Gå til innhold
kln66

Fjerne metallpartikler når bilen har lakkforsegling

Recommended Posts

kln66

Har i mange år brukt Meguiars lakkforsegling (fått det gjort hos bilpleiefirma), som jeg er veldig fornøyd med, men utover det har det gått mye i maskinvask...

Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å ta litt mer ansvar selv, og prøver å følge bilpleieguidene her på forumet, og da er det en ting jeg lurer på:

Jeg ser det er en del metallpartikler i lakken nederst på dørene. Så vidt jeg har skjønt fjernes disse med kjemikalier (Iron-X eller Korrosol) og/eller med clay.

Men er det greit å bruke slike midler når bilen har lakkforsegling? I så fall hvilke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne

Må legge ny lakkforsegling etter bruk av disse produktene, da de fleste effektivt tar knekken på både voks og lakkforsegling. Både sterk avfetting og metallpartikelfjernere tærer veldig på beskyttelse. Bortsett fra dette er det bare å kjøre på. Husk å passe på at sterk kjemi ikke skal tørke på lakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kln66

Hmm... så det er ingen måter å fjerne partiklene på uten å ta forseglingen samtidig?

Det er bare et par måneder siden bilen var inne til lakkforsegling, så det er ikke veldig fristende å punge ut for en ny runde nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN
29 minutter siden, kln66 skrev:

Hmm... så det er ingen måter å fjerne partiklene på uten å ta forseglingen samtidig?

Det er bare et par måneder siden bilen var inne til lakkforsegling, så det er ikke veldig fristende å punge ut for en ny runde nå. 

Siden du har havnet her og ønsker å ta mer ansvar for egen bilpleie, er dette en ypperlig mulighet til akkurat det.

Vask bilen godt med avfetting og sveverustfjerner. Deretter kan du legge en voks eller lakkforsegling for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann

All kjemi og vask tærer på beskyttelsen, men den bør tåle noen runder med korrosol, evnt kan du teste scandicshine sin Iron S, den skal være mer skånsom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk

Kjør på og kjøp en boks fusso voks og legg det selv.

Meguiars har aldri imponert meg mtp holdbarhet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Som nevt over her, så tar du en grundig DCN vask, å legger på en ny forsegling. Hvis du er fornøyd med Meguiars forseglingen, så kan du fortsette med den (jeg har lagt mye Meguiars Syntetic sealant 2.0, oppigjennom årene, og det er en god og holdbar forseglign) eller du kan prøve ut noe nytt om du ønsker.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig