OleMo 372 Skrevet 30 Desember, 2016 Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2016 Har fra før en Duetto, men savner noe som tar litt bedre og raskere. Vet selvsagt at roterende er det raskeste, men er bittelitt redd for å bryte den roterende jomfrudommen min... Ennå. Har også tenkt litt på om jeg _egentlig_ trenger en Rupes maskin. Vet at ND maskinene vibrerer og støyer noe mer, men for min del blir det kune mine to og et par i familen som tas, max 10 stk i året. Er en PDA 21 veldig mye mer effektiv enn en PDA 15? Vegrer meg litt for å velge 15 pga det "bare" er 3 mm mer utkast enn jeg har fra før på Duetto´n. Men tenker at 21 mm i kombinasjon med en Duetto kan dekke mye av en bil, samt få litt fortgang på grovere korrigering på store flater. innspill tas i mot med stor takk Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikstein 189 Skrevet 30 Desember, 2016 Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2016 Kjøp roterende. Tro meg. Det er perfekte maskiner å jobbe med når du får teknikken inn. Eventuelt en flex DA med tvungen rotasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 30 Desember, 2016 Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2016 Roterende uten tvil😎 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMo 372 Skrevet 31 Desember, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 Desember, 2016 Hmmm, ja, hører dere sier det... hehe😁 For en som er ny innenfor den roterende verdenen, jeg kan fint bruke Rupes 150 mm DA puter til det? Har en drøss med disse, så blir litt bortkastet å måtte begynne heeelt på nytt igjen. Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capone 1 029 Skrevet 31 Desember, 2016 Rapporter Share Skrevet 31 Desember, 2016 (endret) Valget er enkelt med de alternativene: Roterende! Hvorfor utsette å bryte jomfrudommen? Her har du så sinnsykt mange muligheter med ulik bruk av forlengerstag og bakplater slik at du kommer til så og si over alt. Masse godt lesestoff om hvordan man skal komme igang med dette finnes det også. Og hvis man unngår å legge full kroppsvekt på maskina, kjøre full fres og holde maskina bom rolig på panelet man jobber på er det ikke så fryktelig skummelt som alle sier. Var selv livredd roterende i noen år, men nå har jeg testet litt og kommer til å kjøpe meg roterende selv. Blir da Rupes sin LH 18ES. God maskin, overraskende lett faktisk til konkurransedyktig pris. Ikke mye dyrere enn den 21 maskina du nevnte med litt rabatt (2750,- i disse dager hos Autoglaze). En 21 maskin rydder bra, men jeg syns de blir for brutale på noe annet enn store flater.. Og når du er vant til Rupes blir du nok skuffet når du prøver noen av de billigere variantene. Mitt beste råd er å kjøpe skikkelig utstyr med en gang, koste hva det koste vil. Uansett om man står 5 eller 500 timer med det i løpet av et år er det vel mest stas når utstyret man bruker er behagelig å ha med å gjøre? Tjener inn ei skikkelig maskin på et par biler uansett.. En annen tanke som streifet meg var: Hvordan har du tenkt å få tatt stolper, håndtak, lykter, griller, støtfangere etc. med kun to "store" maskiner på lur? Å polere eksempelvis støtfanger foran på nyere Mondeo med en 21 maskin er jo som å skjære brød med motorsag. Syns forøvrig ikke at washermodda Duetto med Flexipads MF Cutting Disc og Angelwax Resurrection rydder opp så aller verst jeg. Har kommet langt med det flere ganger uten at det tok 100 år og en efta Edit: Og ja, Rupes sine puter funker på roterende maskin også Endret 31 Desember, 2016 av Capone 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 31 Desember, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 31 Desember, 2016 Om du vil prøve litt roterende før du bestemmer deg så kan jeg si fra når bilen min er klar for å herjes med 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMo 372 Skrevet 31 Desember, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 Desember, 2016 Takk for gode svar, og tilbudet Håkon😊 Har et mareritt om holo-rama og brent lakk, men det er vel mer uvitenhet enn erfaring. Har også tenkt på roterende som noe som i alle tilfeller krever en DA for å rydde opp holos, men det stemmer kanskje ikke? Ser helt klart fordelen med å kunne benytte alt fra spotpads til 200 mm puter, forlengere osv. Sånn jeg har skjønt det er det Flex PE 14-2 som er "kongen" av roterende, men er det verdt de ekstra kronene kontra LH 18 ES? Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMo 372 Skrevet 13 Januar, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Januar, 2017 Til info så kom jeg over en såvidt brukt Flex PE 14-2 150 av en stakkar som hadde brukt den på én bil, lagd hologramarama og blitt drittlei Så da ble det denne, og litt forskjellige bakplater og pads... Så får vi se hvordan dette ender 4 Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 21 Januar, 2017 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 Januar, 2017 Gratulerer med knallmaskin! PE 14 er en flottflott roterende som kommer til å vare lenge. Bare husk at hologrammer ikke er farlige, og at det er helt normalt å få holos på grovsteget. I verste fall kjører du over med en DA-maskin på finsteget etterpå og så er hele problemet borte. Med nok trening og riktig teknikk kan du etterhvert kjøre finsteget med roterende også uten å lage nye holos. 3 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMo 372 Skrevet 22 Januar, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2017 Takk for det! Ja, har tatt meg selv i å ta den opp av esken, plugge den inn å tørrkjøre den i stua et par ganger Virkelig kvalitetsfølelse! Jeg er forberedt på hologrammer ja, så Duettoen får nok ikke hvile helt ennå. Leser og leser angående teknikk, men tipper det ikke er noe å bli klok på før man får det i fingrene. Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 22 Januar, 2017 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2017 Takk for det! Ja, har tatt meg selv i å ta den opp av esken, plugge den inn å tørrkjøre den i stua et par ganger[emoji14] Virkelig kvalitetsfølelse! Jeg er forberedt på hologrammer ja, så Duettoen får nok ikke hvile helt ennå. Leser og leser angående teknikk, men tipper det ikke er noe å bli klok på før man får det i fingrene. Og ikke minst det er ufattelig mange teknikker Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capone 1 029 Skrevet 22 Januar, 2017 Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2017 Snill kombo og myk bakplate til å begynne med til man får litt taket på det her i gården ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMo 372 Skrevet 22 Januar, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2017 16 minutter siden, polishduden skrev: Og ikke minst det er ufattelig mange teknikker Hehe, trenger nok påfyll av Ultra og noen Water Wizard etterhvert, så vi får prates litt da 1 Siter 2014 VW Golf stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 24 Januar, 2017 Rapporter Share Skrevet 24 Januar, 2017 22.1.2017 - 19.35, OleMo skrev: Takk for det! Ja, har tatt meg selv i å ta den opp av esken, plugge den inn å tørrkjøre den i stua et par ganger Virkelig kvalitetsfølelse! Jeg er forberedt på hologrammer ja, så Duettoen får nok ikke hvile helt ennå. Leser og leser angående teknikk, men tipper det ikke er noe å bli klok på før man får det i fingrene. Med riktig kjøring vil du benytte duetto mindre og mindre. Jeg kan lett slipe lakk i 2 3 dager med pe 14. 2timer maks med duetto på slutt steget. Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.