Gå til innhold

Enda en valg av pads tråd :)


Lafsen

Recommended Posts

Hei

 

Tenkte og lage en ny tråd da jeg ikke ville kuppe tråden til noen, og fordi jeg er notorisk vinglepetter når det gjelder valg :)

 

Har kjøpt meg Rupes Bigfoot 75E mini og Rupes Bigfoot 15 Mark ii, og ønsker og oppgradere pad samlingen. (Spesielt fordi jeg har lite pads til 75E'n)

Har fra før av Gul, Orange, Grønn og blå 140mm Uber pads.

 

Ønsker dette til maskinene:

MF Pads

Hard Pads

Medium Pads

Fine Pads

 

Har sett på

Koch Chemie -Hvit/Gul

Rupes - MF/Blå/Grønn/Gul 

Uber - Gul/Orange/Blå 

 

Bør jeg gå for ett system eller bør jeg dele opp pad samlinga? Velger jeg Koch Chemie så ser det ut som jeg må dele opp samlingen litt.

 

Hadde ND PDA-15 før og følte jeg ikke kom helt i mål med FG400 og Gul Uber, kan Rupes maskinen hjelpe på dette, eller er det paden?

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv forholdsvis uerfaren enda, men har prøvd de padsa du nevner her. Er strålende fornøyd med koch putene. Bra cut, bra finish, borrelåsen sitter som et skudd selv med hard kjøring. Blå rupes mf er jeg også ganske fornøyd med. Bra cut, god finish (litt mer haze enn koch), synes derimot borrelåsen begynner å bli litt slapp etter en del bruk. Mulig det er jeg som kjører feil med dem, men de har sluppet fra bakplata et par ganger. Uber opplever jeg som helt greie. Har ikke klart å få like god cut som med koch, finishen er god, på de små uberputene synes jeg borrelåsen er litt rufsete kvalitet. Har sluppet bakplata under litt hard bruk og løsnet fra padden etter ganske få vask. Nok em gang mulig det er min kjøring da det er mange her inne som er veldig fornøyd med Uber.

Bilpleielogg

 

 - 07 Bmw E60 LCI 525D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsPetter

Skal du ha noe med god cut i anbefaler jeg de sorte mf til Flexipad Evt ull pad fra Flexipad. Sett resultatet på en sort xc60 med Rupes 21 og AW heavy cut. Kuttet veldig bra og avsluttet overraskende bra iht grovhet.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider



Lest mye godt om Koch putene, så derfor jeg vurderer de, hvit koch pute du har prøvd?

Ikke helt bra hvis MF puta til rupes løsner fra bakplata da men :/

Skal du ha noe med god cut i anbefaler jeg de sorte mf til Flexipad Evt ull pad fra Flexipad. Sett resultatet på en sort xc60 med Rupes 21 og AW heavy cut. Kuttet veldig bra og avsluttet overraskende bra iht grovhet.

Er flexipad sort mf bedre enn rupes blå mf? Ble veldig fristet på Flexipad'n pga det du skriver nå :)

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd hvit, gul og oransj. Veldig fornøyd med alle tre! Sammen med koch heavy cut på kestrel DAS 6 pro tok den komboen 2000 slipemerker og avsluttet holofritt med litt haze på tett svart bmwlakk. Har tidligere brukt endel rupes gulgul kombo. Synes koch sin gulgul cutter bedre og avslutter prikkfritt.

Rupes mf putene har kun hoppet av på svært kinkige områder og sitter vanligvis godt hvis man kjører som folk. Opplever generelt at små puter fester dårligere enn store. Naturlig nok pga kontaktflaten. Mulig det er 75mm bakplata på maskina som er synderen også;)

Bilpleielogg

 

 - 07 Bmw E60 LCI 525D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsPetter

HAr hatt blå rupes mf og hadde samme problemet med limet bak etter veldig kort stund.

 

En fordel med flexipad sort kontra flexipad hvit hvertfall er at den er tilpasset 5" bakplater slik at man ikke får en "kant" på utsiden av bakplata.  de sorte tåler hva jeg har hørt bedre å bli kjørt hardt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg leser Larsenius!
Orange Koch, blir det som blå uber/gul rupes? Altså type finsteg pute?

Virker logisk med at det ikke sitter like godt når det er mindre kontaktflate ja :)

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Ser ut som det blir sort flexipad for min del da ja :)


Da blir det Koch skumpads på meg ser det ut til.

Må bare vente til huset er ferdig, da det kommer endel utgifter der også :)
  • DCN Poeng 1

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Godt og finne igjen denne tråden nå som huset er ferdig, da blir det bestilling av Koch Puter og Sort Flexipads [emoji4]

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter nå og skal bestille, og tenkte og bestille Hvit Hard. Gul Medium Hard og Antihologram fra Koch, noen som har erfaring med hvit hard og gul medium fra Koch?

 

Også finner jeg ikke sort MF flexipad, er dette den samme som gul MF Flexipad hos bilnerden?

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med den gule Koch Chemie, kun hvit(grov) og oransje(fin).

 

Personlig opplevde jeg å få en den hologrammer med hvit Koch Chemie(grov) og blå Rupes Coarse poleringsmiddel(grov). Dette var på en sort Suzuki Grand Vitara. Resultatet etter å ha brukt den oransje Koch Chemie-puten(fin/anti-hologram) med hvit Rupes Ultra Fine(fineste) ble det helt hologramfritt og god glans. Har dessverre ingen bilder av Suzuki-en.

