Dag/Swissvax

Swissvax Shield

39 innlegg i emnet

Det kom fram i en annen tråd her på forumet at Swissvax Shield ikke holdt mål særlig mange dager. Dette var veldig overraskende for meg da vi har utrolig mye bra feedback på denne voksen. Jeg ville satt pris på om de som har erfaringer med denne kan legge de til her da jeg ønsker å høre om flere har opplevd lignende med denne?

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mange dager?

Opplevd lang levetid med denne selv, men bør selvfølgelig bruke cleaner fluid eller annen rens først.

Brukte den faktisk på en bil i september, den beada enda nå i mai.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke erfaring med Shield men alt det andre fra Swissvax er top notch! :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på shield på bilen i starten av vinteren og den holdt ca 4 mnd.Da var det ikke mye igjen av den,men det er lov når man tenker på hva den blir utsatt for igjenom en vinter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke klage på Shield og holdbarhet. La den på i mai, og den holdt utover vinteren.

Den mister kanskje litt glatthet etternoen måneder, men beskytter fortsatt fordet.

Må være som Ketil sier, at noen ikke har lagt den på riktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Shield på begge våre biler, etter at jeg kjøpte Swissvax for første gang i 2006. Den har vært utrolig bra.

Fremgangsmåten jeg har brukt er: Clay, Cleaner Fluid og så 2-3 lag med Shield. Har lagt på nytt lag med Shield etter 5-8 uker, eller brukt Nano Express. Dette har jeg repetert 4-5 ganger i året.

Resultatet er biler som alltid er rene og blanke.

Fredag 8. mai fikk jeg min nye Opel Insignia. Der ble det 1 lag med Shield, og 2 med Smaragd. Valgte Shield som første voks på grunn av holbarheten. Tror det blir en bra kombinasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har shield på øverst jeg å..

Først clay, så vertua bond, jetseal, m-seal og så Shield..ser bra ut etter et par uker og noen vask hvertfall. Tenkte å legge på et lag til med Shild om ikke altfor lenge..

Hvor skulle eventult cleaner fluid kommet inn i bildet her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner fluid så SV voks, ikke noe mere, da sealere som feks. m- og jetseal, og lakkrens ikke nødvendigvis fester seg så godt til oljene CF har i seg. Men CF kan du bruke under vokser fra andre produsenter og, stort sett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det kom fram i en annen tråd her på forumet at Swissvax Shield ikke holdt mål særlig mange dager. Dette var veldig overraskende for meg da vi har utrolig mye bra feedback på denne voksen. Jeg ville satt pris på om de som har erfaringer med denne kan legge de til her da jeg ønsker å høre om flere har opplevd lignende med denne?

Mvh Dag/Swissvax

Jeg er meget fornøyd med den voksen. Holbarhet tja ca 4/5 mnd, men jeg bruker alltid cleaner fluid først.

Jeg tror holdbarheten kommer veldig ann på hvordan bilen blir behandlet etterpå. Mild og fin shampo (swissvax car bath)= lang holdbarhet. Hard og sterk shampo/avfetting= kort holdbarhet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det kom fram i en annen tråd her på forumet at Swissvax Shield ikke holdt mål særlig mange dager.

Mvh Dag/Swissvax

Ikke holdt mål er vel litt drøyt å si, Dag. Nupping under ekstreme pollenforhold, er mere nøyaktig.

Hører gjerne om andres erfaringer med det gule fin-pollenet vi har nå for tiden. IKKE polleny-drypp som man kan få når bilen står under eller nær et tre.

Jeg opplever at pollenet krystalliserer seg til bitte små korn og setter seg fast i lakken. Vannavvisningsegenskapene synes ikke påvirket av dette, det er verre med nattesøvnen når du drar fingrene over panser og tak og kjenner at lakken føles som sandpapir.

De spekuleres i at pollen-støv og høye dagtemperaturer og solskinn gjør noe med pollenet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir bilen om du vasker den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke holdt mål er vel litt drøyt å si, Dag. Nupping under ekstreme pollenforhold, er mere nøyaktig.

Beklager formuleringen, ikke meningen å overdrive :) Var bare veldig overrasket over dine opplevelser rundt dette. Flott at du tar opp spørsmålet videre her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spyler bare av bilen så er pollenet på bilen min borte... Ikke Shield som ligger på bilen min, men annen Swissvax voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg spyler bare av bilen så er pollenet på bilen min borte... Ikke Shield som ligger på bilen min, men annen Swissvax voks...

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere hadde fått problemer med å spyle av denne "sticky" pollen typen det er snakk om her.. :mellow:

Vanlig "tørr" pollen er jo bare å spyle av ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beklager formuleringen, ikke meningen å overdrive :) Var bare veldig overrasket over dine opplevelser rundt dette. Flott at du tar opp spørsmålet videre her!

Selger du panel pots av voksene dine ? kunne være int og prøve de før man kjøper noe som koster 2 - 3 ganger mer enn annet :)

Endret av Alex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Alex, det gjør vi dessverre ikke :(

Voksen vi har er såpass drøy at en sånn panel pot ville bli bitteliten... Om du er forbi Lillehammer eller om vi treffes annet steds så skal du heller få teste demo produkter.

Ketil og jeg har snakket om en demo/salgsdag i Oslo-området i juni, så det kan muligens være en mulighet? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ketil og jeg har snakket om en demo/salgsdag i Oslo-området i juni, så det kan muligens være en mulighet? :)

:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bogstadveien Swissvax Boutique? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da må dere nok handle både mer og oftere... :lol: (vil forresten ikke ha butikk i bogstadveien, heller et bilpleiesenter m/butikk på Ensjø, Skøyen, e.l. hehe...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive