Gå til innhold

Korrigering og polering av en "rød" VOLVO 240...


r_style

Recommended Posts

For noen uker siden dro jeg å henta en 90 mod Volvo 240 med 275K på telleren, forrige eier var en eldre kar som hadde prøvd å tatt så godt vare på bilen som mulig... Bilen ble levert "nypolert" av forrige eier, med Autoglym sin SRP, så bilen var jo i og for seg "blank" men ikke rød!

Planen er at dette skal være bruksbilen, få på nye hjul og senk, lakkere litt lister som har blitt gråe, samt bytte lamper rundt om og en kurrant rens innvendig... En ganske så grei oppfriskning generelt!

I og med at jeg har fått betennelse i skuldra etter de to forrige jobbene jeg gjorde på en uke (Dodge RAM og VW Touran - med fullkorrigering), har jeg fått beskjed om å holde meg unna Hitatchi'n i 1-2 mnd (DET er ikke lett når man har kjøpt seg en rød falmet bil!!), så da ble det ny vri på saken. Min bror er veldig gira på å lære seg litt ang korrigering og polering og vurderer å kjøpe inn en del utstyr, så hva passer vel ikke bedre enn att han får prøve seg på bilen min mens jeg veileder ham, ypperlig for meg som ikke får polert på en stund og ypperlig for ham som vil lære og teste litt :)

Så i går kveld begynte vi med litt demontering og maskering, samt noen få testspotter på bilen, så han fikk komme litt inn i sakene...

-Vask

ARO og prickbort

MG NXT

Washmitt og Vaskepuddel'n til Swiss

Swiss detail felgbørste

MG felgbørste

2 Vaskebøtter

SS tørkehåndkle

Riccardo clay og MG såpe + vann som lube

-Interiør

Scholl Purple 9000

ARO på matter

MF kluter

-Korrigering

3M P2000 våtslipepapir

Menzerna SIP + burgunder MG/Oransje CCS og Ull

Menzerna 106FF + svart CCS pad

Menzerna Top Inspection

-Polering og LSP

DG111

CG Pete's 53

Kommer bilder og mer info i kveld, da jeg skal få tatt en del bilder med skikkelig lys...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer noen bilder i litt random rekkefølge...

Syns resultatet er ganske greit til at han aldri har tatt i en roterende poleringsmaskin før! Har fått tatt hele sjåførsiden samt baggasjeluka med Menzerna SIP og oransje CCS pad, skal gå over hele bilen med 106FF pg svart CCS pad når bilen er ferdig med SIP runden sin...

P5132170.jpg

P5132171.jpg

P5132176.jpg

P5132177.jpg

P5132180.jpg

P5132181.jpg

P5132183.jpg

P5132184.jpg

P5132189.jpg

P5132195.jpg

P5132197.jpg

P5132202.jpg

P5132205.jpg

P5132211.jpg

P5132212.jpg

P5132215.jpg

P5132216.jpg

P5132217.jpg

P5132219.jpg

P5132221.jpg

P5132225.jpg

P5132225.jpg

P5132229.jpg

P5132231.jpg

P5132232.jpg

P5132233.jpg

P5132234.jpg

P5132235.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! God gammal Bofårs-tanks detta. Artig med røde biler da, og spesielt når det blir så bra som denne!

Takk for det...

Ja, god gammal tanks detta her, med mange runder igjen å gå... Blir godt å bli ferdig med bilen, har hatt den stående i garasjen ett par uker nå, uten å kunne ha polert noe som helst, så godt å ha en som kan og vil hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ser knallblank ut den der...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med kommentarer... Vi skal vel fortsette med bilen i helga og til uka, så han har litt mer jobb å se frem til :)

Får vel på nye hjul, senk, lamper etc over helga også, så da begynner det å hjelpe på litt... Min jobb i helga blir å pusse ned og lakkere lister på passasjersiden, samt litt innvendig rens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom de nye felgene, og i dag kom resten av lampene... Så blir vel en shine av felger i kveld...

Tenkte på DG101 + Pete's 53 til felger og DP Tiregel på dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort litt i helga og i dag, så måtte ta ut bilen en tur, men vi er på langt nær ferdige, skal fortsette med korrigeringen på taket og panser i morgen... Brutter'n hadde allerede lyst til å dra å kjøpe seg en maskin, så tror det begynte å klø litt i fingra hans ang polering nå!:)

Ett bildet ute av garasjen, kommer flere etterhvert som vi nærmere oss ferdige...

P5182260.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av de penere toførr'ene jeg har sett.. de fleste satser på ripete karroseri med swirls og "stor" motor.. Mens du gjør det riktige med ripefritt karosseri :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...