Gå til innhold

S&S BMW i3 2016


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

 

autowerx-logo-svart.png

 

Show & Shine

BMW i3 2016

02-03. februar 2017

 

ss17-bmwi3.jpg

 

 

Eieren av Teslaen jeg tok i januar kjøpte i fjor elektrisk sparebøsse til husdragen sin, i form av en BMW i3. Denne har nå trillet i overkant av 6000km og hadde etterhvert behov for en liten strigling. Jeg avtalte en 2-stegs med coating og full innvendig rens med eier, men etter at husdragen fant ut hva han hadde brukt på å få striglet Teslaen og hintet til at de heller kunne reist på sydentur for de pengene, ble budsjettet strammet inn og han er nå på kort lenke.

 

Jobben ble derfor amputert noe, og vi ble enige om en 1-stegs og voks, og støvsuging, vask av harde flater og dørkarmer i stedet.

 

Dette er en bil med tett svart farge, så jeg tenkte det kunne være greit å rådføre seg med en som har tatt noen tettsvarte biler tidligere, og konsulterte som vanlig Christer Rasmussen om saken. Han mente jeg hadde skutt meg i foten med atomkanon siden jeg planla dette som en 9:00-16:30-jobb over to dager og mente jeg burde planlagt en hel uke. Det fikk ikke hjelpe, to dager var hva jeg hadde, så her måtte vi bare finne en løsning. Jeg fikk låne med meg en flaske Scholl S20 Black for å komme i mål med ensteget mitt, og gode ønsker på veien.

 

Vel fremme i garasjen til eier sto det ved ankomst en BMW Z3 og en vannscooter, så jeg gikk inn for å se hva annet jeg hadde i vente, og så gikk alarmen i garasjen. Flott. Og jeg hadde ikke koden. Ringte eier, som ikke svarte. Ringte igjen, fremdeles ingen svar. Sendte melding om at alarmen står og hyler, og at jeg ventet på å bli slengt i bakken av alarmselskapets vektere når som helst. Koden kom som svar, etterfulgt av forklaring om at han var i møte. Jeg slo inn koden, alarmen stoppet, og siden jeg ikke så noe til noen vektere låste jeg døren igjen og kjørte mot kontoret til eier. Traff ingen vektere på veien heller, så jeg tror det gikk bra... :)

 

På kontoret til eier forklarte jeg at det står en bil og vannscooter i veien for at jeg får gjort noe og at det er en fordel at jeg slipper å bruke masse tid på å flytte på ting når jeg i utgangspunktet har tidspress på meg, så vi stakk oppover begge to og fikk ryddet unna.

 

Omsider var det klart for vask. Klokken var nå 10:30.

 

Dagens produkter:

 

Forvask/vask/tørk:

Prickbort
Autowheel
Surfex HD
Korrosol
Gritguardbøtte
Noodle vaskehanske
Ectoplasma i bøtten
Lavor Rio varmtvannsvasker
Bilnerden MF-tørkehåndkle

 

Polering:

Flex XC3401 VRG
Flex PE 14-2 150
Rupes iBrid Nano Longneck
Grønn Uber-pad
Grønn CG Hex-logic-pad
Gul Rupes-pad (34mm)
Blå Rupes-pad (34mm)
Blå Rupes-pad (54mm)
Gul Rupes-pad (54mm)
Scholl S20 Black
Blå Rupes-polish
Hauger av mikrofiberkluter

 

Interiør:
Scholl SPAM
Sonax Glas- och fönsterputs
Kärcher grovstøvsuger
Enda flere mikrofiberkluter

 

LSP:
Collinite 845 Insulator Wax

 

Starter med å gå rundt bilen og knipser noen skitne bilder av objektet.

 

IMG_1720.jpg

 

IMG_1721.jpg

 

IMG_1722.jpg

 

IMG_1723.jpg

 

IMG_1724.jpg

 

IMG_1725.jpg

 

IMG_1726.jpg

 

IMG_1727.jpg

 

IMG_1728.jpg

 

IMG_1729.jpg

 

IMG_1730.jpg

 

IMG_1731.jpg

 

Nok å ta tak i, og strengt tatt ikke mulig å danne seg noe bilde av hvor mye arbeid jeg egentlig har foran meg. Siden klokken allerede hadde blitt mer enn jeg likte var det bare å kaste seg rundt.

 

Tradisjonen tro startet jeg med Prickbort, som fikk ligge ca en sigg. Til en forandring var det plussgrader, men i kjent Bergensstil regnet det jo, så virkningen var noe redusert denne gangen også. Det til tross rant det oljebasert gruff av hele bilen.

 

Prickbort jobber:

 

IMG_1732.jpg

 

IMG_1733.jpg

 

IMG_1734.jpg

 

IMG_1735.jpg

 

IMG_1736.jpg

 

Renner greit med gugge av bilen:

 

IMG_1737.jpg

 

IMG_1739.jpg

 

IMG_1746.jpg

 

IMG_1748.jpg

 

IMG_1749.jpg

 

Finfin effekt på felgene også:

 

IMG_1750.jpg

 

IMG_1751.jpg

 

Diger fuglebajs på bakskjerm førerside:

 

IMG_1752.jpg

 

En kjapp spylings, og så var det å gønne på med Surfex HD 1:10. Mens denne koste seg på lakken pøste jeg Auto-wheel på felgene. Alt dette fikk ligge i ca 10 minutter før avspyling. Ingen bilder av dette denne gangen heller...

 

Korrosol var nestemann ut, og ble dusjet liberalt på hele bilen, vinduer og tak inkludert. Denne fikk også ligge ca 10 minutter før avspyling.

 

IMG_1757.jpg

 

IMG_1758.jpg

 

IMG_1759.jpg

 

IMG_1760.jpg

 

IMG_1762.jpg

 

IMG_1763.jpg

 

IMG_1764.jpg

 

IMG_1765.jpg

 

IMG_1766.jpg

 

IMG_1767.jpg

 

IMG_1768.jpg

 

IMG_1769.jpg

 

IMG_1770.jpg

 

IMG_1771.jpg

 

IMG_1772.jpg

 

Mens Korrosol jobbet med sitt fylte jeg bøtten med varmt vann og en god klunk Ectoplasma. Bilen ble så håndvasket med noodlevaskehansken jeg fant i garasjen. Aner ikke hvor den kommer fra, men den gjorde jobben.

 

IMG_1774.jpg

 

IMG_1777.jpg

 

Etter nok en avspyling ble bilen rygget inn for tørk. Idet jeg gikk ut av bilen så jeg ullvaskehansken min henge til tørk over et sykkelstyre. Så det var <i>der</i> den hadde blitt av, altså... ned i kassen med seg, sauen! Bad sheep! Baa-a-a-aaa-ad.

 

...anyway.

 

Inspeksjonsbilder!

 

Panzer:

 

IMG_1778.jpg

 

IMG_1782.jpg

 

Forskjerm førerside:

 

IMG_1783.jpg

 

Panser igjen:

 

IMG_1784.jpg

 

Forskjerm/fanger passasjerside:

 

IMG_1785.jpg

 

Forskjerm passasjerside:

 

IMG_1787.jpg

 

Fuglebajs på passasjerspeil:

 

IMG_1788.jpg

 

Masse riper i knekken mellom dørene:

 

IMG_1789.jpg

 

Og med blitz for dramatisk effekt:

 

IMG_1791.jpg

 

Forsøk på kunstnerisk vinkel for å fange defekter på forskjermen, uten helt å lykkes...

 

IMG_1795.jpg

 

Fire forsøk på å vise defekter på bakskjerm passasjerside, mot bakdør. Ikke helt heldig med disse heller, menmen...

 

IMG_1797.jpg

 

IMG_1798.jpg

 

IMG_1799.jpg

 

IMG_1800.jpg

 

Bakskjerm/bakfanger:

 

IMG_1801.jpg

 

Bakfanger igjen, på førersiden:

 

IMG_1804.jpg

 

IMG_1805.jpg

 

En del subbemerker på bakfangeren må påregnes på en bruksbil som dette:

 

IMG_1806.jpg

 

Rikelig med swirls og noen RDS på bakdør førerside:

 

IMG_1808.jpg

 

Etsemerke etter fuglebajsen:

 

IMG_1809.jpg

 

Masse swirls og RDS på bakdøren også:

 

IMG_1811.jpg

 

Litt smårufsete nederst på førerdøren også:

 

IMG_1812.jpg

 

Rikelig å ta tak i for en enstegs, og vel så det. Så var det å tape det som ikke var lakkert, som detaljer på frontfanger, gummilister (og det var en del meter gummilister...), rundt speil, etc. Da dette var ferdig var klokken 11:45, og det var klart for polering.

 

Denne bilen burde hatt seg en tostegskorrigering, tenkte jeg... helt til jeg prøvde Scholl S20 Black på grønn Uber på den.

 

Siden dette skulle være en enstegs bestemte jeg meg for å kjøre Flex DA med overnevnte kombo, og tapet opp for en 50/50 på panseret. Det ble sånn:

 

IMG_1814.jpg

 

Etter å ha kjørt panseret to runder på relativt kort tid og med godt resultat var jeg oppstemt og positiv til at dette kom til å gå veien, og tapet opp en 50/50 på forskjermen også:

 

IMG_1815.jpg

 

Grunnet noe tidspress jobbet jeg jevnt og trutt videre uten å ta bilder, til jeg kom til bakdøren. Her fant jeg noe jeg hadde oversett under inspeksjonen:

 

Stygg, dyp ripe nederst på bakdør passasjerside, mot fordør:

 

IMG_1816.jpg

 

Og med blitz:

 

IMG_1817.jpg

 

Ripen var mer enn dyp nok til å kjennes med neglen, så jeg tenkte ikke det ville være mulig å fjerne den, men å dempe den litt burde da hvertfall være mulig. Jeg dro på med enstegskomboen uten at det gjorde noe særlig fra eller til for ripens del. Området rundt ble blankt og svart, men ripen var like hvit og skjærende som før jeg begynte. Jeg tok en runde til for å fjerne noen mindre RDS (som forsvant), men ripen gav i det store og hele en god bæng i hva jeg holdt på med. Jeg pakket derfor ut roterende, ladet den med en liten gul uber og Scholl S3 Gold, og kjørte to runder med det for å se hva som skjedde. Absolutt ingenting. Dro så ut iBriden, satt på roterende bakstykke og 30mm bakplate og 34mm blå pad, primet med blå polish og kjørte to runder med dette også. Bortsett fra at paden begynte å ryke fra varmeutviklingen, skjedde det fremdeles ingenting med ripen, så jeg dro kjapt over med Scholl S20 igjen for å fjerne hologrammene jeg hadde laget, og aksepterte nederlaget.

 

Dette er etter 2 runder grønn uber/Scholl S20 Black på Flex DA, to runder gul uber/Scholl S3 Gold på roterende og tre runder med iBrid roterende med blå/blå Rupes pad/polish, og en runde grønn uber/Scholl 20 Black igjen for å fjerne holos. Ripen er rett og slett for dyp til å engang dempes noe vesentlig, og altfor dyp til å kunne fjernes uten å legge i flekklakk og slipe.

 

IMG_1821.jpg

 

Frihånds 50/50. Området til venstre for kameraet i bildet er ikke polert, som indikert av den grå, matte overflaten.

