Gå til innhold

Introduksjon av Autoglaze prewash serie


polishduden

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Hei!

Da var dagen her og testobjektet klart for å gi en introduksjon av våre prewash/avfettingsprodukter produkter og hva de er kapable til.
Bilen er min 2012 VW T5 med 135k på telleren. Den gikk frem til i fjor som firmabil og har kun sett børstevask og mishandling i løpet av sine 121kkm. Og jeg har ikke vasket den etter det :) Dekk er behandlet med MP Ultimate Tyre coat i høst og ser meeget bra ut enda. Felger er behandlet med MP V3 i høst.


Produkter brukt (sakset tekstene fra webshopen):
Autoglaze Ultra, brukes på «våt bil». Spyl av bilen først, påfør Ultra over hele bilen, la virke i 5 minutter på en kald bil og spyl av. Da er bilen klar til vask.
De aller fleste kaldavfettinger inneholder aromater, men vår kaldavfetting inneholder alifater og ikke aromater, Ultra inneholder virkestoffer som aktiveres ved kontakt med vann, derfor bør bilen være våt.
Forskjellen på aromater og alifater ligger i destilleringsprosessen, begge disse stoffene er ett bi-produkt fra oljeindustrien, alifater er ett renere og miljøvennlig alternativ, som ikke skader menneske eller natur.
Aromater som finnes i aromatiske løsemidler er toxiske ”giftige” både mot ytre miljø og mennesker. Aromater taes opp igjennom huden og åndedrettsystemet, dvs nese og munn. Aromater er ikke heller biologisk nedbrytbare.

 

Autoglaze Power Wash:
Mykgjør og rengjør smuss og skitt på hele bilen, samt har gode avrennings-egenskaper. Snill mot voks/lakkforsegling og coatinger.
Bruk Power Wash som forvask i skumkanon eller skumanlegg.
Dosering er 1:10 – 1:50 avhengig av årstid og hvor skitten lakken er. Dvs fra 2% og opptil 10% Power Wash i skumkanonen.
Kan også brukes til håndvask, men vi anbefaler dette som steg 2 i en vaskeprosess hvor bilen er skummet ned først!
*Skal ikke brukes på varme flater!
OBS! Ikke la produktet tørke inn. Max 5 min.
Autoglaze Power Wash bør etterfølges av en skikkelig håndvask for å bli kvitt siste rest av skitt og smuss som sitter på lakken og dra nytte av at Power Wash har gjort grovarbeidet.
Power Wash er glimrende å bruke over Autoglaze Ultra og Autoglaze Anti, dette forlenger virketiden på kaldavfettingen og hindrer at den tørker ut.

 

Autoglaze Purple Core:
I motsetning til de fleste andre felgrenser / jernpartikkelfjernere så inneholder ikke Purple Core syrer eller andre stoffer som angriper felger eller karosseri som gjør disse matte.
Brukes på tørre eller våte flater
Produktbeskrivelse
Jernpartikkelfjerner/avfetting/felgrens
* pH 7,5
*Kan blandes med rent vann 1:1
*Skal ikke brukes på varme flater!
OBS! Ikke la produktet tørke inn. Max 5 min.
Autoglaze Purple bør etterfølges med høytrykksspyling. Ved behov bruk Wheel Woolies om felgene er skikkelig skittene.

 

3D Pink såpe:
En meget god såpe som skummer godt, lukter godt og gir god glid.

 

Autoglaze Anti:
Anti skal i motsetning til Ultra, brukes på allerede rengjort lakk/felg for å fjerne inngrodd tjære og asfalt! Kan påføres tørr eller fuktig bil, men ikke våt, da mister den litt av styrken sin.
Skal ikke sprayes på, men svampes inn på lakken, Anti har god gli så det er liten fare for riper, men ingen garanti. Etter påføring skal den påførte overflaten enten vaskes med såpe eller legg et lag med alkalisk avfetting over for deretter å spyle av med høytrykkspyler. 
Grunnen til at Anti skal "vaskes av" er at den ikke er vannoppløselig, men den blir vannløselig etter at såpe eller alkalisk avfetting legges over.
Vi anbefaler å bruke Anti før man clayer lakken når man skal polere, bruk Anti etter Zombie X, men før clay, og opplev hvor mye piggrust og asfalt/tjære som blir borte når man svamper inn produktet. Det er minimalt som sitter fast i clay/claymitt etterpå.
En erfaring vi har gjort om vinteren er at Anti hjelper Max Protect UNC R sine vannskrekk egenskaper å komme tilbake etter å ha blitt «badet» i saltsuppa som brukes på norske veier. Vi anbefaler å legge et lag med Autoglaze Power Wash over Anti for deretter å spyle av med høytrykkspyler.

