Gå til innhold

RUPES nano Bigfoot iBrid - Tryllestaven


truhaa

Recommended Posts

  • Admins

Ære være de som jobber med utvikling innen bilpleieprodukter som virkelig baner vei for så mange andre. RUPES er en av de som har brukt MYE penger og tid de senere årene på å utvikle nye og enda bedre produkter, de har en tendens til å lage ting du egentlig ikke trodde du trengte, så lanserer de noe nytt, og du lurer på hvordan du har klart deg uten i alle år.. Litt som oss som levde før mobiltelefoner, vi klarte oss fint uten vi, men fjerner du mobilen nå føler også vi oss ganske så hjelpesløse

 

 

 

 

 

RUPES = Detailers

Fra før har RUPES en portofølje innen Bigfoot serien og da rettet mot detailingnisjen som få matcher. De har kommet med det ene produktet etter det andre som gir oss detailere muligens den samme følelsen som vekkelsmøtene til Apple og deres produkter.. Bare det å få holde eller se en nyhet fra RUPES får det til å kile både her og der. De treffer blink, alle er glade.. en kjenner det litt i lommeboka, men en glemmer det ganske fort..

 

Evolution = RUPES

RUPES har lansert MK II (utg 2) av deres bestselgere RUPES Bigfoot LHR21 og LHR15, begge to er nye og forbedre utgaver av de gamle. Nå var ikke MK I utgavene noe dårlige produkt, dette er tross alt 2 maskiner som vi i ettertid (eller allerede) kommer til å bli sett på som milepæler innen detailing. Vi i DCN var bergtatt fra dag 1 når disse kom på markedet, de var rett og slett i en annen verden en hva vi var vant til. de var nirvana for de fleste av oss, og gjorde detailing enda mer tilgjengelig for hvermansen, akkurat dette vi i DCN har som en kjepphest. Dette er akkurat hva vi ønsker, gjør det lett for alle å få den blankeste bilen, ikke bare i gata, men også i kommunen eller fylket. Plug and Play.. Beste som finnes 

 

RUPES ønsker konstant fremgang, og har en moment som produsent, så har en moment. RUPES er i en konstant søken etter enda bedre og smartere løsninger, de har øret til bakken, hører på tilbakemeldinger og endrer seg etter behovet. Som firma sover ikke RUPES på de berømte laurbærbladene.

 

RUPES LHR 75E aka RUPES Mini er en annen maskin som kom for å dekke et behov for mindre maskiner på mer kronglette steder på bilen (fangere, B stolpler, innstegg osv) Denne ble fort et "må ha" produkt for de av oss som støtt sleit med noen områder på bilen vi ikke klarte å få 100% strekk på.. Jeg vet at min MINI er en av de maskinene jeg trives veldig godt med, og som løser en del problemer mht korrigering av feks fangere, lykter mm.. LHR 75E var nok en maskin som mange av oss etterspurte, og mente burde komme på markedet, når denne kom var det en liten sensasjon for mange av oss.. Vel, MINI er i hus.. Nå er vel ringen sluttet trodde nok mange.. WELL HELLO THERE Bigfoot iBrid..

 

 

Rupes_iBrid_dcn (4).jpg

 

 

RUPES NANO Bigfoot iBrid

En skulle tro de tenkte "la oss løse problemene de ikke var klar over at de hadde". Dette føles som en av tankene bak iBrid. En maskin som i og for seg de fleste av oss ikke satt og mente var det neste fra RUPES. Denne maskinen var så hysj hysj fra RUPES at det faktisk tok DCN godt med tid før vi hørte om den. Vi var tidlig på ballen når vi fant ut om iBrid, men det tok så lang tid å få tak i denne at vi ikke kunne skrive om denne maskinen før nå.. 

