Scandic Shine AS / Ketil

Detaild: Audi A4

On tuesday the local vw and audi dealer called me up, they coulden`t remove the marks after the signs that had been on the driving school cars. So He wanted me to do it. I said okey of course, for the right price. Done deal. Went to pick up the A4 around 4 pm and delivered 11 AM on wedneday. Switch for the Audi A3, that I delivered today.

I most say this car was the worst. They haden`t done anything to it. I had to find out my most aggressive clay. THe paint was like sandpaper. I killed the whole clay.

I started with a precleand with ARO, then foam over that with Citrus wash and gloss. P21S on the wheels. Started with the wheels, used EZ brush and Swissvax wheel brush. The wheels was so bad, that they diden`t get mutch better. later on. Then rinsed down the car, and washed with 2b, Chemical Guys chencille Microfiber mitt and citrus wash from Chemical Guys. The car got nice and cleaned. Rinsed it again. Then foamed with Optimum car wash and started to clay. Tried this for the first time and worked great! Nice lube. Rinsed off and dried, drove it inside for inspection.

The car had heavy swirls and what not. I got my makita that day and settled for Maktia + wool + powergloss. Tried this on half of the hood, and it was a killer combo. Cut fast and the paint diden`t get to hot. The paint looked lsp ready, I am very impressed with powergloss. Started on my second bottle now by the way. I haven`t used wool to mutch before, but I have to say its good. On audi is a great thing, and I am gone use it more in the future. I worked my way around the car and used menzerna top inspection to get some more out of the pad on my way. The compounding took some time, the second stage went faster. After PG and wool I went for 3M ultrafine SE and a blue sonus pad on my Metabo. The paint got a extra gloss and buffertrails gone.

Started on the rims, with some Duragloss 501 and a Microfiber. Got all the stuff away, this is a good product for sure! Love it. Went with Megs silicon free dressing on the tires.

I washed the engine with DP engine degreaser and dressed it with 303 protecant.

Wipe down with optimums new quick detailer and then topped the car with jetseal. Glass with jetseal. Dressed the trim with Chemical Guys VRP.

That was about everything, the car came out great. I would have topped with a wax, but let jetseal work alone this time.

Before:

DSC_1412.jpg

DSC_1413.jpg

DSC_1414.jpg

DSC_1417.jpg

DSC_1418.jpg

DSC_1419.jpg

DSC_1421.jpg

50/50:

DSC_1422.jpg

After:

DSC_1441.jpg

DSC_1442.jpg

DSC_1445.jpg

DSC_1446.jpg

DSC_1447.jpg

DSC_1448.jpg

DSC_1449.jpg

DSC_1450.jpg

DSC_1451.jpg

DSC_1453.jpg

DSC_1454.jpg

DSC_1455.jpg

DSC_1456.jpg

DSC_1457.jpg

DSC_1458.jpg

DSC_1459.jpg

DSC_1460.jpg

DSC_1461.jpg

:mounty:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice:)

Har allerede kjøpt PG, men tror ikke jeg gidder å prøve den på DA maskin. Så planen er å investere i Makita, ullpad og SIP også. Har 106ff så den tenkte jeg at jeg kunne bruke med oransje LCC pad med DA maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble veldig bra! Begynner å få mere og mer sans for grå nå, sånn detailingwise. Blir fet glans.

Kult å bli oppringt av VAG forhandleren da! :D Men igjen, da får du jo de verste bilene.. Men hvem vet, kanskje du får en statoil-kost R8 snart? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette....som altid Ketil

Ja er vel ull på Audi vil jeg tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice Ketil :) Er det høydeforskjell der hvor bokstavene eller logoene har vært?

Gikk vell noen timer på denne også...? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, ble glinsende og fin denne :)

Hvorfor måtte du opp til aggressiv clay egentlig? Har bare brukt "vanlig" clay før jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nice:)

Har allerede kjøpt PG, men tror ikke jeg gidder å prøve den på DA maskin. Så planen er å investere i Makita, ullpad og SIP også. Har 106ff så den tenkte jeg at jeg kunne bruke med oransje LCC pad med DA maskinen.

Like greit å kjøpe en roterende ja! Makita er et godt valg ;)

Det ble veldig bra! Begynner å få mere og mer sans for grå nå, sånn detailingwise. Blir fet glans.

Kult å bli oppringt av VAG forhandleren da! :D Men igjen, da får du jo de verste bilene.. Men hvem vet, kanskje du får en statoil-kost R8 snart? :P

Ikke så dumt grått, selv om den blå så bedre ut! Moro det, verste bilene ja...får jo brukt mye PG da ;) Hehe. R8 hadde vært moro!

Ser bra ut dette....som altid Ketil

Ja er vel ull på Audi vil jeg tro.

Takk for det :)

Nice Ketil :) Er det høydeforskjell der hvor bokstavene eller logoene har vært?

Gikk vell noen timer på denne også...? ;)

Ikke som du kan kjenne, er i alle fall så lite at man ikke kan kjenne/se det.

Gikk noen timer ja!

Flott jobb, ble glinsende og fin denne :)

Hvorfor måtte du opp til aggressiv clay egentlig? Har bare brukt "vanlig" clay før jeg..

Takk takk! Brukte aggressiv clay fordi den var dekket av asfaltflekker og what not. Aldri vært borti verre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive