Gå til innhold

Viking Protech Hp 215/50 R17 sommerdekk


dj john

Recommended Posts

Hei alle sammen,spør her jeg litt tidlig i sesongen om sommerdekk men er det noen som har noe godt eller vondt å si om Viking Protech HP eller viking dekk generelt?Er ganske grei pris på disse og mener at min far en gang kjørte rundt på Viking dekk men han er ikke lenger her til å svare på det.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • DCN Poeng 1

Biler

  • Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking var norske en gang i tiden men ble vel kjøpt opp av noe asiatisk merke mener jeg. Eneste grunnen til at de fortsatt har denne vikingen avbildet er at dette liksom symboliserer et kvalitetsmerke fra Norge i sin tid. 

Men over til selve dekkene, ja de er greit priset men det blir det jo med alle slags budsjettdekk. Har kikka mye på billige dekk til min 2003 Vectra, men hver gang jeg leser tester her og der på budsjettdekk samt leser erfaringer fra forum, styrer jeg kjapt over igjen til å legge en 1000 lapp mer på bordet for mer kvalitet. (jeg har 195/65-15 så er ikke dyre dekk i utgangspunktet)

 

Her fins det nok mange meninger, men tenker som så at hvis du skal spare inn på dekkene - Den eneste plassen hvor det er kontakt mellom bilen og asfalten, så prioriterer du pengene dine feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hjort201 skrev:

Så de er kjøpt opp av continental for en god del år siden :)

12 minutter siden, Saueskinn skrev:

Viking var norske en gang i tiden men ble vel kjøpt opp av noe asiatisk merke mener jeg. Eneste grunnen til at de fortsatt har denne vikingen avbildet er at dette liksom symboliserer et kvalitetsmerke fra Norge i sin tid. 

Men over til selve dekkene, ja de er greit priset men det blir det jo med alle slags budsjettdekk. Har kikka mye på billige dekk til min 2003 Vectra, men hver gang jeg leser tester her og der på budsjettdekk samt leser erfaringer fra forum, styrer jeg kjapt over igjen til å legge en 1000 lapp mer på bordet for mer kvalitet. (jeg har 195/65-15 så er ikke dyre dekk i utgangspunktet)

 

Her fins det nok mange meninger, men tenker som så at hvis du skal spare inn på dekkene - Den eneste plassen hvor det er kontakt mellom bilen og asfalten, så prioriterer du pengene dine feil. 

Joda,den ser jeg og derfor jeg spør for kanskje noen hadde disse dekkene og at de var bra :) men holder meg nok til kjente navn og fra middels til best ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...