Gå til innhold

Produkter for svart lakk


Talker

Recommended Posts

Jeg har en bil som er helt svart. Uten metallic. Hvilken kombinasjon voks/sealer burde jeg bruke for å få en SKIKKELIG blank bil med wet-look? Vil ha bilen SVART ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere fått anbefalt liquid souveran i allefall til min.

Støttes, broren min brukte dette på sin 08 modell Toyota Landcruiser og det ble knall!

Han ble ogå spurt om hva han hadde brukt på lakken av en villt fremmed kar dagen etterpå.. B)

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med flere tips. Så ser jeg hvor "gjennomsnittet" ligger hen :P

Hvordan er disse som er nevnt i forrhold til en sw voks til rundt 1000-lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Chemical guys 5050, om du skal ha en god voks til under 1000kr. Vår mest solgte "premium" voks.

Interessant.. Virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 101 + Pinnacle liquid souveran er snadder på sort tett lakk, legg gjerne på Liquid souveran i 2 - 3 omganger over 2 dager feks, har du preppa lakken bra nok blir det HINNSIDES blankt av denne... mye voks som er snadder ut på sorte biler, så bare shoppi shop ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Poler bilen og legg på ett eller annet med carnauba.. MG#26 er knall f.eks, eller Victoria Conc. Tror du blir fornøyd uansett B)

Alle har sin voks å anbefale, men tror om du hadde brukt BOS eller Victoria Conc. så hadde du blitt veldig fornøyd uanset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hadde jo sikkerty blitt fornøyd med det meste, men vanskelig å bestremme seg likevell. (Sånn er jeg bare) :P

Nå har jeg for det meste tenkt på utseende, men om jeg skal tenke litt på holdbarheten også.. Forandrer anbefalingene seg da? Hvor lenge holder en voks seg egentlig? Bør jeg ha cleaner fluid av noe slag? Bør jeg legge en sealer under voksen? Isåfall: hjelper dette på utseende også, eller bare holdbareheten?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis du også er ute etter holdbarhet blir det nok litt annerledes, men allikevel kommer det jo ann på hvor lenge det er snakk om. En vanlig voks kan fint ligge på en måned med den riktige preppen. Cleaner fluid funker til de fleste vokser, men er jo laget for SV vokser. Du kan også teste f.eks CG vertua bond, gir bedre heft og veldig bra utseende. En sealer under voks vil som regel gjøre at voksen ikke får fult så bra heft, men så er det jo da tross alt en sealer under så lakken er beskyttet etter voksen er borte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

3 lag med vokser skal holde hvertfall 3 mnd med tight beading (vannperler som er tette, ikke store og runde)..

Collinite eller Meguairs MG#16 ville jeg valgt med tanke på holdbarhet/pris, de ser også flotte ut på sorte biler, ser jo bilder og bedømmelse av en Collinite-voks på linken til madskh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent ute i verden, men kjennskapen i lille Norge begrenser seg vel til siden her tenker jeg..

Pirex (scandicshine.no) skaffer deg sikkert om du vil :)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Prisen på Ebay, og utseende på boksen ga meg ikke noe kvalitetsinntrykk. Men det trenger vel ikke ha noe med saken å gjøre..

Over til en annen sak. Best of Show, eller BOS som folk kaller den. Hva heter tilsvarende voks nå/her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...