Gå til innhold

Maskinpolering, hjelp til valg av produkter


AndersB

Recommended Posts

AndersB

Tenkte jeg skulle hive meg ut i maskinpoleringa.. Og da har jeg noen (vanskelige) valg å ta når det gjelder produkter.

Først tenkte jeg meg grov, middels og fin polish, + grov, middels og fin poleringspute. (også bakplate med skum hadde vært kos)

Er Sonus-puter et bra valg, eller er scholl revolusjonerende mye bedre?

Når det gjelder polish, har jeg satt opp noen alternativer:

Fin: S40 vs. Menzerna PO85rd

Middels: S17 vs. Menzerna PO83

Grov: S3+ vs. grov menzerna? evt. (Optimum Compound?)

hadde vært fint med litt veiledning til valg av gode produkter. 

Finnes det også gode alternativer?

Skulle kanskje vært posta under "maskinpolering"  :(

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt 3M 80349 Extra Fine Compound sammen med 3M 09552 bakplate, grønn (rubbing) og gule (polering) pads til å begynne med.

Denne polishen er brukervennlig, kan ta ganske mye sammen med den grønne padden, samtidig som den er mild og gir veldig høy glans med den gule padden.

Når du begynner og mestre denne, kan du vurdere (hvis behov) 3M 50417 Fast Cut+ Compound (forsiktig med denne, den tar MYE) og 3M 50383 Ultrafina SE Polish til hologramfjerning på myke/mørke lakker, samt til vedlikehold og ultimat høyglans (sammen med blå pad). ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører menzerna, og er storfornøyd. Har ikke prøvd annet, men du kan høre mine erfaringer :P

Sip på gul sonus (grov pute), den får vekk det meste bare man legger press på. Virker som den er fin å bruke sammen med ullpad (fikk demonstrert det, og det så jævla bra ut). Med gul sonus lager den litt hologrammer på noen lakker, men jeg tar en runde med 106ff etterpå på blå sonus (finishing pute) da blir det gullende blankt og kjørespor forsvinner :)

Har aldri opplevd at menzerna klumper seg, eller støver som jeg har sett på andre bilder.. Sipen brytes ned relativt fort, noe som er positivt i mine øyne da det går fortere :P Men det beste for deg er vel å prøve de forskjellige produktene (hvis du har muligheten til det) eller bare satse på det folk anbefaler mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB
Jeg kjører menzerna, og er storfornøyd. Har ikke prøvd annet, men du kan høre mine erfaringer :P

Sip på gul sonus (grov pute), den får vekk det meste bare man legger press på. Virker som den er fin å bruke sammen med ullpad (fikk demonstrert det, og det så jævla bra ut). Med gul sonus lager den litt hologrammer på noen lakker, men jeg tar en runde med 106ff etterpå på blå sonus (finishing pute) da blir det gullende blankt og kjørespor forsvinner :)

Har aldri opplevd at menzerna klumper seg, eller støver som jeg har sett på andre bilder.. Sipen brytes ned relativt fort, noe som er positivt i mine øyne da det går fortere :P Men det beste for deg er vel å prøve de forskjellige produktene (hvis du har muligheten til det) eller bare satse på det folk anbefaler mest.

Høres bra ut!

Satser nok på det folk anbefaler mest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 er jo den med minst cut, men med mest glans :) Derfor jeg anbefalte S17 først, for å ta alt av swirls og defekter.. Men S30 avslutter pent den også, men S40 bryter ned enda litt finere og er litt enklere å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Det skal s40 ha, den er griseenkel ;)

Men S40 og oransj fjernet ikke kjørespor på en BMW jeg har jobbet (en del) på, da måtte jeg opp på 106FA, som med en fin pute gir en glans som jeg synes holder i laaange baner ;) Ser egentlig ikke forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Tror for min del at Power Finish (PO203?) blir en bra vinner, den tar mye og avslutter vist veldig bra.. Ellers skal jo M205 være en knallgod finishingpolish :)

Mye bra å velge mellom, heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...