 

Underlevert, solgt, oversolgt, oversolgt x 2! 
Her gikk det unna. Holger`s slet såpass med å levere denne maskinen i startet at DCN fikk beskjed om at vi pent måtte vente på testmaskin, kundene kommer i første rekke, den ene maskinen vi tinget på ble vi enig om måtte vente, tross alt kundene vi lever av var svaret vi fikk fra Rune hos Holgers, noe vi lett forstår.. 
Men, nå er den her!!!

 

En Detailers våte drøm, en maskin som kommer til på innsiden av eksosstussen, ikke en krik på bilen blir oversett, interiør kan børstes med en av børstene som følger med, til og med detaljer inne i bilen kan nå poleres uten at du drar 2-3 cm utenfor området og må maskere som om du eide en maskeringstapefabrikk.. Dette viste vi ikke at vi trengte, men noen ganger er det kjærlighet ved første blikk..

 

Rupes_iBrid_dcn (3).jpg

  long og short-neck iBrid

 

Når en får denne hjem, oser det kvalitet, rett og slett en nytelse for øyet, solid laget, vakker å se på, en nytelse å stryke handa over, særs god å bære og en føler en viss makt når en holder eller bærer denne, og da har jeg bare kommet til baggen. Baggen som denne kommer i alene er et smykke. Den er jo i en egen liga. Denne kan du lett tømme for bilpleieprodukter, fylle med badetøy, tannnbørste, sommersko og t-shirt og stolt bære mellom flyplassen. Er innpakkning såpass, så stiger jo forventningene litt mht hva som er på innside, tross alt det indre som teller. Vel, en kan jo ikke vente til dagen etter med å åpne denne her.. tross alt "24 desember", og julegaver venter en ikke med.

 

Rupes_iBrid_dcn (7).jpg   Rupes_iBrid_dcn (8).jpg

    Lekkert innpakket, Italian style

 

Med en viss ærbødighet drar en glidelåsen til hver sin side og åpner baggen med andakt og følelse for å avdekke innholdet.. VOILA.. der er den, i all sin "lille" prakt. En bruker noen sekunder der en lar øynene vandre fort over innholdet før en napper maskinen fort ut som en overivrig 7 åring på julaften, setter den fort på 1 og presser inn powerknappen.. En vakker svak lyd brer om seg (heldigvis har RUPES vært så smarte at litt strøm er inkludert) En stopper opp, ser på maskinen, vrir den til 5 og trykker in power knappen igjen, litt mer lyd, men ikke mye. Dette er en forholdsvis stille maskin, den kan brukes innendørs når fruen/mannen sover, såfremt en ikke skal teste den på noe inne på soverommet rett over der de sover.. 

 

Første som blir montert her er hestehårbørsten (ja jeg testet den på tenna mine også), en setter forlenger på og monterer børste før en febrils ser seg rundt for å finne noe en kan bruke den på.. Her fikk tastaturet på jobb PC`n seg en overaskelsesrens, og det ble bra. Her går det unna :)

 

Vel og merke er ikke iBrid`n et leketøy selv om de første 2-3-4 stedene du tester den på nok ikke nødvendigvis er noe bilpleierelatert, men moro lell for oss unga.

 

Om en ser på iBrid som det den er, et verktøy for en detailer, og dette er i høyeste grad en detailers verktøy. En kommer nok ikke til å se mange av disse i sjangeren "interiør + vask og polish for 999,-". Dette er maskinene som tar deg inn i kriker og kroker for høyest mulig detailing, dette er en maskin som en detailer vil sette høyt, denne viser vei for så mange andre og kan gi deg det lille ekstra som må til for å få det akkurat så bra som du ønsker.

 

Mange muligheter

Med en RUPES iBrid kan en børste, slipe og polere, den er både roterende og osilerende, den kan brukes med poleringsproduktene som RUPES leverer, det medfølger 2 stk børster som er gull mht interiør feks til å børste ren skinnseter samt andre kriker og kroker inne i bilen,  2 hardhets-grader med pads, blå og gul i 2 str, 6,5cm (4 stk) pads, samt 4 cm pads (6 stk) ink bakplater til hver str, det er også med 2 flasker med polish (Zephir Gloss Coarse, samt Keramik Gloss fine + pads som matcher. 4 stk mikrofiber er også med, så det er plug and play for hvermansen. slik vi ofte liker det..  Punktslipepapirer 5 x 2000p og 5 x 3000p samt bakplate for dette er også inkludert i pakken.. Så flekking av steinsprang alene går som en lek.