 

IMG_1818.jpg

 

Det var det jeg hadde av poleringsbilder. Som nevnt hadde jeg litt tidspress på meg, og derfor ble det ikke så mange bilder av selve prosessen denne gangen.

 

Da jeg gav meg for dagen klokken 16:15 hadde jeg polert panser, frontfanger, hele passasjersiden, halve taket, hele bakfangeren og bakluken (dvs den 6cm høye listen nederst på bakluken; resten var av glass).

 

Dagen etter var jeg på plass rundt klokken 10, og satte sporenstreks i gang med å polere ferdig resten av bilen. 3 timer senere var jeg ferdig med det, bilen var vokset og klar for buffing, og så ringte eier og lurte på hvordan det gikk. Jeg fortalte at jeg nesten var ferdig, og at jeg hadde tenkt å pakke sammen og dra hjem. Jeg hadde jo helt glemt at jeg skulle ta den innvendig også... så jeg buffet voksen og gikk løs på interiøret.

 

Heldigvis skulle jo det bare være en kjapp jobb uten våtrensing av noe som helst, så det burde ikke ta for lang tid.

 

Noen inspeksjonsbilder må til.

 

Bagasjerom:

 

IMG_1827.jpg

 

Skitne sideruter:

 

IMG_1829.jpg

 

Skittent innsteg:

 

IMG_1831.jpg

 

Grus og tjohei i fotbrønnen:

 

IMG_1833.jpg

 

Støv på ... alt, og fingermerker på speedometerskjermen:

 

IMG_1834.jpg

 

Da dette er en barnehagefrakter sier det seg selv at det ikke er mulig å holde den ren lenge av gangen:

 

IMG_1836.jpg

 

Og andre siden:

 

IMG_1838.jpg

 

Og foran:

 

IMG_1839.jpg

 

Merker på skjermene:

 

IMG_1841.jpg

 

IMG_1842.jpg

 

En hel del å ta tak i her også, altså.

 

Jeg fant Scholl SPAM og en stabel kluter og skred til verket. Interiør er ikke veldig vanskelig å vaske; i korte trekk sprayet jeg SPAM på kluten og tørket av, snudde kluten og tørket en gang til. På vanskelige flekker sprayet jeg rett på flekken hvis mulig, lot det virke litt (og passet på at produktet ikke rant og/eller laget flekker/skjolder), og gnukket til den forsvant. Mattene foran ble plukket ut, dynket med SPAM og skrubbet med børste, før de ble tørket med klut og lagt på plass igjen. Mattene bak ble værende i bilen, dusjet friskt med SPAM og skrubbet med klut, da de satt fast og uansett ikke var forferdelig skitne.

 

Et par timer senere så det sånn ut:

 

Innsteg førerside:

 

IMG_1843.jpg

 

IMG_1845.jpg

 

IMG_1847.jpg

 

Førerplassen:

 

IMG_1849.jpg

 

IMG_1850.jpg

 

Baksete passasjerside:

 

IMG_1851.jpg

 

Foran, passasjerside:

 

IMG_1852.jpg

 

Dashbord:

 

IMG_1854.jpg

 

Rutene ble vasket med Sonax Glas- och Fönsterputs og mikrofiberklut for glass. Begge sider av glasset ble vasket, og så til slutt slik ut:

 

IMG_1856.jpg

 

IMG_1857.jpg

 

IMG_1858.jpg

 

Så over til ferdigbilder av eksteriøret:

 

IMG_1863.jpg

 

IMG_1865.jpg

 

IMG_1866.jpg

 

IMG_1867.jpg

 

IMG_1868.jpg

 

Siden det til en forandring fremdeles var lyst ute da jeg var ferdig, åpnet jeg porten og slapp solen inn. Dvs, solen hadde på det daværende tidspunkt seg en siesta bak noen grå skyer, men dagslys var det, hvertfall!

