Gå til innhold

Hjelp Til Handle Liste Fra Autogeek.net


EivindE91

Recommended Posts

Snøen begynner som smått å slippe taket her i Tromsø, og jeg har en bil som ikke ser ut :angry:

Har mulighet til å få bestillt bilpleie i usa og få det sent fra en privatperson, men da tar det litt lengere tid iforhold til levering. Eller bestille fra Autogeek.net noen formening, tenker da på den økonomiske biten :unsure:

Endret av Tuscani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er billigst på noen produkter begge to,sluttsummen tror jeg skal bli noenlunde den samme,men jeg har villet valgt Autoglym fordi de har så mye annet og velge i som du sikkert trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva trenger jeg :blink:

Bilen er en Hyundai Coupe, type sort :P Kjøpte meg en best tools maskin i fjor som jeg trenger backplate til, ellers har jeg kun autoglym produkter :huh:

PS! best produkt til best pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Best tool er roterende..

Menzerna 106 el Meguiars Meguiar's 80 el 82

Duragloss 101 rens

Duragloss 105 poler/beskytt

Duragloss 111 sealer

Alternativet er vel

Duragloss 101

Chemical guys EZ cream

Chemical guys jetseal

/chem guys er ikke hos Autoglym, men de har scandicshine)

Pinnacle souveran wax eller Pinnacle liquid souveran som LSP er prima saker...

Duragloss Aquawax for å booste lakken 1 gang i månden etter vask

samt Microfiber kluter, tørkehåndkler, clay og lube og en god shampo (Poorboys SS&S er snadder)

Tror jeg hadde handlet fra Autoglym direkte eller så finner du mye hos scandicshine her i Norge også

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner vel det meste du trenger hos scandicshine, menzerna produktene er ihvertfall bra.

Menzerna rubbing/polish, EZ-cream og jetseal + en god voks og en haug med pad`s+Microfiber hvis du ikke har, så er du vel i havn. Har forsåvidt også backingplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best tool er roterende..

Menzerna 106 el Meguiars Meguiar's 80 el 82

Duragloss 101 rens

Duragloss 105 poler/beskytt

Duragloss 111 sealer

Alternativet er vel

Duragloss 101

Chemical guys EZ cream

Chemical guys jetseal

/chem guys er ikke hos Autoglym, men de har scandicshine)

Pinnacle souveran wax eller Pinnacle liquid souveran som LSP er prima saker...

Duragloss Aquawax for å booste lakken 1 gang i månden etter vask

samt Microfiber kluter, tørkehåndkler, clay og lube og en god shampo (Poorboys SS&S er snadder)

Tror jeg hadde handlet fra Autoglym direkte eller så finner du mye hos scandicshine her i Norge også

Tusen takk for hjelpa, men hvor stor er forskjellen på Menzerna 106 og Meguiar's 80/82? får begge Meguiar's flaskene for under prisen av Menzerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

106 er bra på hard lakk (audi bla) men om du får begge flaskene til megs for lavere pris en Menz, hadde jeg tatt Megs...De er bra de....hadde nok kansje byttet ut en av de, 80 el 82 med MG83..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

MG80 og MG83 er vel en bedre kombo enn MG80 og MG82 da de overlapper hverandre litt. Tror Mirror galze egner seg godt til DA og menzerna egner seg best til roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

"Hele" Meguiar's serien er bra for roterende (80, 82, 83, 84 og 85 samt de nye)

80, 82 og 83 er bra med DA maskin. 84 og 85 er KUN til roterende.

Dette er de jeg kjenner mest til mht Meguiar's serien, men de er vel strengt tatt de eneste du trenger for å dra i gang en poleringsbedrift....+ Meguiar's 21 da sef....

De har mye, så jeg har bare skrapet overflaten mht utvalget...he he

Skal ta en Megs shine i morgen (så fremt det ikke spruter ned)

men frister med solo serien også etterhvert....men jeg tørr rett og slett ikke dra til Norsk prol lenger.....blir ALT for dyrt da...ha

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om at enn ikke skal bruke svamp på bilen fordi det lager riper, men hvordan er disse såpe produktene som du bare skal sprøyte på å skylle av. Er de virkelig så bra som selgerene påstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hva da? mener du foam lance/gun?

De legger du på såpe med på bilen, ht vasker etterpå, så vasker du UTEN svamp.....;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sprøyt bilen hvit med skum.

2. Skyll grundig av med høytrykkspyler (ht)

3. Sprøyt så bilen hvit med skum igjen.

4. Begynn øverst og vask deg nedover med wash mitt.

Husk å dyppe mitt`n i en bøtte med vann for å rense mitten. Da havner møkka i den bøtta, og ikke videre nedover bilen.

= Ren bil..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som er skeptisk til et produkt som skal rense/vaske og beskytte. Personlig synes jeg det høres litt rart ut (nesten selvmotsigende) men det kan for all del fungere, men tror ikke du kan forvente allverdens beskyttelse av den voksen. Og hvis du skal legge på ez-cream eller forsegling skal det legges under voks for god heft og da blir det jo ekstra mye arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min bak denne linken var ikke dette spesielle produktet, men den type produkter, hvor du i utgangspunkte kun trenger å sprøyte på å skylle av for å få ren bil ;).

Jeg har prøvd et produkt som heter Trust 100, men uten at jeg er spesiellt fornøyd med resultatet. Jeg skal undersøke litt mer rundt dette, fordi jeg kunne tenkt meg å brukt dette som en form for prewash. For å slippe at jeg skader lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...