 

Tok noen småriper på min mors VW Golf(sølv metallic), også med fint resultat synes nå jeg. Mine (begrensede)erfaring med den oransje er veldig god. Her er to bilder av på bagagsjelokket, litt vanskelig å se forskjellen, men:

 

FØR:

IMG_20170415_232837.thumb.jpg.79d5cdbbce8b83f63b3fc70f92c55e6f.jpg

 

ETTER:

IMG_20170415_232806.thumb.jpg.7a67311d0743ecadd1315195e16ec94a.jpg

 

Endret av HAAL
Uklart hva som var før/etter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
1 time siden, Lafsen skrev:

Hei

 

Sitter nå og skal bestille, og tenkte og bestille Hvit Hard. Gul Medium Hard og Antihologram fra Koch, noen som har erfaring med hvit hard og gul medium fra Koch?

 

Også finner jeg ikke sort MF flexipad, er dette den samme som gul MF Flexipad hos bilnerden?

Nei, det er ikke samme..  Brynildsen og Alien har ihvertfall :) Plukk med en liter Angelwax Resurrection i samme slengen hvis du ikke har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, HAAL skrev:

Har ikke erfaring med den gule Koch Chemie, kun hvit(grov) og oransje(fin).

 

Personlig opplevde jeg å få en den hologrammer med hvit Koch Chemie(grov) og blå Rupes Coarse poleringsmiddel(grov). Dette var på en sort Suzuki Grand Vitara. Resultatet etter å ha brukt den oransje Koch Chemie-puten(fin/anti-hologram) med hvit Rupes Ultra Fine(fineste) ble det helt hologramfritt og god glans. Har dessverre ingen bilder av Suzuki-en.

 

Tok noen småriper på min mors VW Golf(sølv metallic), også med fint resultat synes nå jeg. Mine (begrensede)erfaring med den oransje er veldig god. Her er to bilder av på bagagsjelokket, litt vanskelig å se forskjellen, men:

 

Klinker til og prøver gul også jeg ;)

Roterende eller DA du bruker?

Takk for innspill, leser jo kun positive tilbakemeldinger til Koch pads'a så tror dette blir bra :)

 

16 minutter siden, Capone skrev:

Nei, det er ikke samme..  Brynildsen og Alien har ihvertfall :) Plukk med en liter Angelwax Resurrection i samme slengen hvis du ikke har!

Får se om jeg tar med resurrection, har noen kilo med menzerna igjen :P men kan fort bli med en liten krukke med Enigma :ph34r:

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lafsen skrev:

Klinker til og prøver gul også jeg ;)

Roterende eller DA du bruker?

Brukte Rupes 15ES.

Har nettopp bestilt gule selv :)

 

Har hørt fra en relativt erfaren detailer at Koch-Chemie ikke var favoritten hans/de beste. Det betyr ikke at de var dårlige, men ikke best i hans øyne.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende og prøve dem kontra Uber uansett ;) Kjøpt Rupes 15 MKII så spennende og prøve Koch puter i tillegg, kontra ND PDA15 og Uber :)

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
30.4.2017 - 19.34, Lafsen skrev:

Blir spennende og prøve dem kontra Uber uansett ;) Kjøpt Rupes 15 MKII så spennende og prøve Koch puter i tillegg, kontra ND PDA15 og Uber :)

Jeg hadde mye uber før. Har ikke sp mye annet enn koch nå. Men jeg kjører roterende og kun Da på slutt steg. Hoved forskjellen er at koch sine er buet på kanten og tåler mere. Uber flusser ser raskt. Mine pads har blitt vasket mange ganger etthvert.

 

Ellers er 8.02 heavy cut i en annen liga enn menz 400. Bare forskjellen i lukten er verd å skifte

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg liker pads med rette vinkler og er ikke så glad i de som buer innover (Scholl, bl.a.). I det siste har jeg fått veldig sansen for 3D sine pads - de kutter bra og er lette å kjøre, er vinklet utover, tåler mye juling og takler roterende og DA like bra. Ulempen med dem er at de koster en del, men de ser ut til å være svært holdbare, så da blir TCO (Total Cost of Ownership) ikke så ille i det lange løp kontra billigere (eller dyrere, for den saks skyld) pads som faller fra hverandre og må byttes ut oftere.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Jeg liker pads med rette vinkler og er ikke så glad i de som buer innover (Scholl, bl.a.). I det siste har jeg fått veldig sansen for 3D sine pads - de kutter bra og er lette å kjøre, er vinklet utover, tåler mye juling og takler roterende og DA like bra. Ulempen med dem er at de koster en del, men de ser ut til å være svært holdbare, så da blir TCO (Total Cost of Ownership) ikke så ille i det lange løp kontra billigere (eller dyrere, for den saks skyld) pads som faller fra hverandre og må byttes ut oftere.


Godt å høre. Jeg har brukt 3D padsene mye nå og har kun drept 1 pga cellekollaps siden jeg grisekjørte den med roterende. Selv om jeg er forhandler av de så er 3D blant de, om ikke de beste padsene jeg har brukt noen sinne.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow

jeg er ikke fornøyd med uber i det hele tatt xD ikke det jeg har kjørt hvertfall :P
rupes sin blå er jeg heller ikke noe fan av :P
scholl sine spider puter syns jeg fungerer utmerked! men syns de er litt for dyre.
så neste jeg skal prøve er Koch, 3D og Detaling mafia puter! :)
greit å ha litt å velge i arsenalet sitt syns jeg ^^
veit ikke om de forskjellige putene fungerer bedre på forskjellige typer lakk sånn som polish noen polisher gjør? oO

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...