Gå til innhold

Mercedes C-200 cdi AMG-edition.Ferdig!!


garrett_T4

Recommended Posts

garrett_T4

Har hatt en svart E-klasse her nå i omtrent 1.5uke, S4T4N dette er heavy shitt.

Legger ikke ut noen write-up om denne, da jeg ikke fikk tid til å knipse bilder under vasking osv.

Og så var det keramiske klarlakken da..

Dumme meg våtslipte der det var noen store striper, det resulterte i veldig mye jobb.

Flere som har prøvd dette?

Har 2 comboer jeg har brukt på dette, Scholl S03+ og Meguiars MG #105 begge på blå Scholl pad, tror jeg måtte kjøre 6 ganger for å får vekk våtslipesporene, ikke medregnet finishing.

Alt som heter swirls og RDS sitter som støpt, tar veeeldig lang tid å få de vekk.

Du vet det er heftig når MG#105 og S03+ på blå Scholl pad såvidt strekker til for å ta swirls

DSC00245.jpg

DSC00261.jpg

DSC00258.jpg

MG#105 var egentlig best å jobbe med på denne, bra cut og rask nedbryting, og hvis det var igjen produktrester som ikke var helt nedbrutt så stripet de ikke opp lakken når jeg tørket av.

Endret av garrett_T4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • garrett_T4

    11

  • kris1986

    4

  • Lexgtturbo

    3

  • bjorke

    2

kris1986

Hadde du hatt ull på slipinga hadde det gått lekende lett ;)

Ser bra ut!

Jeg er også veldig fornøyd med M105 :thumbs: knallbra produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Banneren er kommet på plass;) hehe super:)

Prøvde med ull, men var egentlig mere fornøyd med blå scholl på denne lakken faktisk.

Får se hvor mye jeg får gjort i løpet av helgen.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Riktig... Prøvde Scholl medium ull mot Metabo medium istad, scholl ull var IKKE ny, men du hverden så mye mer Metabo sin tok! Og de er i samme "klasse", ikke twisted noen av dem.. Petter fikk også til mer med blå enn ull, her en det noe galt tenkte vi, prøvde med Metabo, problemet løst :thumbup:

Det var også med S03+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG#105 var egentlig best å jobbe med på denne, bra cut og rask nedbryting, og hvis det var igjen produktrester som ikke var helt nedbrutt så stripet de ikke opp lakken når jeg tørket av.

Megs #105 blir vel ikke nedbrutt i den forstand, så det skal ikke ha noe å si hvor lenge du jobber med det da det er like "finkornet" uansett. Det er jo "non diminishing", som oppfører seg ganske annerledes enn f.eks #85. Samme greia som 3M produktene. Det er i allefall sånn jeg har forstått det. :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4
Megs #105 blir vel ikke nedbrutt i den forstand, så det skal ikke ha noe å si hvor lenge du jobber med det da det er like "finkornet" uansett. Det er jo "non diminishing", som oppfører seg ganske annerledes enn f.eks #85. Samme greia som 3M produktene. Det er i allefall sånn jeg har forstått det. :)

Jeg liker den hvertfal veldig godt, litt greit å ikke lage striper når du wiper av polish rester da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig greit at man ikke trenger å følge noen spesiell "metode" for at det skal bli riktig. Bare å kjøre på til korrigeringen er bra nok og så stoppe. Trenger ikke tenke på at produktet skal bli ferdig nedbrutt osv. :) Liker #105 godt selv, men så har ikke jeg prøvd så mye annet enda da.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Jeg kjører 105 rundt 4 pass på 1500rpm så refine 2 pass på 600. synes det er den beste måten å bruke 105 på, er det igjen striper da, så blir det en ny runde. er super fornøyd med 105 jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

IMG_1491.jpg

IMG_1493.jpg

IMG_1495.jpg

IMG_1499.jpg

IMG_1502.jpg

IMG_1505.jpg

IMG_1519.jpg

IMG_1520.jpg

IMG_1539.jpg

IMG_1540.jpg

IMG_1543.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1549.jpg

IMG_1555.jpg

IMG_1559.jpg

IMG_1563.jpg

IMG_1567.jpg

IMG_1568.jpg

IMG_1571.jpg

IMG_1572.jpg

IMG_1583.jpg

IMG_1588.jpg

IMG_1591.jpg

IMG_1595.jpg

IMG_1599.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1605.jpg

IMG_1607.jpg

IMG_1608.jpg

IMG_1610.jpg

Polish/compound:

Meguiars MG 105

Menzerna PO85RD

LSP:

2x SV Shield

1x SV Smaragd

Innv:

Vital leather cleaner

Vital leather cream

Optimum Leather protecant

CG Greanclean

CG Silk shine

CG Greanclean i rensemaskin

Felger:

CG Clay

Scholl S30

SV Autobahn

Motor:

CG Silk shine

Optimum leather protecant

SV Shield i dørkarmer og og stolper og dørk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...