Gå til innhold

Sanden’s logg med diverse rareriteter


Sanden

Recommended Posts

Har en stund vurdert en stund og opprette en logg, som ikke omhandler garasjen. Alt annet som jeg holder på med i garasjen. Blir litt lettere og holde styr på de forskjelige tingene. Obs jeg poster underveis i arbeidet, så det er ikke altid ferdige poster som kommer. 

1 prosjektet er bytte bremser på bilen til madamen i huset. Da det var på tide og få gjort. 

IMG_0165.JPG

Ser at grav rusten begynner og få tak på skivene og felgene har hatt meget dårlig vedlikehold over tidene. 

IMG_0166.JPG

Fått vasket de med prickbort og koch kjemi felgrens, utrolig resultat. Satt inn med fireball ultimat tier coating og autobahn. Fornøyd😁

 

IMG_0169.JPG

Et bilde uten felgen på ute å ha gjort noe

 

IMG_0168.JPG

Hms er viktig👍 Så på med gasmaske😷

 

 

IMG_0167.JPG

Flørste strøk på calippere, er ganske så fornøyd med fargen. Så nå sitter jeg og venter på at lakken skal trøke så jeg får et strøk til muligens 3 til. Men tror det blir ryddig, planen var og lakke med de gamle skivene på, og så sette på de nye skivene. Fant vel fort ut at det ikke var noe sjakktrekk. Går fortere og demontere caliperene og lakke dem løse, og resultatet er nok 5x bedre, men alt må prøves. Så da vet dere dette, og heg vet det til neste gang. 

IMG_0170.JPG

Ble mektig lei disse Kina boltene som satt på, Helt grusomme må jeg si, er ikke 17mm er 16,6 mm. Så er rart de ikke er runda ennå. Så hentet frem de originale boltene til min bil og satt på disse. 

 

IMG_0171.JPG

 

Går som en lek med den nye muttertrekkeren fra verktøy.no:D Har ikke fått byttet skiven og klossene ennå pga lakken hadde ikke rekt og herde, så det blir morgen dagens prosjekt. 

 

IMG_0173.JPG

Før vask bak.

 

IMG_0174.JPG

 

Etter vask bak, rakk ikke og lakke bak i dag pga det hadde rekt og tørke. Kjørte en passe sterk dose med surfex som ikke fikk lang virke tid for og ikke skade for mye på belegget til rust beskyttelsen(Er nok ikke så mye igjen av det uansett). 

 

Oppdatering kommer i morgen:-) 

IMG_0175.JPG

Skulle til og demontere caliperen til morgen i dag. Kom ikke så langt i grunn, den til venstre på bilde, er den som følger med i biltema's bremse stempel verktøy. Denne funket ikke. Den flexet for mye så jeg torde ikke og nappe til i den. Så måtte reise på jobb og hente litt bedre verktøy. Null stress når jeg fikk denne på en skralle. 

 

IMG_0180.JPG

glidrene på bmw er spesielle, disse skal ikke smøres. Bare rengjøres. Hadde ikke noe annet en multi spray fra stihl. Denne har noe smørende engenskaper, men disse forsvinne når det blir varmt, så tar sjangsen på at dett funker fint. Tørket godt av glideren. Så det blir nok bra😊

 

IMG_0184.JPG

Endelig, skive på plass😉 Brukte crc metalfree paste på klossene(det hvite) og aleminums pasta på navet. 

 

IMG_0186.JPG

 

Ferdig foran, ble diskre og fint. 

 

IMG_0187.JPG

Var ikke for tidlig og bytte bak iallefall. Så ikke så værst ut, før jeg demonterte. 

IMG_0192.JPG

Ferdig bak😁

IMG_0195.JPG

Ohh shit tom for autobahn😔

IMG_0193.JPG

En liten vask min egen i samme slengen😊

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Freakshow skrev:

lekkert!

Takk, blir bra dette. Holder på som bare men fikk så inne i granskogen vondt i hode så måtte inn og ta meg noe paracet og greier. Så tar litt tid for ferdig loggen er på plass🤢🤒

Jeg forstår at vi har noe av den samme interessen for Bmw @Freakshow Er det du som heter det samme på bimmers? Er det det, så er jo viktig og ha m-sport sykkel også😊IMG_0172.JPG

 

13 timer siden, am6kjeks skrev:

Hei

 

kva heter maska?

God kveld i stuen😊 Masken er noe jeg kjøpte for noen år siden men har ligget i folien som følger med. Den heter 06942 har sikker kommet mange nye som er bedre. Mins og huske det er en som heter 4355 elns som skal være bra saker.  

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
God kveld i stuen[emoji4] Masken er noe jeg kjøpte for noen år siden men har ligget i folien som følger med. Den heter 06942 har sikker kommet mange nye som er bedre. Mins og huske det er en som heter 4355 elns som skal være bra saker.  



Riktig det! :D

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Runey skrev:

Smooth stuff :) 

Takk, er morro og høre slikt:) Er veldig morro at jeg kan bidra til at noen som blir motivert. Slik som jeg selv blir av og kikke på dette forumet. 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppfordring fra @Runey så ble bbs felgene bestilt:wub: :):huh: hva skjedde? Skitt altså. 

IMG_0197.JPG

Men klarte og bomme på dimensjonen på bakhjula. Så har sendt de en mail om det er mulig og få 275 isteden for. Hadde levd med 265 også men stuket blir litt feil vei. Skulle jeg hatt 265 så ville jeg hatt 225 foran. Men siden ikke hadde det, bare 235 så trur jeg 275 blir mere riktig. 

