Gå til innhold

Styling og rustdannelse?


Black_Knight

Recommended Posts

Black_Knight

Jeg vurderer og skaffe meg en spoiler på min Mazda 6 08mod og lurer i den forbindelse på om dere har noen råd.

Tenker på når det borres hull i bagasjelokket etc, om det lønner seg eller ikke. Tenker at det kan ligge fuktighet og vann under og det overtid blir rot for rust.

GetImage.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å lage hull så lenge de gjør skikkelig grunnarbeid i hullet.. syregrunning, lakk og helst pakning så ikke skruene ikke kommer i direkte kontakt med lokket.

Men i disse dager.. hvorfor skru? Limer man en slik spoiler med 2-komponent karosseri-lim kan du nesten løfte bilen etter spoiler'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Det er ikke noe problem å lage hull så lenge de gjør skikkelig grunnarbeid i hullet.. syregrunning, lakk og helst pakning så ikke skruene ikke kommer i direkte kontakt med lokket.

Men i disse dager.. hvorfor skru? Limer man en slik spoiler med 2-komponent karosseri-lim kan du nesten løfte bilen etter spoiler'n!

ok det viste jeg ikke. Får ringe og høre med mazda om det er mulig og få den limt istedet.

Men at det ligger vann/fuktighet under spoileren det gjør ikke noe eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok det viste jeg ikke. Får ringe og høre med mazda om det er mulig og få den limt istedet.

Men at det ligger vann/fuktighet under spoileren det gjør ikke noe eller?

Man må tette slik at det ikke kommer vann mellom.. for kommer det vann inn, kommer det skitt. Og når det ligger skitt mellom, og spoileren begynner å vibrere i fart, ødelegger du lakken under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Man må tette slik at det ikke kommer vann mellom.. for kommer det vann inn, kommer det skitt. Og når det ligger skitt mellom, og spoileren begynner å vibrere i fart, ødelegger du lakken under.

Tusen takk sjekt og vite slikt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Kan legge til at alle spoilere er forskjellige i festemulighetene.

Min er skrudd, men brukte Sica/Tech-7 på skruene slik at det fordelte seg i gjengene og rundt hullet hvor jeg bårte hull.

Hadde i tilegg sica rundt hele kanten slik at vann og dritt ikke skulle komme inn.

Ikke noe negativt med styling generelt, om man monterer det riktig og gjør bra forarbeid som Kazzper sier.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Kan legge til at alle spoilere er forskjellige i festemulighetene.

Min er skrudd, men brukte Sica/Tech-7 på skruene slik at det fordelte seg i gjengene og rundt hullet hvor jeg bårte hull.

Hadde i tilegg sica rundt hele kanten slik at vann og dritt ikke skulle komme inn.

Ikke noe negativt med styling generelt, om man monterer det riktig og gjør bra forarbeid som Kazzper sier.

Jeg har ikke tenkt og gjøre det selv, men syns det er greit og ha oversikt og at ting blir gjort riktig.

Takker for alle tipsene, nå vet jeg hva jeg skal passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...