde meg med Nerta sin Wheel Shine super og fjernet nesten alt på første forsøk. Pass på værneutstyr når det blir benyttet, da det river godt i luftveier og på hud. Kan blandes 10% - 50%.

 

20161001_144714_zpslplroyvl.jpg

 

20161001_145428_zpspwemlzm3.jpg

 

 

 

 

Endret av overlay
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

syre er jo det eneste fornuftige på felger som er mishandlet, dvs ikke har skader, men aldri rengjort. Jeg bruker Koch Chemie sin Quattro acid star. Rimelig

 

Har hatt Ag sin gamle syrebaserte også men den var ikke i konsentrat men den reiv også godt 

Endret av e30 tic
  • DCN Poeng 2

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en dunk med Meguiars Wheel Brightener i noen år. Bruker den på "håpløse tilfeller". Gjerne når det er familiebesøk der felgene er gule av inngrodd rust og bremsestøv som har fått kose seg i årevis. Da hender det seg at jeg sniker meg ut og shiner de litt :)

Den koster vel mer enn den smaker i Norge, men om du skal bestille noe et sted så kan den anbefales.

Bruker den ikke daglig da det ikke er nødvendig til daglig vask.

Har forresten ikke hatt noen negative opplevelser med den, bortsett fra lukta da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror nok at alt man trenger for å fjerne all slags møkk er "sterk" avfetting. Det finnes sikkert en form for syre som fjerner alt, men det vil å gå på bekostning av det som er under møkka, f.eks lakk, stål, alu osv. Det man derimot trenger er rett produkt til rett type møkk for å få det rent på en noenlunde skånsom måte. På inngrodde felger vil det i mange tilfeller være en kombinasjon av asfaltfjerner, metallpartikkelfjerner og kanskje noe syrebasert.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill. Da står det mellom Koch Chemie Quattro acid star, Nerta ATC 200 og Nerta Wheel Shine Super. Noen som vil utdype forskjellene mellom disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...