Timmeeh

Mercedes w124

Da ble det litt opphold, men siden det var litt utrygt med regn gadd jeg ikke riske å ta mere enn bagasjeluka. Den fikk jeg under tak :P Skal fortsette imorgen hvis været holder mål.. ;)

Vask:

1x 10L bøtte (spylte av mitten med slangen før jeg hentet nytt såpevann)

citrus w+g

Sonax felgrens type syrefri

felgbørste fra biltema

Meguiars washmitt microfiber

Watermagnet til tørk.

Clay: Riccardo og CG citrus såpe som lube

+ MF

SIP + gul sonus

106ff med blå sonus

CG pete's 53 kommer på når jeg har tatt hele bilen og tatt en wipeoff. Har kjøpt kondensfjerner og imsdal :)

Drit plassering å holde på, men det går.

P5140169.jpg

Sånn så clayen ut etter kun bagasjelokk. (Har faktisk clayet lokket for et halvår siden ca)

Dårlig fotograf:

P5140172.jpg

Maskert, ja jeg tok 200 merket etterpå :P

P5140170.jpg

Lokket var generelt fullt av swirls og litt småsnax, spesielt disse 3...

P5140174.jpg

Ble litt bedre værtfall. Tok 2 runder med sip på disse..

P5140176.jpg

P5140178.jpg

Har et merke etter en "N" som har vært der før.. Kom ikke med på bildet selvfølgelig... :P Men den fikk jeg ikke bort, må vel våtslip til...

P5140180.jpg

Ferdig. Mange biler er fin i skyggen....

P5140182.jpg

P5140183.jpg

Blankt ivertfall :)

P5140184.jpg

P5140186.jpg

Så kom solen tittende frem. Jeg skulle gjerne hatt en halogen sol, men det hadde de ikke på verkstedet...

P5140188.jpg

Syns ikke det ble så aller verst. Har en flekk på lokket som er etterlakkert (sikkert rustflekk :P ) av forrige eier... Så vet dere hva det er. Men fikk ikke alt bort, og det N merket vil jeg ha bort en gang :P Går 2000 våtslipemerker lett bort med gul sonus og sip, eller bør jeg bruke ull?

Kommer mer! Har lange skoledager for tiden, så det er ikke så mye tid til overs.. Men i morgen og hele helgen skal jeg ta hele bilen var planen. :)

Endret av Timmeeh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verst dette her.

Bra jobba:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra blankt og vått ut :D

Ble bra :D:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det der B)

90% av alle tilfeller med våtsliping bør man bruke ull etterpå..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge jobb. hvor mange pass kjørte du med de forskjellige produktene? Er en vanskelig farge å ta gode refleksjons bilder av. Blir full shine på min i morgen, med nesten samme midler som du bruker, men med DG 101, 111, 105 og lusso oro på toppen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette. Flott med noen gamle 124'er som skinner litt ekstra her inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Konge jobb. hvor mange pass kjørte du med de forskjellige produktene? Er en vanskelig farge å ta gode refleksjons bilder av. Blir full shine på min i morgen, med nesten samme midler som du bruker, men med DG 101, 111, 105 og lusso oro på toppen :D

Takker :) Med sip så tok jeg 2 passes med press, da følte jeg den var brutt ned.. Synes det gikk fort men, det gjør da ingenting :P med 106ff'en gikk det å ta flere passes.. Det varierte litt, men ca 4-5. Brukte ikke mye press :)

Har ikke du samme farge på din mercedes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp har farge 355 diamant blau metallic, pen farge vanskelig å lakke opp igjen. Er 7 forskjellige farge nyanser av 355. Ønsker meg 040 svart :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :) ja har og lyst på svart bil....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess da er venstre side tatt. tok ca 2.5 timer med claying.... :P Samme prosedyre som på bagasjeluka...

Men jeg mistenker at førerdøren min er opplakket, dere skal få se bilder imorgen.. for det er et par dype riper som jeg ikke kjenner med neglen, men som jeg ser er godt inne i lakken :P Så de er det bare å glemme å få vekk. Under klarlakken -,-

Det ble mørkt etterhvert, så bilder får jeg ta imorgen. Skal uansett fortsette da. Så får dere se forskjell på høyre å venstre side :) Har taket, panser og høyresia igjen.. Kanskje det blir vokslegging imorgen, får se :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da er helgen over, og bilen er ferdig. Har et par bilder, men ble overskyet idag så fikk ikke tatt så mange bilder som viste hvor mye swirls osv jeg fikk bort, men den ble blank!! Hev på et lag CG pete's 53 idag, skal laste opp bilder senere... Men her er bilder fra poleringsprosessen

Clayen som er snudd og brettet litt :P

P5160189.jpg

Etter sip på panser. Stensprut nei :P

P5160192.jpg

Påføring av produkt

P5160199.jpg

Dette er etter en runde med sip. Ble sikkert litt kjørespor, men de vises jo ikke i overskyet vær.

P5160200.jpg

Litt bilder med og uten blits, ble ikke enig med meg selv hva som ble best...

P5160201.jpg

P5160202.jpg

P5160205.jpg

P5160206.jpg

P5160207.jpg

P5160208.jpg

106ff etter et par passes :)

P5160215.jpg

Der havnet MF'en jeg lånte til han som polerte sammen med meg... gjett om den ble hevet i maskinen eller

P5160216.jpg

Så ble det mørkt.

P5160217.jpg

Er fornøyd med voksen, brukte jo bare en liten del av boksen som kostet 290.. Så den har jeg nok en stund :) Blandet 50/50 kondensfjerner og imsdal før jeg påførte den. Hele bilen luktet jo digg etterpå.. hehe. Skal se om jeg får opp de siste bildene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter voks, som sagt jævla kjedelig farge da...

IMG_0317.jpg

IMG_0316.jpg

IMG_0315.jpg

IMG_0314.jpg

IMG_0313.jpg

IMG_0312.jpg

IMG_0311.jpg

Litt skader bak men... :(

IMG_0310.jpg

IMG_0309.jpg

Har forresten en i klassen min med skikkelig kamera... Skal få han med meg å få knipset noen skikkelige bilder når solen titter frem en dag ;)

Endret av Timmeeh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra jobb. Ble akkuratt ferdig med hele bilen min på lørdagen. Eneste som er plagsomt er at soltaket fyllerseg med poleringstøv.

ang MF'en du lånte bort. Så har jeg selv erfart at en ikke lånerbort Kluter og gode vokser til andre. Blir det samme som å låne bort tannbørsten... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe :P Ja den ble ikke brukt mer den dagen værtfall.

tenkte å gå over med q-tips og Autoglym bumpershine på listene rundt soltaket eller noe sånnt... Spruter fælt med polish :P noe dritt å få vekk hvis man venter for lenge..

Litt kjipt med samme farge som himmelen da, så jeg tror jeg skal få satt den under noen trær eller noe sånnt såpass jeg får frem litt refleksjoner i lakken når jeg skal ta bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra dette. Godt jobba. Noen bilder under trær eller i kveldssola får nok frem glansen enda bedre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på sjøen akkurat nå, så får ikke tatt mange bilder.. Men fikk et pent et som fikk frem hvordan den egentlig er før jeg dro :)

IMG_0357.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble pent! Bra jobba! :) Litt vanskelig farge å få fram refleksjoner og dybde på bilder, men få lånt deg speilrefleks så blir det nok gull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive