Gå til innhold

Ny bil- vedlikeholdvask gjennom vinteren


Faithless86

Recommended Posts

1 time siden, Faithless86 skrev:

For en herlig respons, folkens! 

 

Da tror jeg handlelisten blir som følger:

Prickbort

SurfexHD

Meguiars NXT Generation Tech Wash (?)

http://bilnerden.no/kwazar-mercury-super-pro-1-liter Til bruk ved Prickbort.

http://bilnerden.no/kwazar-orion-pro-foamer-6-liter < Bør jeg ha 2stk av denne da? En til Surfex og en til shampo? Kanskje ikke to 6litere, men....Noen meninger her?

 

Edit: Ser for meg Prickbort + SurfexHD til bruk hver helg, muuligens kun Prickbort enkelte helger- kommer an på bilen. Mens skum kanskje 1-2gang i mnd.

 

Hva sier følket ?:)

 

Meguiars NXT er en god bøttesåpe. Trenger ikke noe flaske til den. Bare fyll vann i bøtta, ha i en dæsj og skum opp ved å bruke høyttrykkspyleren i vannet i bøtta et par sekunder:) Er usikker på om kwazar sprayhodet tåler prickbort, har lest at folk bruker Atomiza Chemical Spray Head fra bilnerden på prickbortflaska. Jeg bruker lavtrykkskanne til Surfex. Som skumsåpe til skumkanon er både Nerta active diamond og Bilt hamber autofoam mye brukt, og begge gjør samme nytta. Skumkanon kan du handle fra ebay eller aliexpress og spare en god del. De gjør samme også samme nytte:thumbup: Jeg har en fra i6details på ebay med rød plast på og en fra MJJC på aliexpress, de er like gode men den fra ebay kom fort fra UK med en liter såpe:) Jeg legger alltid skum etter avfetting for å ikke berøre møkka på bilen og heller la skummet:thumbup: dra det med seg skånsomt av bilen

 

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faithless86
3 minutter siden, Jonas88 skrev:

Meguiars NXT er en god bøttesåpe. Trenger ikke noe flaske til den. Bare fyll vann i bøtta, ha i en dæsj og skum opp ved å bruke høyttrykkspyleren i vannet i bøtta et par sekunder:) Er usikker på om kwazar sprayhodet tåler prickbort, har lest at folk bruker Atomiza Chemical Spray Head fra bilnerden på prickbortflaska. Jeg bruker lavtrykkskanne til Surfex. Som skumsåpe til skumkanon er både Nerta active diamond og Bilt hamber autofoam mye brukt, og begge gjør samme nytta. Skumkanon kan du handle fra ebay eller aliexpress og spare en god del. De gjør samme også samme nytte:thumbup: Jeg har en fra i6details på ebay med rød plast på og en fra MJJC på aliexpress, de er like gode men den fra ebay kom fort fra UK med en liter såpe:) Jeg legger alltid skum etter avfetting for å ikke berøre møkka på bilen og heller la skummet:thumbup: dra det med seg skånsomt av bilen

Ser nå at Meguiars nok egner seg best til bøttesåpe. Når det gjelder skum så tenker jeg nok ei pumpekanne som jeg kan skumbelegge bilen med, siden jeg må drasse med dette til en bensinstasjon :)

Vurderer da bytte ut Meguiars "bøttevask" med Bilt hamber autofoam som forhåpentligvis skal kunne funke i en http://bilnerden.no/kwazar-orion-pro-foamer-6-liter .

Rolige dager på jobb er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...