 

Det følger med 2 stk batterier, brukstiden er ca 30 min pr batteri, og det geniale er at det tar kun ca 20 min å lade opp igjen, mao en kan jobbe døgnet rundt om en vil.. trådløst. Ønsker du ikke å bruke batteriene, følger det med en strømadapter du setter inn der batteriet er, og du har en evighetsmaskin..

 

Rupes_iBrid_dcn (1).jpg                                Rupes_iBrid_dcn (2).jpg

                                     Strømadapter til maskinen                                                                                                 2 batterier følger med samt lader, 20 min ladetid

 

Rupes_iBrid_dcn (5).jpg

                           Long-neck utgaven av iBrid, 30 min brukstid oppladet.

 

Pris

Prismessig er ikke iBrid billig, kvalitet koster og en skal nok se til at en får bruk for denne mht jobbene en tar, det tar nok både 1 og 2 jobber før en detailer har tjent denne inn igjen.. men for et verktøy dette er. Har du RUPES MINI, vil du elske RUPES iBrid, denne maskinen setter prikken over i`en, og er helt klart et verktøy en kan forsvare å eie kostbar eller ei.. Se på det som en 4x4, du trenger det ikke hver dag, men HEI å behagelig det er når en trenger det og HAR det.

 

Etter å ha polert platetoppen her på kjøkkenet, var kona også imponert over denne maskinen, men hun får ikke lov å prøve den.. Ego eller ei, denne ligger på min side av senga om natta.. 

 

Rupes Nano iBrid selges av de fleste forhandlere på Detailers Club, så den er heldigvis lett å få tak i nå om dagen. 

 

Neste nå må vel bli en RUPES tannbørste, det hadde vært noe å ha på badet. ibrid er nok "litt" for stor til dette bruket, men det er sikkert flere en meg som har vurdert å teste den med tannkrem og gul pute ;)

 

Prisen ligger på +/- 8000,- mht short-neck eller long-neck. Her valgte jeg longneck og dette er slik jeg har skjønt det en bestselgeren..

 

Øvrig informasjon om settet:  
- RUPES Premium Tool Case
- Nano iBrid i short eller long neck versjon
- To oppladbare lithium-ion batterier inkl. lader
- Ergonomisk plug 'n' play AC-DC adapter
- Rotary Connector
- Random Orbital Connector (3mm Orbit)
- Random Orbital Connector (12mm Orbit)
- Bakplate (Buffing) Ø 34mm (1-1/4")
- Bakplate (Sanding) Ø 34mm (1-1/4")
- Bakplate (Buffing) Ø 50mm (2")
- RUPES Zephir Gel Compound (No. 1) - 100ml
- RUPES Keramik Gloss (No. 3) - 100ml
- 10 x 35mm Sanding Discs (P2000)
- 10 x 35mm Sanding Discs (P3000)
- 2 x børster (Horsehair medium og nylon hard)
- 4 x RUPES Ø 54mm/70mm (2") Coarse Foam Pad - Blue
- 4 x RUPES Ø 54mm/70mm (2") Polishing Pad - Yellow
- 6 x RUPES Ø 34mm/40mm (1-1/4") Coarse Foam Pad - Blue
- 6 x RUPES Ø 34mm/40mm (1-1/4") Polishing Pad - Yellow
- 4 x Mikrofiberkluter 40x40 cm

 

Full pakke dette her.. 

 

 

Her er en kort video av iBrid i aksjon, fjerning av 2000 slip, går som en lek..

 

Her ser en hvor effektiv denne maskinen er på mindre flater, som feks en motorsykkel detail.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rupes_iBrid_dcn (6).jpg


Vis full artikler

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...