Gå til innhold
Eirik

Lakkskader på bilen i natt.

Recommended Posts

Eirik    1
Eirik

Slik ble bilen seende ut på fredag (den 15.mai), etter mange timer vask og voks.

17mai5.jpg

17mai2.jpg

Ja jeg er klar over at innpresset er kjipt. #-o

17mai1.jpg

All plast er behandlet med Polytrol Owatrol. Holdbarheten overgår alt jeg har brukt tidligere.

17mai4.jpg

17mai7.jpg

Den ene overtar der den andre slutter. 8)

17mai6.jpg

Sånn ble pusserarmene etter en kjapp lakkering. Owatrol på plasten nedi der.

17mai8.jpg

Så idag, 17.mai. Hipp hellvettes hurra.

Lyset var særdeles kjipt når bildene ble tatt, tro meg, det ser verre ut på ordentlig.

Øverkant på panser. Lakk skrapt bort, er nede på metall i flekker.

skade10.jpg

Foran til høyre på panser. Ripe som går fra panser til forskjerm. Er nede på grunning.

skade11.jpg

På panser. 3-4 dype riper som er helt nede på grunning.

skade2.jpg

Dør (hf) riper, har tatt lakken.

skade8.jpg

Skadene på taket. Nærmeste er over døra foran. Ser riper (hvor fargen er borte) i S-form bakover hele taket. Ser nesten ut som noen har brukt grovt sandpapir.

2 dype hakk akkurat i kanten, hvor all lakk mangler. Lakken har sprukket rundt "bulken".

skade7.jpg

Her er hakkene i kanten.

skade5.jpg

Litt lenger inn på taket.

skade4.jpg

Ble bulk litt lenger bak også.

skade3.jpg

Har ikke sett om det er kommet skade på frontruta. Den har i allefall ikke sprukket så mye at jeg så det i stad.

Må få tatt takst på skadene en plass, noen forslag på hvem som gjør godt takstarbeid i Stavanger?

Jeg er så utrolig bitter, for taket var nettopp maskinpolert og jeg har fått mye positiv tilbakemelding bilens tilstand i det siste. Så er jo lakken "noen" år, så da kan det vel bli et problem med fargeforskjell ved lakkering?

Jeg som hadde satt bilen i bakgården, så ingen uvedkommende skulle finne på å drive faenskap. *sukk*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Huff, dette var ikke bra... Fatter ikke at folk ikke kan la biler få stå i fred. Alle vet jo hvor dyrt det er å få fikset, i tillegg til hvor mye arbeid som ligger bak...

Håper det ordner seg for deg. Får du tatt slik på forsikringen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Vet hvem som gjorde det. Hun bor i samme hus som oss, og jeg har vært å snakket med henne om dette. Første hun sa var: "bare send regninga".

Vi ordnet det slik at jeg tar takst på skadene, så betaler hun for skadene. Så får jeg bilen lakkert hos noen som gir bra pris, hørte jeg noen si hellakkering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Åj... Dette høres jo bra ut ifra situasjonen. Lell om du blir uten bil en stund i den beste tiden.

Er jo ikke langt unna hellakkering dette. Har jo flekker på mange områder. Og skal de lage overgangene på et ekstra pannel så....

-men vær helt sikker på at hun betaler før du setter i gang noe.

Sa hun noe om hvordan hu ødela bilen, synes det så litt rart ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle
Vet hvem som gjorde det. Hun bor i samme hus som oss, og jeg har vært å snakket med henne om dette. Første hun sa var: "bare send regninga".

Shaait !

For en god nabo, hvorfor i all verden gjorde vedkommende dette ? :blink:

Ikke gjør en ting med bilen før du har pengene.....

ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Jeg hørte et dunk på kvelden. Da stod hun inni stigen (mellom to trinn, som en rockering) og den hadde tydeligvis falt ned når hun skulle klatre opp på et lille taket der du ser det står "hiet". Jeg kom ut på verandaen og så stygt mot henne, og ga beskjed om at hun skulle legge bort den stigen. Det er mulig det dunket jeg hørte var når stigen falt på bilen, men det var så mørkt at jeg ikke så det da.

Planen er å få takst, få betalt, så få jobben gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Tør jeg spørre om hvor gammel denne naboen er...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Slikt er bare så utrolig kjipt.

Var jeg deg ville jeg bedt om og få skriftlig at hun tok det hele og fulle ansvaret med skaden,hvor det er vedlagt bilder og at dere begge skriver under slik at ingen kan komme med noe i ettertid.

Ble veldig fin og blank CDn etter du shinet den!!

Endret av Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Vedkommende var russ i år, så 18-19 år er vel korrekt.

Jeg tar takst, så tar vi det derifra. Jeg har forsåvidt "sett" at det var hun som gjorde dette siden jeg var ute og ba henne legge fra seg stigen.. Hun virket noget drita da jeg så henne med stigen, så jeg tror ikke hun husker så mye mer enn at hun lekte med stigen og at jeg så på.