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, gratulerer med felg kjøp [emoji3] Kjipt å bomme på dimensjonen, men de ordner vel det greit

Godt at det ikke bare er jeg som er lett påvirkelig [emoji6]

Forresten så får du skylde på meg om fruen sier noe [emoji14]

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:D fy søren, kommer ikke og tørre og kjøre bilen nå:huh: jeg håper det ikke skulle by på noe probelemer prisen på dekka var den samme også så satser på at det skal gå bra. Blir utrolig kult og prøve de på bilen. Men er litt redd for at jeg må ha noen senke fjører på. Men får se hvordan høyden blir, når jeg får montert de på. 

Trur du skal få slippe og få skylden. Men er nok ikke så vansklig og påvirke. Det godt jeg ikke er alene:)

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der med nye felger [emoji14]
Håper nesten du må senke bilen jeg [emoji23]
Alt blir bedre med litt senk

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er bare å følge med frem til de kommer. Er redd jeg har bommet litt på fargen også:wacko: men Det finner jeg fort ut av. Er redd de blir litt for lite forskjell på fargen på bilen og felgene. Det er ulempen med og bestille på nett. så jeg skulle nok ha hatt vanlig sølv isteden for. Men jeg får prøve og se, er det ikke slik jeg vil ha dem så er det ikke noe værre enn å selge dem. Er helt sikkert noen flere som har lyst på dem. 

 

Ja det gjør mye og få på senk altså, men begynner og bli lei av all subbingen som det medfører. så er veldig fornøyd med m-sport understellet som sitter på bilen orginalt. Det er faktisk lavere enn 30/10 senk fra supersport. Time will show:D

 

A19_inch_BBS_CH-R_titanium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mest sansen for de grå CH-R felgen, men enig som du sier at de kan bli litt lite synlige!
Senk er nødvendig i mine øyne men også veldig vanskelig å få til riktig. Men har gode erfaringer med senkefjærer fra eibach og h&r. Selv ser jeg mer på Bilstein og KW coilovers [emoji14] De koster en del mer men stortsett får man det man betaler for ;)

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørn altså! Er så utrolig irriternde og være så ubesluttsom. Har sendt mail nå om og endre fargen også:huh: Jeg trur jeg får gå for det som er sikkert altså. 

Har hatt bilstein på e36 jeg hadde, det er drøm altså! Er vært vær krone, hadde ikke coils da, fantes men da skulle du ikke gå på skolen. Det er akkurat noe med det, du får hva du betaler for. Spesielt når det er flere produsenter som produserer i samme marked, så er det slik. Er det få produsenter så hender det at de samarbeider slik som feks felger. kjøper du billig så er det meste laget i china eller Taiwan. slik som bbs er made in Germany. Momo felger er italy, men momo felger er det bare og holde seg unna, blir skjeve av og kikke litt for hardt på dem. Hadde faktisk brock felger før bbs på vinter. Disse tålte ingenting(billige var de heller ikke), De var også made in italy. 

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var min egen bursdagsgave kommet;) var nesten så jeg traff på dagen også:P27/1 det var ikke mange timene som skilte. Ohh i'm in løøv:wub:(var veldig skeptisk når felgene kom, om de var skadet under transport. Var ikke veldig godt pakket inn, men akkuratt nok til at det ikke var en ripe i dem) IMG_0199.JPG

IMG_0200.JPG

Fikk med en slik nøkkel ring og et takkebrev for handelen. Thank you var faktisk skrevet med tusj og ikke printet ut i fra det jeg kan se😊

IMG_0201.JPG

Ohh ble bra gitt👍 Er cirkus 3 cm fra dekk og til skjerm foran hjelper seg litt når jeg får trillet bilen litt fremog tilbake. Men får ikke helt inntrykket om jeg trenger senk helt ennå, blir nok noe bedre når jeg får på alle, men det rekker jeg ikke i dag gitt.

IMG_0202.JPG

Bak satt det som et skudd altså

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der kom de ja, ble meget fresh og clean :D Meget passende bilen ;)

Tenker fortsatt at senk er ba jeg [emoji14]

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😁 Ja ble veldig diskre og samtidig brutalt😉Ja har sikklet litt på sachs coils på gs😅 Men vurderer og selge bilen og kjøpe x5 eller 5serie. Men så skal fruen ha seg f31 så er litt usikker fortiden. Er ganske så fornøyd med min også. Men har så lyst på 6er igjen. 4er blir ikke det samme altså😞 Den går greit og alt det der, men jeg har kanskje ikke så vondt av og ha den 1 år til. 

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig valg ja! Men om fruen skal ha f31 så burde jo 6er gå [emoji14] Det er jo også en av de peneste nyere bmwene

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vanskelig, har lissom trua på at de skal få til disse 4 syl motorene, men med eu krav fra øst og vest. Så er jeg redd det lager mer krøll. 3 syl motor skal jeg aldrig ha i allefall. Der tror jeg de går på en smell i forhold til sylinder volum og hva de blir utsatt fir her i norge. Da må de i alle fall ha noe ekstra dra hjelp (el motorer). Er redd toppen og topppaking får kjørt seg ganske så fort. Men time vil show. Sikkler fælt etter g30 altså m-sport. Men bikker milionen vis jeg skal motoren som jeg har lyst på. Da trur jeg ikke det hjelper og komme med lua i hånden til mr.bankmann. Hehe neida han hadde nok ikke vært negativ han, men er noe med sunnfornuft også😝 Blir nok ikke 6er i f31 altså, er jo bare bil nr2 i utgangspunktet:)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det ;) Sitter selv og sikler på M2, 335i, M235i og M135i :P Men det får vel vente litt

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer.

 

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...