Gå til innhold

Lakkbehandling av ny bil.


Thomas84

Recommended Posts

Hei,

 

Nå er det snart levering av min nye bil, og jeg tenker at den skal få et godt utgangspunkt.

 

Jeg vurderte lenge å gå for en tilgivende sølvfarge, men det ble for kjedelig. Valget falt til slutt på en brilliantblå Mercedes C-klasse.

 

Jeg driver med lakk/karosseri, men har de siste årene blitt sittende på kontoret. Mao er jeg ikke helt grønn på lakkering og oppretting, men detailing virker for meg som et eget fag.

 

På tidligere biler har jeg tatt meg av vask og shining selv, med et resultat jeg har vært fornøyd med. Dette har riktignok vært brukte biler, så kravene har ikke vært veeeldig høye.

 

Anbefaler dere keramisk coating, eller vonsbehandling? Begrunn gjerne svaret:)

 

Dere er ikke de første som får spørsmålet, men jeg har inntrykk av at det er mange forskjellig meninger på hva som gjør seg best.

 

Jeg ønsker gjerne å sette bort denne første behandlingen for å få det best mulig, så skal jeg heller ta vasking og polering/voksing derfra på egenhånd.

 

Hvem er rett person/firma for dette?

 

Mvh,

Thomas

IMG_4083.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Kjører du til andre siden av Oslo, er kanskje dette noe for @ØHN [emoji5]

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du liker å "kose" med bilen selv er det jo helt kurant med en god voks så gjør du dette selv både som ny og i ettertid.

Etter å ha vert noen ganger på kurs hos @Car Spa så kan jeg også anbefale dem på lakk forsegling, prisen er heller ikke ille på nybil og legging av keramisk lakkforsegling.

 

Selv bruker jeg både voks og kjemisk alt etter bil og kundens ønsker :)

  • DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...