Jump to content
Sign in to follow this  
Petter92

Hvordan fjerne plast på bakluke? Touran 2007

Recommended Posts

Petter92

Jeg skal legge reversekamera, og må få av plasten på bakluka så jeg får montert kamera og lagt kabel ned til revers lyset. Det var ikke bare bare og få av plasten som sitter på innsiden på bakluka. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem? Det er noe klips lignende greier som holder den på plass, men jeg er redd jeg skal ødelegge noe hvis jeg drar for hardt, så tenkte å spør her. Legger ved noen bilder så dere ser hva jeg mener.

15731628_10154854809790879_874228204_n.jpg

15731505_10154854809835879_1157520927_n.jpg

Tromsobilstereo

Hvis det ikke er noen skruer skjult bak/i håndtak eller deksel, så er det bare å bruke makt. Sitter stålklips i bakluka her, så det sitter ganske godt.

dj john

du må nok også regne med at noen klips kan ryke men da er det bare å kjøpe nye på møller :)

Petter92

Ok, men jeg prøvde med en del makt, men følte jeg bøyde plasten. hehe, får bruke mer makt imorgen. Takk for hjelpen.

PoliniAerox

Pleier å være skruer inni ''håndtaka'' evnt inni rommet til varseltrekant. Du må bruke mye makt for å få det av, dekslet tåler mer enn man skulle tru :)

sondresvan

eventuelt, prøv å stikk en lang dekkspak eller et langt stort skurjern inn bak plasten, og vipp ut så nær klipsa du kommer

Petter92

Jeg fant ingen naturlige steder det kan være skruer i håndtaka eller der varseltrekanten er, så tror jeg må prøve å bruke litt makt og få dratt det av, hehe. Er det samme måte videre når jeg har fått av den grå plastikken? Planen er å trekke kabel hele veien ned til ryggelyset :)

Oslo-Shine

Kjøpte for noen dager siden et demonteringssett for interiør og lister fra Wurth, som de har på kampanje til kr. 399.

Har ikke fått prøvd det enda, så jeg kan dessverre ikke gi deg noen gode råd om det fungerer.

Se bilder under for hva settet inneholder.

Wurth-demonteringssett-5.jpg

Wurth-demonteringssett-4.jpg

Wurth-demonteringssett-3.jpg

Petter92

Åhh nice. Da skal jeg gå innom biltema og skaffe dette! Tusen takk for hjelpen! ;)

Petter92

Jeg fikk den tilslutt av. Det var som du sier to skruer i "håndtaka" på plasten som jeg overså første gangen. Nå har jeg fått av plasten. Noen som vet om det er mulig og få av dette "dekselet"? Det er det eneste som står igjen før alt kan monteres. Ingen torx funker, og det ser ikke ut som det er mulig og få de av. Sykt irriterende hvis dette stopper montering av ryggekamera. Se bilder :)

15782633_10154858666105879_517965230_n.jpg

15782088_10154858666165879_1495661788_n.jpg

15782580_10154858666235879_1155773302_n.jpg

Edited by Petter92

Tommy
5 timer siden, Petter92 skrev:

Jeg fikk den tilslutt av. Det var som du sier to skruer i "håndtaka" på plasten som jeg overså første gangen. Nå har jeg fått av plasten. Noen som vet om det er mulig og få av dette "dekselet"? Det er det eneste som står igjen før alt kan monteres. Ingen torx funker, og det ser ikke ut som det er mulig og få de av. Sykt irriterende hvis dette stopper montering av ryggekamera. Se bilder :)

15782633_10154858666105879_517965230_n.jpg

15782088_10154858666165879_1495661788_n.jpg

15782580_10154858666235879_1155773302_n.jpg

Du har en varebil, å der har de måttet skjære bort litt av taktrekket, å montert på denne blikkplata, for å få godkjent høyde for innlastig til varebil (dette ble gjort hos importøren før registrering) Denne er satt fast med popnagler, som du må borre ut, å så poppe fast med nye etterpå.

• DCN Point 2

Petter92

Så utrolig tungvindt. Skal se om det går å vippe de ut med flatt skrujern, men hvis det ikke går så får jeg borre i karosseriet ved siden av der den ettermonterte blikkplata så jeg får lagt kabel igjennom der og ned til baklyktene. Og så bruke silikon ellernoe som hindrer rust og vann. Høres greit?

Jonas88

Kan du ikke dra ut gummilista og legge kabelen langs med over plata? Hater popnagler:P

Petter92

Jo, det skal jeg sjekke! Det er kanskje ikke så dumt! :) Hehe :) Er det bare å dra gummilista ut med litt kraft eller sitter den fast med lim eller skruer?

Edited by Petter92

Jonas88

Den er det bare å dra rett ut. Se om du får tak på lista der den er hard så du ikke ødelegger den:thumbup: