Gå til innhold

Meguiars #21: Hvor lenge skal den stå?


Goliath

Recommended Posts

Hepp, da var jeg tilbake dere etter en laang pause :)

--

Da var det på tide med en ny vårpussing på bilen

Bruker Meguiars #21 Synthetic Sealant og har tidligere brukt det som wowo-produkt men tenkte kanskje å la den ligge litt denne gang. Noen som har noen erfaring med hvor lenge denne forsegleren bør stå, om i heletatt?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på luftemp, luftfuktighet osv. Generelt ca 30min. Legger du på hele bilen først, er det som regel klart til fjerning der du begynte. Det beste er å gjøre en "swipe test" for å finne ut om den er klar til fjerning;

Dra fingeren over voksen, blir det helt fint er den klar til å tørkes av, blir det striper/ligger voks igjen er den ikke klar ;)

post-218-1242569108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Det står 15min på flasken, men jeg pleier å la den stå 1 time etter at jeg er ferdig å legge på, å da blir det bra. Hvis jeg skal legge noe voks oppå denne, så venter jeg 24 timer før jeg gjør dette.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

den har stått fysisk på en bil jeg har jobbet på over natten, fortsatt en fryd å fjerne.. Bra produkt, men som med alle andre sealere, den trenger god og riktig herding og herdetid for at den skal fungere bra! To lag er å foretrekke ;)

Den ser også veldig bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skal ta wipe av produkter si etter 1t så vente 24t for å legge på voks?

Jeg har ingen mulighet for å oppbevare bilen innendørs. Kan jeg bruke bare bruke en QD dagen etter for så å påføre voksen da?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy
Så man kan vaske den igjen etter selant'en har herdet ja?!

Jeg pleier å anbefale å ikke vaske bilen på 1 uke, etter behandling med MG#21.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å anbefale å ikke vaske bilen på 1 uke, etter behandling med MG#21.

Bedre å vaske bilen hvis den har stått ute en natt, fremfor å legge ett lag med voks som kan ripe den opp igjen. Er ikke verre enn å vokse den igjen senere, for ytterligere beskyttelse og bling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å anbefale å ikke vaske bilen på 1 uke, etter behandling med MG#21.

Dvs. at du kjører rundt 1 uke med MG#21 uten vokslag utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja ikke noe problem det, MG21 er en sealer den, så du trenger ikke noe over denne om du ikke ønsker det, Meguiars bilpleiere bruker vel denne som en LSP på biler, så når du får bilen igjen fra de er det bare MG21 som ligger på bilen, MG21 skal klare minst 6 mndr ved rett prepp av lakken og rett herding..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

bare pass på været hvis den skal stå utendørs, er det regn når den står ute med ett ferskt lag, da virker den ikke så bra etterpå..

Den kan også ligge på lakken i 15 min, dermed ta den rett av, er rimelig sikker på at det er det det står på flaska ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...