 

IMG_1870.jpg

 

IMG_1873.jpg

 

IMG_1875.jpg

 

IMG_1876.jpg

 

IMG_1878.jpg

 

Frontruten ble gjennomsiktig igjen også, gitt :)

 

IMG_1880.jpg

 

Så kjørte jeg bilen ut, dro vannscooteren inn, og tok noen utebilder i regnet. Foran bilen står de to neste prosjektene: En BMW X3 og enda en i3.

 

IMG_1881.jpg

 

IMG_1882.jpg

 

IMG_1883.jpg

 

IMG_1884.jpg

 

IMG_1885.jpg

 

IMG_1886.jpg

 

IMG_1888.jpg

 

IMG_1889.jpg

 

Fikk jaggu noen beadingbilder helt på slutten også:

 

IMG_1891.jpg

 

IMG_1892.jpg

 

IMG_1893.jpg

 

IMG_1894.jpg

 

Takk for oppmerksomheten!

 

Tidsforbruk:
Torsdag: 10:30-16:15
Fredag: 10:00-15:45
Totalt: 11,5 timer

 

Bilder tillates ikke brukt uten skriftlig samtykke.

 

Ectoplasmaet er egentlig Insta Finish Maxi Suds, men det har en uncanny likhet med ectoplasmaet som renner som en elv under museet i Ghostbusters II, særlig når den blir helt i bøtten. Og så var det et kulere navn :)

 

  • DCN Poeng 46

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig en writeup i særklasse. Ble jo mye bedre med "bare" 11 timers jobb. S20 black imponerer

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge resultat dette på den tiden, imponerende! Bilen ble jo knall blank og fin. S20 imponerte bra her ja, skal teste denne teste gang i forhold til rupes UHS som jeg har brukt til nå som 1-stegs polish. 

Godt jobbet!:thumbup:

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnera

Veldig bra bruk av tiden og ett bra resultat! Write-upen var veldig bra! :D

 

Certified Rupes Bigfoot System Specialist

Se alt av Show and Shine tråder med mer i bilpleieloggen

S&SHonda Acura NSX Audi A6 BMW 520 Hvit  Fiat Bobil Volvo XC90 BMW 740xd   BMW 320i GT Volvo XC70  BMW 320d  BMW 530i  BMW Z4  Audi A5 Cab  BMW 116i  Volvo XC90  Volvo XC60   BMW 120d  VW EOS  Toyota MR2  BMW 740xd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Fantastisk hva du fikk gjort på kort tid. Synd med ripa, men resten ble jo flott. Fine biler er det også :-) 

Tommel opp og grønn knapp er trykket.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
8.2.2017 - 6.19, Conkey skrev:

Som vanlig en writeup i særklasse. Ble jo mye bedre med "bare" 11 timers jobb. S20 black imponerer

 

8.2.2017 - 9.07, Audi S8 skrev:

Dette må eg si du rodde meget bra inn på den tiden du fikk til rådighet, meget imponert over resultatet :thumbs:

Cred!

 

8.2.2017 - 9.49, Johans skrev:

Helt konge resultat dette på den tiden, imponerende! Bilen ble jo knall blank og fin. S20 imponerte bra her ja, skal teste denne teste gang i forhold til rupes UHS som jeg har brukt til nå som 1-stegs polish. 

Godt jobbet!:thumbup:

Ja, jeg trodde ikke mine egne øyne og måtte pøse på med silikonfjerner for å sjekke at det ikke var oljer og lurium som skjulte ripene, men neida, det tok faktisk så bra. Tror jeg må handle meg en flaske selv og slutte å bruke opp produktene til Christer R :)

 

10.2.2017 - 12.22, Magnera skrev:

Veldig bra bruk av tiden og ett bra resultat! Write-upen var veldig bra! :D

 

Takk for det, hyggelig at den falt i smak. :)

 

10.2.2017 - 13.13, Runey skrev:

Veldig bra jobb med så liten tid :D Synd med den ripen, og liker måten du skriver på!