Hun spurte om det kom til å bli dyrt, og da svarte jeg at jeg skulle få takst på skadene i løpet av uka. Så skulle jeg gi beskjed om hva skaden kom på.

Jeg lå forøvrig på sofaen hele lørdagen, med defekt rygg, etter at jeg holdt på med bilen nesten hele dagen på fredag. Så dette var som å bli skutt i ballene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle
Vedkommende var russ i år, så 18-19 år er vel korrekt.

Jeg tar takst, så tar vi det derifra. Jeg har forsåvidt "sett" at det var hun som gjorde dette siden jeg var ute og ba henne legge fra seg stigen.. Hun virket noget drita da jeg så henne med stigen, så jeg tror ikke hun husker så mye mer enn at hun lekte med stigen og at jeg så på.

Hun spurte om det kom til å bli dyrt, og da svarte jeg at jeg skulle få takst på skadene i løpet av uka. Så skulle jeg gi beskjed om hva skaden kom på.

Jeg lå forøvrig på sofaen hele lørdagen, med defekt rygg, etter at jeg holdt på med bilen nesten hele dagen på fredag. Så dette var som å bli skutt i ballene.

Hvis du ikke allerede har antydet at det "kan bli dyrt" så ville jeg holdt prisspørsmålet ute av diskusjonen og heller arbeidet med å få en underskrift

på at hun tar på seg ansvaret for skadene, og at hun skal dekke dette - hvis prisspørsmålet kommer opp i denne diskusjonen tro jeg det kan virke som en dobbel brembo-bremse på diskusjonen mht skyld :mellow:

Helt forj...altså <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

x2

Trur det er mange på den alderen der som ikke skjønner at ting koster....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Utrolig kjipt med bilen :( blir nok en dyr russefeiring for naboen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pOwerslave    0
pOwerslave

Jævlig trist...Få et papir på skyld fort som fy, helst før hu får takst papirene. Pass på og ikke være kompis med tanke på nedbetaling osv...mange som har brent seg på det og aldri fått penger. Bruk anmeldelse hvis nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Skal få sjekket litt i løpet av morgendagen ang. takst. Er mulig at jeg må få ordnet papirer hvor vedkommende påtar seg skylden for skadene. I rent sinne og frustrasjon nevnte jeg vel at det i verste fall kunne blir over ganske mange tusen. 10-15k og svaret var fortsatt at jeg skulle ta kontakt når jeg hadde summen klar. Var ganske forbannet når jeg banket på døra hos dem, men roet meg litt ned når jeg så at hun var helt med på notene, og at hun skulle betale for skadene hun hadde gjort.

Har som sagt tlf.nr og navn til personen, i tillegg til at hun bor i etasjen over meg, men må vurdere papirer med skyld før jeg legger frem summen ja.

Angående betaling så kommer jeg til å være nådeløs på at det skal betales i én omgang. Avdrag er uaktuelt.

Skal forsåvidt klare å leve med dette, hvis jeg får tak og panser omlakkert, siden panseret var _fullt_ steinsprut. Det som irriterer meg et at jeg må bruker masse tid og energi på å få rettet opp i dette. I tillegg til at jeg kanskje reiser til Tromsø tidlig juni for å jobbe der i sommer. Da er det litt hast med å få denne saken unna.

Jeg har ikke akkurat hatt mye flaks det siste året. Uten å uttdype mye så er det mer enn jeg egentlig orker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Ta med deg skademelding bort, skriv hva som skjedde og be henne se på den og signere den, bare å si du må ha den med mht takst på bilen noe som er greit også, for hennes del kan det være at husforsikring dekker noe av dette også..

Tror jeg hadde felt noen tårer da gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Huff, får frysninger av slikt, og ho ser vel sikkert for seg at "dettte blir dyrt, sikkert flere hundre kroner.." ! Håper du får ordna dette! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Kjedelig situasjon det der. Ikke mye annet å gjøre enn å sørge for at hun skriver under. Blir litt kvalm når eg ser sånt. Spesielt når en har lagt ned mye arbeid for å få bilen så bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Off off Eirik, dette hørtes ikke noe gøy ut.

Du får trøste deg med at du slapp å våkne opp til en oppskrapet bil uten noen som helst anelse om hvem som hadde gjort det.

Siden du "kjenner" vedkommende gjør jo det ting mye enklere.

Lykke til med saken og håper at alt ordner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Her kommer noen flere bilder av skadene bilen fikk:

Bulkene sett bakfra. Vanskelig å se de, for bilen er så blank at kamera bare fokuserer på skyene :roll:

20mai4.jpg

Bakerste bulken, og ripene.

20mai3.jpg

Bulkene fremme.

20mai2.jpg

Riper på panser.

20mai1.jpg

Et lyspunkt var at jeg fikk signert ansvarserklæring på skadene.

Var innom Hellestø Karosseri og fikk skadetakst. Resultatet:

hellest.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

ikke billig nei... 21 t var jo bra grei sum gitt.... morro med Russ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig