Gå til innhold

S&S: Tesla Model X 60D 2017


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

 

autowerx-logo-svart.png

 

Show & Shine

Tesla Model X 60D 2017

Nybilklargjøring

4-8. og 10. januar 2017

 

ss15-teslamodelx60d.jpg

 

Nytt år, nye muligheter!

 

Jeg sparker i gang året med en enkel og grei, rett-frem nybilklargjøring av en Tesla Model X. ...trodde jeg.

 

Eier er Tesla-entusiast og dette er hans sjette Tesla på 3 år, og denne gangen ønsket han å få en skikkelig nybilklargjøring på den. De tidligere bilene har alle vært klargjort av Tesla, med de resultater det medfører.

 

Inspeksjon etter vask viste dog at noen har vært bortpå bilen med poleringsmaskin på et eller annet tidspunkt, for det var åpenbare kjørespor, pigtails, hologrammer og padmerker på den ulakkerte plasten på skjermene.

 

Christer R (Rasmussen Autospa) har tidligere tatt en tilsvarende blå Model S og kunne rapportere at lakken var medium-hard og fin å jobbe med, så jeg anslo ca 25 timers tidsforbruk til kunden og trodde jeg kanskje skulle klare å få den ferdig på kortere tid enn det. Av den grunn avtalte jeg å begynne på bilen onsdag, og skulle da være ferdig fredag sånn at coatingen kunne herde innendørs gjennom helgen og være klar til bruk mandag morgen. Det gikk ikke helt etter planen...

 

Ellers må jeg på forhånd komme med en beklagelse for elendige bilder - det er godt over et år siden sist jeg detailet noe, og omtrent like lenge siden jeg brukte dSLR-kameraet sist, og har kranglet en del underveis med det for å få tatt skikkelige bilder. Summa summarum konkluderte jeg med at ISO=AUTO og F-stop=AUTO og lukkertid på 1/60s var det beste jeg kunne få til uten å bruke blitzen på kameraet, så bildene ble konsekvent for mørke, uskarpe eller begge deler. Lightroom kunne hjelpe litt til med eksponeringen, men det er begrenset hvor mye magi man kan gjøre når det ikke er nok bildeinformasjon å jobbe med. Siden det også var altfor dårlig lys i garasjen til å kunne mette sensoren i kameraet ble det dessverre som det ble denne gangen. Satser på bedre lysforhold neste gang.

 

Produktliste:

 

Forvask, vask og tørk:

Gritguardbøtte

Lavor Rio varmtvannsvasker

Vaskehanske i ull

Turtle Wax ZIP bilshampoo (valget sto mellom denne og Biltema sin voksshampoo)

Prickbort

Surfex HD 1:5

Korrosol

Meguiar's Water Magnet "tørkehåndkle"

Gtechniq MF1 mikrofiberkluter til tørk

 

Polering og sånt:

I overkant av en rull 3M 3434 maskeringstape

PD8 Paint Detective lakkdybdemåler

Flex PE 14-2 150 roterende poleringsmaskin

Flex XC3401 VRG Dual Action poleringsmaskin

Rupes Bigfoot BF15 Mk II Dual Action poleringsmaskin

Rupes iBrid Nano Longneck Dual Action poleringsmaskin

Gul Uber rubbingpads, str S og M

Blå Rupes rubbingpads, str 34mm, 55mm, 100mm og 150mm (iBrid roterende, DA, S for roterende og M for DA, respektive)

Scholl Concepts lilla rubbingpad

Chemical Guys MPT gul rubbingpad, str L

Rupes Zephyr (blå kork) poleringsmiddel

Scholl S20 Black (gammel type)

Scholl S20 Black (ny type)

Scholl S03 Gold Edition

Scholl S30+

En stor haug Gtechniq MF1 mikrofiberkluter

Silikonfjerner

Børste til pads

Grit Guard universal Pad Washer

 

LSP og klargjøring for LSP:

Silikonfjerner

Mikrofiberkluter en masse

Gtechniq Crystal Serum Light

Gtechniq EXO v1 (sprayboks)

 

Underholdning (også kjent som "musikk tel arbe'"):

Mobiltelefon med masse musikk på, hovedsaklig heavy, dubstep, metal og slike trivelige ting og bluetooth-headset med støydemping

 

So, without further ado: Nybilklargjøring!

 

Masse førbilder!

 

Shake dat ass!

 

IMG_1419.jpg

 

"I'm known to be quite handsome / In a certain angle, in a certain light" (- Nick Cave)

 

IMG_1420.jpg

 

IMG_1421.jpg

 

IMG_1422.jpg

 

Skitten og fæl:

 

IMG_1423.jpg

 

IMG_1424.jpg

 

IMG_1425.jpg

 

IMG_1426.jpg

 

Litt smårusk her også:

 

IMG_1427.jpg

 

Og enda litt til:

 

IMG_1428.jpg

 

Vanskelig å se siden jeg noobet 100-0 på bildene denne gangen, men det er en lang, stygg ripe under alle dråpene:

 

IMG_1429.jpg

 

På tide å komme i gang! Gradestokken viste -1, så dette hadde jo alle forutsetninger for å bli en skikkelig trivelig jobb. Startet som vanlig med Prickbort, som umiddelbart begynte å ... fryse.

 

Prickbort fryser på lakken:

 

IMG_1430.jpg

 

Ingenting er så effektivt som frossen avfetting!

 

IMG_1431.jpg

 

IMG_1432.jpg

 

Og små istapper over lykten. Good times.

 

IMG_1433.jpg

 

Surfex HD var enda verre siden den er vannbasert, så der ble det fine isroser over hele bilen og rett og slett julekortstemning. Jeg fikk ikke til et eneste bra bilde av dette, så jeg slettet alle sammen. Ynnsjyll!

 

Uansett, etter Prickbort ble bilen spylt med varmt vann, deretter dynket med Surfex HD 1:5 som frøs til omtrent umiddelbart, spylt igjen med varmt vann og deretter dynket i Korrosol, som gjentok suksessen Surfex HD innledet med isroser overalt.  Denne ble også spylt av med varmt vann, før håndvask med Turtle Wax ZIP bilshampoo og ullvott ble utført. Deretter var det nok en spylerunde med varmt vann, før trallen ble trillet inn i trallalaland (garasjen) for tørk. Jeg har aldri brukt så lang tid på å spyle en bil før, men denne gangen var det hovedsaklig fordi alt frøs til is omtrent idet ting traff lakken, så mesteparten av tiden ble brukt til å spyle nok varmt vann på til at ting smeltet igjen sånn at jeg unngikk isflak som seilte over lakken. Da det er sagt var det ingen indikasjoner på verken asfalt, veigrums eller metallpartikler på bilen, og etter vask var vaskevannet helt rent, og tørkeklutene likeså.

 

Vel inne fyrte jeg byggtørkeren på full blast for å få opp varmen, ned luftfuktigheten og hjelpe til med lufttørking. Jeg innså at jeg hadde glemt alle tørkehåndklærne mine hjemme og vurderte i ca 1 sekund å kjøre hjem og hente dem, men to timer tapt arbeidstid var ikke fristende for en så liten bagatell. Litt romstering i bilpleieutstyret til eier åpenbarte et Meguiar's Water Magnet, som er viden kjent for å være verdens verste tørkehåndkle. Det er også kjent som "Water Repellent", siden det ikke under noen omstendigheter vil trekke til seg vann, men heller støter det fra seg. Jeg brukte det til å dytte en del vann av ruter og panser med før jeg gav opp, og tørket bilen med mikrofiberkluter i stedet.

 

IMG_1434.jpg

 

Inspection! Check! (cue soundtrack "Leftfield - Inspection (Check One)").

 

Begynner med å sjekke hvor mye plass det er bak bilen... ikke veldig mye, men nok til å få lurt en poleringsmaskin rundt hjørnet, hvertfall.

 

IMG_1438.jpg

 

Holos og riper på venstre bakskjerm, fra forskjellige vinkler:

 

IMG_1439.jpg

 

IMG_1441.jpg

 

IMG_1442.jpg

 

Poleringsrester fra klargjøring på et eller annet tidspunkt, selv om Tesla ikke skulle klargjøre bilen før levering...

 

IMG_1444.jpg

 

IMG_1447.jpg

 

Godsakene fortsatte over på bakdøren, og det var i tillegg limrester på kromlistene:

 

IMG_1445.jpg

 

IMG_1446.jpg

 

Sannelig ikke sikker på hvor dette er, men jeg antar bakdør eller bakskjerm venstre side:

 

IMG_1448.jpg

 

IMG_1449.jpg

 

IMG_1450.jpg

 

IMG_1451.jpg

 

IMG_1452.jpg

 

IMG_1453.jpg

 

Lakkstøv og riper på... tja, hva blir det da? D-stolpen?

 

IMG_1454.jpg

 

RDS på spoiler:

 

IMG_1455.jpg

 

Mer lakkstøv og riper på C-stolpen:

 

IMG_1456.jpg

 

Holos og riper på A-stolpe venstre side:

 

IMG_1457.jpg

 

Liberale mengder holos på speil:

 

IMG_1458.jpg

 

Mye riper, holos, dunkemerker(!), vannmerker og annet tjafs på dørene:

 

IMG_1460.jpg

 

IMG_1461.jpg

 

IMG_1462.jpg

 

Holos på frontfanger, begge sider:

 

IMG_1463.jpg

 

IMG_1464.jpg

 

IMG_1465.jpg

 

IMG_1466.jpg

 

Masse riper på skjerm:

 

IMG_1468.jpg

 

Effektlakk på høyre speil også, gitt.

 

IMG_1469.jpg

 

Elendig bilde igjen, beklager, men her var det en flekk som i utgangspunktet så ut som solkrem, men som ikke var solkrem. Ved å invadere intimsonen til bilen på det groveste så det ut som en dårlig lakkskjøt. Det var en tilsvarende lenger bak mot C/D-stolpen, og masse lakkstøv på hele karmen over vinduene. Lakktykkelsen indikerte noe høyere verdier enn ellers på bilen, så det kan tyde på at noen har lagt på noe ekstra klarlakk her.

 

IMG_1470.jpg

 

Tilsvarende lakkskjøt/lakkstøv/riper på C-stolpe:

 

IMG_1472.jpg

 

Syke mengder lakkstøv og enda en flekk som ikke gir mening.

 

IMG_1473.jpg

 

Bakskjerm høyre side. Ska'kke værra sånn på nybil!

 

IMG_1476.jpg

 

Ser det ikke så bra grunnet elendig lys, lykt og lykteføring, men masse swirls og en dyp ripe mot hjørnet av spoileren.

 

IMG_1479.jpg

 

Rikelig å ta tak i, med andre ord!

 

Jeg startet på passasjerdør foran, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Jeg pleier begynne på panseret, fortsette med skjermen og så jobbe meg rundt bilen med klokken, og så avslutte med frontfangeren. Det er egentlig en dårlig måte å gjøre det på, siden frontfangeren som regel krever mye pirkearbeid, og når jeg har stått i 20-30 timer med grovsteget er jeg litt lei og har hvertfall ikke lyst på timevis med pirkearbeid... bør kanskje revurdere metodikken litt. UANSETT! Alle bildene av døren ble uklare og/eller for mørke, og selv etter mye triksing i Lightroom ble de ikke bra, og dermed arkivert i det virtuelle runde arkivet.

 

Jeg har jo fått med meg alle lovsangene om hvor fantastiske Rupes-maskinene er, så jeg tenkte jeg skulle kjøre BF15-II her og se hvordan det ble. Det funket overhodet ikke på fangeren, sannsynligvis grunnet en kombinasjon av masse tåpelige kurver og manglende erfaring med maskinen, så jeg gikk over på roterende og liten gul Uber, toppet med en dæsj Scholl S3 Gold. Dette funket i og for seg greit, men jeg måtte kjøre latterlig mange runder før jeg ble fornøyd. Lakken var veldig hard og full av swirls, noen ganske dype, så jeg lot noen være igjen rett og slett fordi det var en helt ny bil med 12km på telleren og jeg tenkte det kunne være greit å ha litt lakk igjen til en senere anledning. Nå kommer sannsynligvis ikke eier til å ha bilen så lenge at jeg kommer til å polere den igjen, men for neste eier sin del kan det uansett være trivelig med litt klarlakk igjen.

 

Etter 6-8 runder á 8-10 pass ble det omsider bra, men da hadde jeg brukt 13 timer på en skjerm og halvannen dør, og motivasjonen hadde pakket sammen for lenge siden og gått på fylla. Jeg trengte en enkel win og tapet opp en 50/50 på speilet og fant ut jeg skulle teste den nye iBriden min:

 

IMG_1482.jpg

 

Nytt leketøy:

 

IMG_1483.jpg

 

Elendig bilde, men venstresiden er skurt og høyresiden er ikke.

 

IMG_1486.jpg

 

Oppstemt av hvor lett det var å få ting fint med iBrid fant jeg ut jeg skulle kjøre denne på karmen over vinduene også, så jeg tapet opp en 50/50 her:

 

IMG_1487.jpg

 

Og det ble sånn:

 

IMG_1488.jpg

 

Litt annen vinkel og mye mer uklart:

 

IMG_1489.jpg

 

Bakskjermen var et sørgelig syn:

 

IMG_1490.jpg

 

IMG_1491.jpg

 

Her måtte jeg kjøre diverse maskiner og varianter av pads og slikt siden kurven var ganske omfattende og det var umulig å komme skikkelig til. I tillegg var det som vist mer enn nok å ta tak i; lakkstøv, RDS, swirls aplenty, tafsemerker, waterspots...

 

Jeg er ikke helt sikker på hvilken dag dette var, men på fredagen innså jeg at hvis jeg skulle ha sjans til å komme i mål med dette før det ble februar, så måtte noe gjøres. Jeg stakk derfor en tur til Mekonomen og kjøpte en liter blå Rupes-guffe, 4 medium (150mm) pads og 4 small (100m) pads, ble lurt til å kjøpe en Rupes Swirlfinderlykt, og durte tilbake til garasjen.

 

Tidligere har jeg jo hardnakket påstått at billiglykten min fra Kina til 18 kroner var minst like bra som Rupeslykten. Det er den ikke. Lyset er for sterkt og for sentrert. Rupeslykten er mye svakere og har fantastisk spredning, så jeg ser (dessverre) alle ripene i lakken (jævla dritt). Vel anvendte 623 kroner der, altså.

 

The show must go on! Jeg kjørte de store flatene med BF15-II og blå/blå, og hei hvor det går så forsvant ripene... ikke. To runder til, og så var de borte. Vesentlig mye mer effektivt, men fremdeles følte jeg at jeg brukte for lang tid. I kurven kjørte jeg iBrid med 12mm sleng uten at det gjorde så mye, siden rotasjonen stoppet. Så kom jeg på at jeg hadde sett en bakplateholderdings for roterende, så jeg skrudde denne på sammen med den minste bakplaten jeg har sett og den minste paden jeg har sett, og kjørte roterende iBrid rundt krommen og i kurven. Det var saker, det! Og hologramfabrikk deluxe! Det ble hvertfall ripefritt, lakkstøvfritt, tafsemerke og RDS-fritt, og det var hovedpoenget. Holos er jo som kjent ikke farlige, så de kunne sveve rundt i lakken til finsteget skulle komme som en tsunami og vaske dem vekk.

 

Nå i etterkant, når jeg tenker på det, så kan de "lakkskjøt"-merkene faktisk være fuglebajs, hvis bilen har stått utendørs noe tid før klargjøring på fabrikken (eller etter klargjøring), men før transportplasten kom på, og så har den bare blitt spylt og "yeah, looks good, ship it". Uansett forsvant de.

 

Etter veldig mange runder med diverse maskiner ble det en grei forskjell mot fangeren:

 

IMG_1492.jpg

 

Etter bakskjermen byttet jeg ut BF15-II med Flex DA og blå/blå, og det tok jaggu enda mer effektivt, så denne komboen ble brukt på resten av bilen, bortsett fra på trange, knotete steder der noe mer finkontroll var påkrevd; der ble iBrid brukt med 12mm slengskive.