 

 

Vi starter med utgangspunktet: 
DSC_0001_zpsvlceebxp.jpg
DSC_0002_zpsmhy7cvj6.jpg
DSC_0003_zps6zqwoqqh.jpg
DSC_0004_zpswxh1qwfw.jpg
DSC_0005_zpssvd5hlnk.jpg
DSC_0006_zpseqlkkcwj.jpg
DSC_0007_zpsufg6bjam.jpg
DSC_0008_zpss5q7k4ls.jpgDSC_0009_zpsfmjrcyco.jpg

 

Siden bilen er så møkkete som den er så starter jeg med en runde Power Wash 5-10min:
DSC_0010_zpstovopvbg.jpg
DSC_0011_zpshv4xaybh.jpg
DSC_0012_zpsf40f39cu.jpgDSC_0013_zpsdagjzr0t.jpg

 

Møkka er spylt bort. Her ser vi asfalt/tjæreflekker og flyverust/piggrust
DSC_0014_zpsxvdhchmc.jpg
DSC_0015_zps122qs9oq.jpgDSC_0016_zpsal4fnvoc.jpg

 

Autoglaze Ultra påført våt bil.
DSC_0017_zpshy7vkhgm.jpg
DSC_0018_zpslpkbon7x.jpg
DSC_0019_zpshs3cknep.jpg
DSC_0020_zpsvxjrbp9c.jpg
DSC_0021_zpsytkvengk.jpg
DSC_0022_zpsbeqdlggz.jpgDSC_0023_zpsm1ykvyod.jpg

 

Legger på Power Wash etter 5-10 minutter for å forlenge virketiden av Ultra og få spylt av Ultra lettere
DSC_0024_zps220j0tyf.jpg
DSC_0025_zpsnaolxtih.jpg
DSC_0026_zpshwj5rpt8.jpgDSC_0027_zpsj4mazehw.jpg

 

Power Wash avspylt og bilder av flyverust:
DSC_0028_zpsxq4k8qph.jpg
DSC_0029_zpsd6nmcgls.jpg
DSC_0030_zpsoi988gwc.jpg
DSC_0031_zpsujkig7ll.jpg
DSC_0032_zpsve0sgznl.jpg
DSC_0033_zps1q5soe2j.jpgDSC_0034_zpsq0o18fwh.jpg

 

Autoglaze Purple Core påført våt bil:
DSC_0035_zps8qswqklr.jpg
DSC_0036_zpsysdnsjgg.jpg
DSC_0037_zpsi7ixn5gk.jpg
DSC_0038_zpsagvstbkb.jpg
DSC_0039_zpste6tmq4g.jpg
DSC_0040_zpsps0gcldz.jpg
DSC_0041_zpseu1vikd1.jpg
DSC_0042_zpsn8kqtuxf.jpg
DSC_0043_zpspfkgn0mo.jpg
DSC_0044_zps8aqd39rd.jpg
DSC_0045_zpssqqdpujs.jpg
DSC_0046_zps8qr8kvr8.jpg
DSC_0047_zpss0nche5c.jpg
DSC_0048_zpsbos0re3i.jpg
DSC_0049_zpsk3hrrpja.jpgDSC_0050_zpshaejkml4.jpg

 

Power Wash på toppen av Purple Core for å øke virketid og få det lettere av:
DSC_0051_zpsdttwn5x9.jpg
DSC_0052_zpsltnu4on0.jpg
DSC_0053_zpsibnqhp1v.jpg
DSC_0054_zps4cqpzbqh.jpgDSC_0055_zpsnnvkc7a9.jpg

 

3D pink i bøtta sammen med svamp (ofrer ikke en nugget på denne bilen)

DSC_0056_zpstz0hia7r.jpg

 

Ferdig håndvasket:
DSC_0057_zpsnheixzso.jpg
DSC_0058_zpsmazcdadk.jpgDSC_0059_zpsdn8qknen.jpg

 

Gikk så over bilen med Anti og et nytt lag skum
DSC_0060_zpsnsi23gvc.jpg
DSC_0061_zpskfwqweoj.jpgDSC_0062_zpszsfupllf.jpg

 

Ren og pen. Dog masse rust, skader, bulker, limrester og div (bilen skal hellakkeres)
DSC_0063_zpsya3rvd8h.jpg
DSC_0064_zpsgjcick4m.jpg
DSC_0065_zpsisjjuode.jpgDSC_0066_zpsicnygonn.jpg

 

Tok også en runde med claybar og clayklut:

DSC_0067_zpspdq9ljuz.jpg

 

Så var det tid for litt beskyttelse. Easycoat blandet 1:15 brukt som drying aid. 
DSC_0068_zpszaraqcfg.jpgDSC_0069_zpskrr9omd4.jpg

For økt holdbarhet bør påføring første gangen gjøres på tørr bil med påføringsmetode som en quick detailer.

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 23

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon:D Mange undereksponerte, gode og fornuftig prisede produkter som blir vist frem her:) Jeg syns fortsatt det er veldig kult at dere kjører egne produkter som fungerer så bra, dette tyder på lidenskap og stor interesse! Herlig:D

  • DCN Poeng 3

2014 VW Golf stv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
[mention=6894]polishduden[/mention] fant clay noe særlig etter anti? Bilen min blir så klart vasket oftere enn dette, men jeg måtte snu claybaren kun to ganger etter en runde anti, og da var jeg generøs


Fant noe. Denne bilen som er det mest ekstreme jeg har vasket burde fått et par runder av hver avretting før vask og clay. Hva er det du pleier å finne? Asfalt? Har tidligere hatt inne biler hvor det har vært opptil flere strafferunder uavhengig av hvilken asfaltfjerner som har blitt brukt
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fant etter anti tror jeg var et par asfaltfnugg ca på samme sted - husker jo ikke nøyaktig hvor ettersom dette er et år siden. Minimalt med misfarging på clayen ellers på bilen, men knadde vel litt bare av gammel vane. Utover det plukket clayen bare opp noe generell drit når jeg beveget meg mot undersiden av bilen bak, altså en liten helligdag (en klassiker for min del, når jeg skal skåne vaskehansken og i stedet må kaste clayen)

 

Mitt inntrykk var i hvert fall at Anti gjorde såpass reint at clay nærmest ble redusert til en ekstra kontrollmekanisme på 10 minutt, så greit å vite at man skal være ekstra obs på slike ekstremtilfeller :-)

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Blankbil AS
4 minutter siden, Ingolf skrev:

Det jeg fant etter anti tror jeg var et par asfaltfnugg ca på samme sted - husker jo ikke nøyaktig hvor ettersom dette er et år siden. Minimalt med misfarging på clayen ellers på bilen, men knadde vel litt bare av gammel vane. Utover det plukket clayen bare opp noe generell drit når jeg beveget meg mot undersiden av bilen bak, altså en liten helligdag (en klassiker for min del, når jeg skal skåne vaskehansken og i stedet må kaste clayen)

 

Mitt inntrykk var i hvert fall at Anti gjorde såpass reint at clay nærmest ble redusert til en ekstra kontrollmekanisme på 10 minutt, så greit å vite at man skal være ekstra obs på slike ekstremtilfeller :-)

 

Det er som du beskriver, brukes Anti riktig blir det lite eller ingenting igjen på velholdt lakk. Clay finner lite 😉

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Car Care Center

 

www.blankbil.no

 

Blankbil på Facebook

Max Protect Norge på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Det jeg fant etter anti tror jeg var et par asfaltfnugg ca på samme sted - husker jo ikke nøyaktig hvor ettersom dette er et år siden. Minimalt med misfarging på clayen ellers på bilen, men knadde vel litt bare av gammel vane. Utover det plukket clayen bare opp noe generell drit når jeg beveget meg mot undersiden av bilen bak, altså en liten helligdag (en klassiker for min del, når jeg skal skåne vaskehansken og i stedet må kaste clayen)

 

Mitt inntrykk var i hvert fall at Anti gjorde såpass reint at clay nærmest ble redusert til en ekstra kontrollmekanisme på 10 minutt, så greit å vite at man skal være ekstra obs på slike ekstremtilfeller :-)

 

 

Anti gjør vei i vellinga definitivt! Hadde jeg kjørt 2 runder anti eller avfettinger hadde nok ikke clayen finni noe som helst [emoji4]

 

Du kan jo tenke deg hva 4 år og 120k km gjør med en bil som aldri har sett snurten av pleie :)

 

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Autoglaze Easycoat i aksjon.
IMAG0724.jpgIMAG0725.jpg

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • Forhandlere
polishduden

Bumper denne opp på toppen av forumseksjonen vår igjen. Ikke så alt for lenge til vintern skal vaskes vekk nå :D

  • Liker 4

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...