Gå til innhold

Forbehandling før Fusso Coat?


opas

Recommended Posts

Har planer om å legge Fusso Coat Light på en ny hvit bil. (Hyundai IONIQ)

 

Jeg har også stående noe SW Cleaner Fluid Regular som jeg tenkte å bruke før Fusso, som rens.

 

Har noen brukt denne komboen og kan si noe om dette funker bra, eller om noe annet anbefales som rens på ny bil før Fusso :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Erfaringsmessig så er ikke ny bil strøkent. 

Mye grums på nye biler. Ligger mengder av s&s av nybiler her inne som har blitt korrigert i lakk rett ut av butikk. 

De legger vel på et eller annet jall på nybilklargjøringen også så om du ikke går over med maskin selv så hvorfor ikke få noen til å gjøre det for deg og heller få deg en god coating istedet for fusso på ny bil :) 

 

koster litt men er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Arild!

 

Jeg har hatt en del nye biler før, se gjerne noen tidligere tråder jeg har hatt. Ligger noen bilder også. har vært relativt heldig før :-)

 

Da har jeg brukt andre LSPér, men aldri Fusso. Og lenge siden jeg har tatt en "nybilklargjøring".

 

Skal bruke Iron-X og eventuelt Clay før rens. Avhengig av hvordan det ser ut.

 

Det jeg lurte på var om det var noen andre enn SW CF som var mer foretrukket under Fusso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Bare pass på å fjerne oljer med en rens eller IPA etter du har polert. Da spiller det liten rolle hva du evt har brukt før fussoen.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arild skrev:

Erfaringsmessig så er ikke ny bil strøkent. 

Mye grums på nye biler. Ligger mengder av s&s av nybiler her inne som har blitt korrigert i lakk rett ut av butikk. 

De legger vel på et eller annet jall på nybilklargjøringen også så om du ikke går over med maskin selv så hvorfor ikke få noen til å gjøre det for deg og heller få deg en god coating istedet for fusso på ny bil :) 

 

koster litt men er verdt det.

Hvilken coating anbefaler du? Har prøvd Carpro UK, og den ble jeg skuffet over.

 

Kjøpte nettopp IPO Ultimate keramisk Coating på tilbud hos Bilpleiekongen og la 2 lag på en forskjerm i stad. Noen som har noen erfaring med den? Foreløpig kan jeg ikke si at annet en at den var grei å jobbe med og at det ikke ble noen skjolder. Lurer også på om man kan legge vanlig voks over denne, og i tilfelle hvor lenge må man vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
19 minutter siden, Polish skrev:

Hvilken coating anbefaler du? Har prøvd Carpro UK, og den ble jeg skuffet over.

 

Kjøpte nettopp IPO Ultimate keramisk Coating på tilbud hos Bilpleiekongen og la 2 lag på en forskjerm i stad. Noen som har noen erfaring med den? Foreløpig kan jeg ikke si at annet en at den var grei å jobbe med og at det ikke ble noen skjolder. Lurer også på om man kan legge vanlig voks over denne, og i tilfelle hvor lenge må man vente?

Jeg skal selv legge gtechniq crystal serum light på min hvite audi a6 og så legge et lag med gtechniq exov3 på toppen av den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, magne skrev:

Bare pass på å fjerne oljer med en rens eller IPA etter du har polert. Da spiller det liten rolle hva du evt har brukt før fussoen.

Takk, da bruker jeg den SW cleaner fluiden jeg har :-) Iron-x og eventuelt clay først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...