 

Ripen på spoileren forsvant etter en runde med Rupes blå/blå på Flex DA:

 

IMG_1494.jpg

 

Jeg kjørte iBrid Nano en del på bakluken og bakfangeren siden det var litt småtrangt å komme til alle steder. Her er litt venstrehåndsarbeid:

 

DSC_1054.jpg

 

Venstrehåndsarbeid til tross ble det bra ;)

 

Panseret var i vesentlig bedre stand enn resten av bilen, og hadde også snittverdier på 145-ish µm, så det er etter alt å dømme omlakkert.

 

Her er det etter grovkorrigering; to-tre runder a 6-10 pass med Flex DA:

 

IMG_1495.jpg

 

IMG_1496.jpg

 

IMG_1497.jpg

 

Yeeees!

 

IMG_1498.jpg

 

Førerdør. Mye å ta tak i. Veldig mye å ta tak i...

 

IMG_1499.jpg

 

IMG_1500.jpg

 

IMG_1501.jpg

 

Men, det blir jo bra med litt innsats.

 

IMG_1502.jpg

 

IMG_1503.jpg

 

50/50 mellom dørene:

 

IMG_1505.jpg

 

Vanskelig å fange opp, men masse holos, lakkstøv og rare merker på bakskjermen:

 

IMG_1506.jpg

 

IMG_1507.jpg

 

Forsøk på 50/50 på forskjermen:

 

IMG_1513.jpg

 

IMG_1514.jpg

 

FERDIG! ...med grovsteget...

 

Lakken varierte mellom medium-hard og kjempefin å jobbe med, og knallhard og helt umulig. I tillegg var den stedvis varmesensitiv og lett å lage mikroriper i hvis jeg prøvde å buffe med en gang, så det gikk mye tid med på å vente på at panelene skulle bli kalde nok til å kunne buffes.

 

Tape off! På tide å få bilen ut for en overdose Surfex!

 

IMG_1515.jpg

 

Ute! Denne gangen var det plussgrader, så avfettingen frøs ikke, men jeg gønnet på med varmtvann likevel for å enklere få av alt poleringsstøvet

 

IMG_1516.jpg

 

En kjapp vask senere var den inne igjen i varmen. Ny opptaping for finpoleringssteget:

 

IMG_1519.jpg

 

Ble jo blankt og fint da :)

 

IMG_1518.jpg

 

Ingen bilder av finsteget, dessverre, men det ble kjørt Scholl S30+ på oransje Uber på Flex DA på hele bilen. Her og der brukte jeg Kestrel DA med 75mm bakplate og liten oransje Uber.

 

LSP for anledningen: Gtechniq Crystal Serum Light, toppet med Gtechniq EXO v1 (ikke avbildet).

 

IMG_1520.jpg

 

Jeg skal innrømme at å legge coating der man er avhengig av godt lys, i en garasje med dårlig lys, er en utfordring. Faktisk en så stor utfordring at jeg måtte polere begge dørene og halve bakskjermen på nytt grunnet skjolder, og så legge CSL på nytt. Trikset med CSL var hvertfall å legge et 60x60cm område og buffe innen 15 sekunder etter legging, ellers blir det skjolder. Mye skjolder. Bruksanvisningen var litt ullen på akkurat dette; det sto "legg på et 60x60cm område, og når du lar coatet et helt panel, buffer du av". Det funker ikke, da blir det skjolder.

 

EXO v1 var til gjengeld griseenkel å legge: Spray produkt på klut, påfør et panel, se at du får en oljete film over hele panelet. Buff umiddelbart med en ny klut. Fortsett til hele bilen er coatet. Lag 2 kan legges umiddelbart etter første lag. La så stå innendørs i minst 12 timer. The end.

 

...bortsett fra at det ikke er helt så enkelt. Rommet og panelene på bilen må ha en temperatur på minst 20 og maks 40 grader for at virkestoffene i EXO skal aktiveres og binde seg til lakken. Til alt hell hadde eier en 9kW byggtørker stående i garasjen, så den ble fyrt opp mens jeg tok en sigg og eier lette etter IR-termometeret sitt. Etter 10 minutter var det 27 grader i garasjen, 34 grader som høyeste temperatur på panelet nærmest ovnen, 20,7 på bakskjerm lengst fra ovnen. Altså var alle verdier innafor, og det var bare å sette i gang. Ingen bilder av pålegging av verken CSL eller EXO siden det var ikke var tid til det, men jeg har hvertfall ferdigbilder av noenlunde kvalitet.

 

En kuriositet er at en 30ml-flaske Crystal Serum Light holder til to Model X hvis man ikke får skjolder, slik jeg gjorde. Flasken var ca halvfull da jeg var ferdig med første laget, og så brukte jeg et sted mellom 1/3 og 1/2 av det som var igjen for å coate dørene og bakskjermen på nytt. Det som er igjen burde holde til en BMW i3 (som de har, og som jeg skal polere snart); samme med gjenværende produktmendge EXO.

 

Ferdigbilder!

 

IMG_1521.jpg

 

IMG_1522.jpg

 

IMG_1523.jpg

 

IMG_1524.jpg

 

IMG_1525.jpg

 

IMG_1526.jpg

 

IMG_1527.jpg

 

IMG_1528.jpg

 

IMG_1529.jpg

 

IMG_1530.jpg

 

IMG_1531.jpg

 

IMG_1532.jpg

 

Eier kom innom og gliste fra øre til øre og var særdeles fornøyd.

 

IMG_1533.jpg

 

IMG_1534.jpg

 

IMG_1535.jpg

 

IMG_1536.jpg

 

IMG_1537.jpg

 

IMG_1539.jpg

 

IMG_1540.jpg

 

Takk for oppmerksomheten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MEN HVA MED TIDSBRUKEN DA MANN!?

 

Vel, som nevnt innledningsvis gikk jeg på en stjernesmell på tidsbruken, og endte på 55-56 timer arbeidstid over 6 dager. Men da vet jeg det til neste gang!

 

 

 

 

  • DCN Poeng 38

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt stykke arbeid på en bil i skammelig tilstand etter så kort levetid. :)

Hadde blitt temmelig arg om det var min bil, som var reparert ved nybil-utlevering....

 

Sitat

Jeg startet på passasjerdør foran, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Jeg pleier begynne på panseret, fortsette med skjermen og så jobbe meg rundt bilen med klokken, og så avslutte med frontfangeren. Det er egentlig en dårlig måte å gjøre det på, siden frontfangeren som regel krever mye pirkearbeid, og når jeg har stått i 20-30 timer med grovsteget er jeg litt lei og har hvertfall ikke lyst på timevis med pirkearbeid...

 

Dette har jeg tenkt mange ganger det :lol: #procastination :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
1 hour ago, sandera said:
Veldig bra.
 
Er det din garasje du har jobbet i? Så veldig fint ut.

 

Nei, det er eierens garasje. Han ble lei av kald og trekkfull garasje og isolerte hele saken, monterte spotter i taket og installerte termostatstyrt varmeanlegg. Alt i alt et trivelig arbeidslokale. To minus med den: lavt under taket (ca 210-220cm) og noe dårlig poleringslys.

 

Han fikk en vill ide om å kjøpe en haug led-arbeidslamper og montere øverst på veggene, så det er nok på plass til jeg skal ta de tre andre bilene i familien der :)

 

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hoho endelig er the Christer tilbake! Trivelig å se deg i sving igjen!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start på året med en imponerende jobb som formidles på usedvanlig Christer-vis. Kudos

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
8 hours ago, pck said:

Ble jo bra dette og fin Write-up :thumbup:. Har kjent på den følelsen selv noen ganger når jeg er nesten ferdig med hele bilen og bare har frontfanger igjen :D.

Ikke sant? :)


Tror jeg må begynne med frontfangeren fra nå av sånn at det bare blir store flater igjen når jeg nærmer meg slutten.

