Gå til innhold

TEST: av CG Speed Wipe spray wax & quick detailer


Ståle

Recommended Posts

Da har jeg hatt gleden av å prøve et av de nyeste produktene hos Scandic Shine.

Produktet det dreier seg om i dette tilfellet er Chemical Guys Extreme speedwipe spraywax & Quickdetailer

Alle som er seriøst opptatt av å holde sin egen eller andres biler i så god eksteriørmessig stand som mulig eier sansynligvis en

Quick Detailer, eller QD som er forkortelsen som brukes.

QD brukes til så mangt, men en av hovedoppgavene er å gi ny næring og glans til bilens lakkerte overflater i forbindelse med vask,

og det ligger vel i navnet at dette er en enkel vei til bilpleiehimmelen. Alt mens bilene gjerne ser ut som nyforseglede etter en kjapp runde med QD og mikrofiberklut etter dagens, eller ukas bilvask - Altså et "must" for oss bilpleieinteresserte.

Når det gjelder det testede produktet, så kommer det i hensiktsmessig sprayflaske med sprayer av god kvalitet, produktet er lettflytende og har en utrolig god duft av frukter.

Påføringen er ukomplisert enten man sprayer det i mikrofiberen man tørker/fordeler produktet med eller man sprayer det direkte på panelet, man jobber litt med mikrofiberen og ser at man får en "haze" eller såvidt synlig grå hinne som forsvinner kjapt igjen etter noen drag med kluten, og frem kommer en nydelig blank overflate fri for skjolder eller vannmerker.

Jeg skrev tidligere at bilene kan se ut som nyforseglede ved bruk av QD, med det mener jeg at lakken ofte ikke får den dybden og våtheten den fortjener, spesielt når det begynner å bli noen måneder og vask siden siste voksing.

Her er det min største wow opplevelse med dette produktet kommer, jeg ble stående å wow`e så lenge at mørket falt på og bildeforholdene ble forringet, men ihvertfall er det slik at til forskjell fra mange andre gode QD jeg har prøvd så er Chemical Guys extreme Speed Wipe spray wax&quick detailer i aller høyeste grad i stand til å få frem igjen våtheten og dybden i lakken på en måte som gjør at det også for et trenet øye vil se nyvokset ut.

Produktet inneholder ikke voks

Absolutt et tommel opp produkt jeg vil anbefale til alle andre som ønsker bilen sin det beste.

Her kommer bilder av bilen jeg testet produktet på,

Denne har ikke fått voks på et par måneder, er vasket 2 ganger pr. uke og har frem til nylig fått sine doser med prickbort/Grimereaper som avfetting før skumlegging.

CGSpeedwipe1.jpg

CGspeedwipe2.jpg

CGspeedwipe4.jpg

CGspeewipe3.jpg

Med begeistret hilsen fra

Ståle Hasselø

Endret av Ståle
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Høres og ser bra ut den der Ståle, eneste minuset er vel navnet på denne her.... men hva betyr vel det når det funker...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres og ser bra ut den der Ståle, eneste minuset er vel navnet på denne her.... men hva betyr vel det når det funker...

Du greier å si hele navnet hvis du tar det både på inn - og utpust :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert skrevet som vanlig Ståle!

Må bestille et eksemplar av denne, på neste forsendelse fra Verdal gitt :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test. Har et tips til endring på topic da: Hvis du begynner med "Test: *produktnavn* " blir det lettere å se hva som er tester når man skummer nedover produktsiden. :) Så skiller det seg også litt mer ut fra de andre produkttrådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test. Har et tips til endring på topic da: Hvis du begynner med "Test: *produktnavn* " blir det lettere å se hva som er tester når man skummer nedover produktsiden. :) Så skiller det seg også litt mer ut fra de andre produkttrådene.

Helt klart, God ide....Takk for tipset

Jeg endrer asap

mvh ståle :)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...