Gå til innhold

Dieselvarmer/byggtørke sikring går


KennethB

Recommended Posts

Jeg har en byggtørke/dieselvarmer i fra netthandelen. I det siste, når jeg trykker på tennknappen så går sikringa for garasjen. Dette har aldri skjedd før.

Noen som har noe tips?

14dager gammel diesel står på den nå.

Den er litt over året gammel.

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type sikring er det du har? Skrusikringer, vanlige automater eller jordfeilautomater?

Det er automat

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er kortslutning i dieselvarmeren en eller annen plass, hvis du sier det er automaten som slår ut og ikke jordfeilbryteren. Ryker den med en gang du trykker på den eller kan det gå et par minutt før den ryker? i tilfelle kan det være overbelastning av kursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er kortslutning i dieselvarmeren en eller annen plass, hvis du sier det er automaten som slår ut og ikke jordfeilbryteren. Ryker den med en gang du trykker på den eller kan det gå et par minutt før den ryker? i tilfelle kan det være overbelastning av kursen

Ryker med en gang jeg trykker på tennknapoen

Kun varmeren som står på i garasjen så går sikringa. Armaturer funker, kompressoren går, men så fort jeg setter i varmeren så blir det ingen strøm i garasjen.

Har du andre forbrukere i drift på kursen? Kan du prøve varmeren på en annen kurs?

Har prøvd både med og uten andre forbrukere. Fortsatt kun når jeg trykker på tennknappen.

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, KennethB skrev:

Ryker med en gang jeg trykker på tennknapoen

Kun varmeren som står på i garasjen så går sikringa. Armaturer funker, kompressoren går, men så fort jeg setter i varmeren så blir det ingen strøm i garasjen.

Har prøvd både med og uten andre forbrukere. Fortsatt kun når jeg trykker på tennknappen.

Da vil jeg anta det er en direkte kortslutning mellom fasene i varmeren din. Hør med noen kyndige du kjenner så kanskje dem kan måle seg frem til feilkilden. 

  • DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anta det er en direkte kortslutning mellom fasene i varmeren din. Hør med noen kyndige du kjenner så kanskje dem kan måle seg frem til feilkilden. 

Det jeg trur og.
Takk for hjelpa!

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg å være brent coil. Ny på vei i posten på garanti

  • DCN Poeng 1

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...