På fredagen følte jeg egentlig at jeg hadde veldig god tid, og jeg var jo ferdig med poleringen litt etter kl 13.

 

Ripen var kjip og plager meg egentlig litt fremdeles, men selv med ubegrenset tid hadde det ikke vært noe å gjøre med den uten flekklakk og mye ekstraarbeid. C'est la vie :)

 

10.2.2017 - 14.19, Mozell skrev:

Dette var herlig lesning med kaffekoppen :) Cred!

Takker :)

 

10.2.2017 - 14.48, Dennis skrev:

Veldig bra dokumentert og resultat :thumbup:

Takktakk :)

 

22 timer siden, Freakshow skrev:

fantastisk lesning! xD
og kjempe resultat! :D Cred ^^

Godt du likte den :)

 

13 timer siden, rogersolmyr skrev:

Fantastisk hva du fikk gjort på kort tid. Synd med ripa, men resten ble jo flott. Fine biler er det også :-) 

Tommel opp og grønn knapp er trykket.

Som nevnt over hadde ripen krevd veldig mye ekstraarbeid, så det var egentlig ikke vits i å prøve å gjøre noe mer med den uansett. Hvor fine de er kan jo diskuteres, men vi kan være enige om at de har et ... annerledes utseende. ;)

 

Takk for grønn tommel :)

  • DCN Poeng 3

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
12.2.2017 - 3.40, Christian Z. skrev:

Veldig inspirerende. Godt skrevet og flott resultat.

Takk skal du ha :)

 

1.3.2017 - 20.26, D.Mikalsen skrev:

Enda en flott jobb fra deg Christer, Autowerx leverer og det jaggu kjapt også :thumbup: 11,5 time er imponerende! Nydelig :)

11,5 timer på en enstegs på en relativt liten bil får være nok. Jobben var jo over to dager også, så jeg slapp å stå til langt på natt og slite meg ut, noe som jo er å anse som en bonus :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Er i3en fæl å jobbe med? Har en som maser på at vi skal ta en.. samme farge som denne. 

Han vil ha pris på forhånd og det er jeg ikke sikker på at jeg vil gi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Denne var jo relativt fin i lakken, så det holdt med ett steg. Hvis lakken er i god stand kommer du i mål med Scholl S20 Black og gul eller oransje Uber, og så er det i grunnen klart for voks/forsegling/coating. Hvis den er litt/veldig sliten, Scholl S20 Black på gul uber, alternativt blå/blå Rupes pad/guffe for grovkorrigering, og S20 Black eller S30+ på oransje uber som finsteg. Og beregn å ha den en uke for å unngå stress. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
49 minutter siden, Christer skrev:

Denne var jo relativt fin i lakken, så det holdt med ett steg. Hvis lakken er i god stand kommer du i mål med Scholl S20 Black og gul eller oransje Uber, og så er det i grunnen klart for voks/forsegling/coating. Hvis den er litt/veldig sliten, Scholl S20 Black på gul uber, alternativt blå/blå Rupes pad/guffe for grovkorrigering, og S20 Black eller S30+ på oransje uber som finsteg. Og beregn å ha den en uke for å unngå stress. :)

Takk for svar. Tror den er relativt grei. Er en 2016 denne også.

Men liker ikke å gi pris på forhånd for det er somregel de du tror er enkle og greie som er verst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
9 timer siden, Arild skrev:

Takk for svar. Tror den er relativt grei. Er en 2016 denne også.

Men liker ikke å gi pris på forhånd for det er somregel de du tror er enkle og greie som er verst :) 

Det er helt sant, derfor nekter jeg konsekvent å gi pris på en jobb før jeg har sett bilen. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
7 hours ago, Christer said:

Det er helt sant, derfor nekter jeg konsekvent å gi pris på en jobb før jeg har sett bilen. :)

Samme her, men folk har en tendens til å  bli oppgitt dessverre... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...