Jump to content
Sign in to follow this  
chrisrobol

"must have" fra chemical guys

Recommended Posts

chrisrobol

som tittelen sier, noe man burde bestille fra ss nå som det er tilbud?

ALFRED

CWG er et must av Cg, ellers er det meste bra av Gc synes eg. Ikkje alltid eg bruker produkter av dem men er gode produkter. 

• DCN Point 1

trogha

Eneste produktet jeg bruker fra CG er såpe (mr.pink), usikker på hva jeg velger neste gang når dunken er tom. Sikkert smak og behag, men etter å ha prøvd en del produkter derfra sitter jeg igjen med en følelse av at de bruker mer tid på å lage fancy innpakning/emballasje og tullete navn enn å lage high-end produkter.

• DCN Point 4

longbow

Har inntrykk av at de funker bedre i statene en her på berget,med salt og hardt klima.

Martin.

Nesten alle såpene fra Chemical Guys gjør akuratt det samme bare at de har forskjellig farge og lukt.  Jeg ville gått for 3,8L med Mr. Pink da denne er mest konsentrert og er etter min erfaring veldig bra,

Polish
25.2.2017 - 8.45, trogha skrev:

Eneste produktet jeg bruker fra CG er såpe (mr.pink), usikker på hva jeg velger neste gang når dunken er tom. Sikkert smak og behag, men etter å ha prøvd en del produkter derfra sitter jeg igjen med en følelse av at de bruker mer tid på å lage fancy innpakning/emballasje og tullete navn enn å lage high-end produkter.

Har prøvd noen CG produkter og må si meg enig så langt. Spesielt JetSeal synes jeg var et ekstremt dårlig produkt. Kostet 599,- Testet det et par tre ganger og kastet flaska etterpå.

Christer

Det eneste jeg jan anbefale fra cg er såpene deres, grime reaper (apc) og hex-logic padene deres. Resten er så som så og ikke egentlig egnet for norske forhold.

Northhomie

Det eneste som har vært en gjenganger hos meg, er Stripper Scent, Leather Scent og Green Clean APC :) 

Nickname
4 timer siden, Christer skrev:

Det eneste jeg jan anbefale fra cg er såpene deres, grime reaper (apc) og hex-logic padene deres. Resten er så som så og ikke egentlig egnet for norske forhold.

Så det du sier er at CG sitt tilbehør som børster, sprayflasker, mikrofiber osv er bare dritt p.g.a Norske forhold.? Skulle nesten ønske en forklaring på dette.

Knutis
1 time siden, Microfiber skrev:

Så det du sier er at CG sitt tilbehør som børster, sprayflasker, mikrofiber osv er bare dritt p.g.a Norske forhold.? Skulle nesten ønske en forklaring på dette.

Han tenker nok mer på felgrenser, vokser, sealere etc.
Felles er at de er rimelige (noen få dyre vokser), lett å jobbe med, lukter godt og har noen uker holdbarhet på vestlandet eller nordvestlandet. :)

Såpeprodukter generelt syns jeg er gode, Mr Pink, Maxi Suds og CWG er personlige favoritter. Jeg liker også AllClean som jeg bruker på interiør, til støvtørk og vask.
Den gamle Bug Bugger var suveren mot tørkede insekter om sommern: bland ut 1:10, dusj på og spyl 99% av fluene av med høytrykk. Fungerer også bra på bil som ikke har vært vokset på en stund. Den nye Bug & Tar remover har jeg dessverre ikke prøvd. Polishene er helt greie, men ikke på høyde med de beste. Padsene er gode.
Carbonflex C9 coating holder fint et år, så den er god. XXX, Blacklight, Whitelight, Jetseal, Petes, Lava osv holder ikke spesielt lenge.
Kore holder bra, men den koster skjorta.

Jeg liker også svært godt luftfriskerne deres, og jeg liker at de har kort holdbarhet og ikke "setter seg" i bilen. Kan være greit om neste eier ikke liker lukta av Stripper Scent feks. :)

hc_Tk

Jet seal er den dårligste coating jeg har prøvd. Denne var ganske død etter en vanlig vask. Prøvde den ved flere anledninger og den skuffet hver gang. 
Padsene er OK, ellers ville jeg aldri kjøpe noe fra CG... Men det er nå min mening :)

Christer
24.4.2017 - 5.49, THE FINISHER! skrev:

De produserer ingenting av det der selv, og man får tak i de samme produktene fra ca alle steder til lavere pris om man leter litt. :)

Jeg tenkte mer på resten av de kjemiske produktene deres som vokser, forseglinger etc, som er middels gode til direkte dårlige.

Stevenson

Noen som har testet CG sin wet mirror finish? og vet om den kan toppes med fusso?

Edited by Stevenson

Håkon L
45 minutter siden, Stevenson skrev:

Noen som har testet CG sin wet mirror finish? og vet om den kan toppes med fusso?

Anbefaler deg å kun legge Fusso, da holdbarheten blir mye lavere om du legger noe på før fusso, siden den ikke får like bra feste på lakken. 

Polestarpolish
Anbefaler deg å kun legge Fusso, da holdbarheten blir mye lavere om du legger noe på før fusso, siden den ikke får like bra feste på lakken. 
Vil tro Fusso løser opp cg sin også blir det en blanding! Prøvde Orange degreaser å vart overrasket over kor bra den funket blandet 1:9. Total intrykket er at bilen bør stå inne i garasjen om holdbarhet på vokser/glaze skal vare!Må sei eg er litt skuffet over produktene til dei egentlig.

Lars

Bruker Grime Reaper i hjulhus etterfulgt av Bare Bones. Gir et fint resultat. 

Ellers har jeg både Mr. Pink og Stripper såpe stående, men jeg har ikke testet de enda. :)

Oekern

Er det noen som har erfaring med QD V7 hybrid ? Er denne noe og gå for ?

Bruker forsegling nå på vinteren og skal bruke voks til vår/sommer, så fint og ha en QD - om det funker. 

ALFRED
10.11.2017 - 6.39, Oekern skrev:

Er det noen som har erfaring med QD V7 hybrid ? Er denne noe og gå for ?

Bruker forsegling nå på vinteren og skal bruke voks til vår/sommer, så fint og ha en QD - om det funker. 

Har brukt den litt og den er helt grei som qd. Gir bra glans men holdbarheten er kanskje ikke allverdens.