 

4 hours ago, ALFRED said:

Flott jobbet på en meget dårlig klar gjort ny bil.:thumbup:

Den var ikke klargjort fra Tesla i Bergen, men siden den var full av holos og åpenbar cowboypolering har noen vært bortpå den før den kom til forhandleren... Jeg er usikker på om det var lurt å få den levert uten klargjøring; hvis Tesla hadde fått klargjøre den hadde det kanskje vært mindre korrigeringsjobb, men etter hva jeg hører fra andre virker det ikke som at det hadde spilt noen rolle.

 

2 hours ago, polishduden said:

Hoho endelig er the Christer tilbake! Trivelig å se deg i sving igjen!

Takktakk, det er godt å være tilbake!

 

Samleplaten min viste jo at jeg ikke har gjort noe poleringsrelatert ut over konsultasjoner på 16 måneder, så det var på høy tid å få gjort noe igjen. Med litt flaks kan 2017 bli et aktivt poleringsår. :)

 

1 hour ago, Conkey said:

God start på året med en imponerende jobb som formidles på usedvanlig Christer-vis. Kudos

Takker så mye! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Dette ble knallblankt :)  

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Super jobb utført her :thumbs: som du skriver så er det alltid litt ekstra å passe på når man legger coating, å dei forskjellige merkene krever sine måter med å legge for et bra resultat.

Forstår godt eier gliset fra øre til øre :)

 

Cred!

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
On 13.1.2017 at 11:49 AM, The Punisher said:

Fin garasje mann! 

Trekte opp et heller miserabelt syn av bil (brødboks) :lol:

Brødboksen var pen i lakken fra 5-6 meters avstand da :)

 

On 13.1.2017 at 1:57 PM, alexanderst said:

Dette ble knallblankt :)  

Gidder ikke polere i over 50 timer for noe annet resultat enn knallblankt ;)

 

On 13.1.2017 at 4:08 PM, bige said:

Var inne på og gi fruen en slik Tesla - men nå IKKE . Jeg ble "skrøymnd" av hvordan denne bilen / og andre Teslar blir levert ....

Det er jo ikke noe problem som sådan, tar bare litt tid å få den pen... jeg vet ikke om jeg ville anbefalt å la Tesla klargjøre den og så heller rydde opp etter dem eller å ta hele klargjøringen selv, men jeg ser for meg at det kan være noe mindre jobb å rydde opp etter klargjørerne deres.

 

On 13.1.2017 at 11:24 PM, Audi S8 said:

Super jobb utført her :thumbs: som du skriver så er det alltid litt ekstra å passe på når man legger coating, å dei forskjellige merkene krever sine måter med å legge for et bra resultat.

Forstår godt eier gliset fra øre til øre :)

 

Cred!

Som sagt, neste gang skal jeg ha med meg et arsenal av lykter sånn at jeg ser hver minste lille defekt (selv om jeg kommer til å gråte meg i søvn hver kveld deretter...).

 

Takk for cred!

 

On 15.1.2017 at 1:25 PM, Freakshow said:

lekkert sluttresultat! :D og bra write up :) skremmende at bilene ser så jævlig ut mtp alder :o

Ja, jeg ble skremt selv. Jeg har jo sett nybiler tidligere og tilstanden har vært akseptabel-men-med-noen-mindre-transportskader, men dette her så jo ut som en bil som hadde 100kkm i trafikk bak seg...

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat på en sørgelig utseende bil. 

Men - flott write-up som alltid, og underholdende lesning :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Topp underholdning, massiv jobb og topp resultat. Godt du er tilbake! :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
On 21.1.2017 at 8:23 PM, Skovdahl said:

Flott resultat på en sørgelig utseende bil. 

Men - flott write-up som alltid, og underholdende lesning :)

Takk for det :)

 

8 hours ago, ØHN said:

Topp underholdning, massiv jobb og topp resultat. Godt du er tilbake! :thumbup:

Takker så mye! Føles godt å være tilbake også!

 

Har 5 biler til som skal skures de neste ukene, og hvis jungeltelegrafen snart begynner å gjøre jobben sin kan det bli et aktivt år :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...