Gå til innhold

Skade på bil


woody88

Recommended Posts

Hei.

Leverte bilen min til voksing og da jeg skulle hente bilen ble jeg informert om en skade på bilen. Han viste meg denne og sa denne må ha vært der siden bilen var ny. (Bilen er bare noen uker gammel)

Jeg mener at en såpass skade burde jeg ha sett tidligere. Eventuelt ved utlevering. Og han som vokset den fortalte meg dette etter han var ferdig med bilen.

Hva tror dere om det på bildet? Hva kan skape en slik skade?

IMG_9686.thumb.JPG.f9df936ba364079260967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Dennis skrev:

Det der ser mest ut som en skade etter å ha "kantkjørt" med poleringsmaskin.

Det var egentlig akkurat dette jeg også trodde.

 

Men for sikkerhets skyld tok jeg kontakt med selger av bilen som sa at de har sett dette flere ganger og kommer som oftest av steaming av bilen når den er ny for å få vekk limrester.

Jeg forklarte at jeg mener å burde ha sett dette ved utlevering da bilen var ny.

Selgeren ringte meg opp igjen og sa at de allerede har bestilt inn ny list og bytter den uten kostnad for meg. Uavhengig av om det er deres feil eller "vokseren".

Fikk litt dårlig samvittighet da jeg fortsatt ikke vet hvem som har forårsaket dette, men de sa at siden de ikke kan verken påvise eller avvise vil de ta kostnaden på goodwill uten å diskutere noe mer.

Fantastisk service av Dahles Auto Sarpsborg! :D

 

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort av bilforhandler. Men trukke jeg ville levert den flere ganger til polering der du leverte den...

 

 

 

Til dere som tar kundebiler her på forumet: når dere tar kunde biler, går dere ikke over å se etter skader? For å sikkre egen ræv?  Og informere eier før dere starter?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort av bilforhandler. Men trukke jeg ville levert den flere ganger til polering der du leverte den...
 
 
 
Til dere som tar kundebiler her på forumet: når dere tar kunde biler, går dere ikke over å se etter skader? For å sikkre egen ræv?  Og informere eier før dere starter?

Akkurat dette jeg også lurte på. Egentlig hadde jeg ønsker om at han skulle sjekke/informere før han begynte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde du garantert sett viss den hadde vært der ja.. Poleren tok en spansk en tror jeg [emoji33]

Er dessverre redd for det ja. Sa til forhandleren at jeg får dårlig samvittighet for å la de fikse opp i noe jeg ikke vet hvem har gjort.
Men forhandleren sa jeg ikke skulle bekymre meg i det hele tatt og sa han allerede hadde bestilt ny list.
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette denne bilpleie sjappa som skulle gjøre det for 1500,- ?  

Jeg tenkte akkurat på det samme. Ikke god reklame om det stemmer
  • DCN Poeng 1
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette denne bilpleie sjappa som skulle gjøre det for 1500,- ?  

Helt riktig. Egentlig litt uprofesjonell ang pris. Ringte først og fortalte biltypen. Og han ga meg da ca pris på 1000-1500. Da jeg viste bilen sa han at det skapte merarbeid med panoramatak og en del plastdetaljer (R line) og at bilen var så veldig møkkete så sa at det kunne bli litt dyrere (1500-2000) men forsikret meg at det absolutt ikke ble mer enn 2000.

Da jeg kom dit og skulle betale sa han at han ga meg en veldig god pris. Og på kvitteringen stod det at jeg hadde fått 600kr i rabatt, selvom jeg betalte 2000. Altså en egentlig pris på 2600. Så fra opprinnelig 1000-1500 og opp til egentlig 2600. Vanskelig å prise tydeligvis [emoji13]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
7 timer siden, woody88 skrev:

Helt riktig. Egentlig litt uprofesjonell ang pris. Ringte først og fortalte biltypen. Og han ga meg da ca pris på 1000-1500. Da jeg viste bilen sa han at det skapte merarbeid med panoramatak og en del plastdetaljer (R line) og at bilen var så veldig møkkete så sa at det kunne bli litt dyrere (1500-2000) men forsikret meg at det absolutt ikke ble mer enn 2000.

Da jeg kom dit og skulle betale sa han at han ga meg en veldig god pris. Og på kvitteringen stod det at jeg hadde fått 600kr i rabatt, selvom jeg betalte 2000. Altså en egentlig pris på 2600. Så fra opprinnelig 1000-1500 og opp til egentlig 2600. Vanskelig å prise tydeligvis emoji13.png

Merarbeid pga panoramatak og plastdetaljer? Hæ? Panoramatak = mindre lakk å behandle. Og det er da vel ikke mer enn gjennomsnittlig med plastikk på kjerra di? Kommer ikke over hvor fet fargen er, forresten... :D 

 

Sånn den skaden ser ut er det grunn til å tro at han har gått amok med maskin uten å maskere - selv om dette ikke kan bevises som du sier.

 

Hvor holder du til? Er nærliggende å tro at noen i ditt område kan være behjelpelige med bilpleietjenester i fremtiden, eventuelt gi deg noen gode pekere så du kan gjøre jobben selv ;) 

  • DCN Poeng 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, woody88 skrev:

Helt riktig. Egentlig litt uprofesjonell ang pris. Ringte først og fortalte biltypen. Og han ga meg da ca pris på 1000-1500. Da jeg viste bilen sa han at det skapte merarbeid med panoramatak og en del plastdetaljer (R line) og at bilen var så veldig møkkete så sa at det kunne bli litt dyrere (1500-2000) men forsikret meg at det absolutt ikke ble mer enn 2000.

Da jeg kom dit og skulle betale sa han at han ga meg en veldig god pris. Og på kvitteringen stod det at jeg hadde fått 600kr i rabatt, selvom jeg betalte 2000. Altså en egentlig pris på 2600. Så fra opprinnelig 1000-1500 og opp til egentlig 2600. Vanskelig å prise tydeligvis emoji13.png

Det er kjedelig, bra at forhandelern tok regningen igrunn. All ære til det😊 Ut i fra prisen som han har tatt for jobben så høres det desverre som en "autoglym" sjappe. Ser alle de billige bilpleie sjappene rundt i fjorden her bruker autoglym. Det er ikke noe feil ved dette, men er som regel ikke like dyktige som entusiaster som finnes på dette forumet. Disse bruker endel lengere tid per bil 20-40 timer mens billig sjapper tar alt fra 500-2500 og bruker 4-7 timer, men entusiastene lever resultater som er langt over de som skal tjene penger på dette. Jeg vil nok i fremtiden anbefale deg og prøve og snakke med noen som har gode erfaringer og kanskje de til å med er villig til og lære deg hva man ikke skal gjøre og prøve litt selv også😉 Fet kjærre foresten hadde 1t2 2010 mod r-line 170 hk for noen år siden, morsom bil det igrunn bare fikk for mye feil med den. God jul! 

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merarbeid pga panoramatak og plastdetaljer? Hæ? Panoramatak = mindre lakk å behandle. Og det er da vel ikke mer enn gjennomsnittlig med plastikk på kjerra di? Kommer ikke over hvor fet fargen er, forresten... [emoji3] 
 
Sånn den skaden ser ut er det grunn til å tro at han har gått amok med maskin uten å maskere - selv om dette ikke kan bevises som du sier.
 
Hvor holder du til? Er nærliggende å tro at noen i ditt område kan være behjelpelige med bilpleietjenester i fremtiden, eventuelt gi deg noen gode pekere så du kan gjøre jobben selv [emoji6] 

Jeg vet ikke hva som gir mer arbeid eller ikke. Men virker logisk som du skriver.
Takk for det. Veldig fornøyd med den fargen ja. [emoji16][emoji41]
Holder til i Ørje i Østfold. Vet ikke om noen her i nærheten men det finner jeg sikkert ut av her på forumet [emoji122][emoji6]
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig, bra at forhandelern tok regningen igrunn. All ære til det[emoji4] Ut i fra prisen som han har tatt for jobben så høres det desverre som en "autoglym" sjappe. Ser alle de billige bilpleie sjappene rundt i fjorden her bruker autoglym. Det er ikke noe feil ved dette, men er som regel ikke like dyktige som entusiaster som finnes på dette forumet. Disse bruker endel lengere tid per bil 20-40 timer mens billig sjapper tar alt fra 500-2500 og bruker 4-7 timer, men entusiastene lever resultater som er langt over de som skal tjene penger på dette. Jeg vil nok i fremtiden anbefale deg og prøve og snakke med noen som har gode erfaringer og kanskje de til å med er villig til og lære deg hva man ikke skal gjøre og prøve litt selv også[emoji6] Fet kjærre foresten hadde 1t2 2010 mod r-line 170 hk for noen år siden, morsom bil det igrunn bare fikk for mye feil med den. God jul! 

Kjenner ikke veldig mye til han men han har vel ikke hatt firmaet i så mange år. Produktet var vel Sabesto Paint sealant pink. Etter det jeg har forstått er det ikke et veldig kjent produkt, selv ikke her inne.

Fet bil ja. Kjedelig med mye feil. Håpe denne er bedre da. Betalte nok for den ihvertfall [emoji13]
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, wurth er ikke så ukjent det igrunn, men prisen er for en liter for under 400 kr ink mva . Klart han gjør pæng, lite jobb for mye pæng. Tipper han bruker maks 100 ml altså 40 kr i værste fall 200ml. Dette er en jobb man fint hadde klart og gjøre selv. Personlig ville jeg heller ha valgt fusso. Han har nok maskin kjørt, men er er faktisk bedre og legge det på med en pad selv. Da blir det ikke skader😉 Er så enkelt som wax on wax off bare ikke sirkler rettlinjer i kjøreretningen isteden for😊 Prøv selv neste gang. Det viktigste man gjør på en touran er og voksen/forsegle den. Je tar ikke dette med polering først pga dette har mere med dyprens og fjerning av riper og få fram dybden. Dette er mer for at bilen skal se bra ut. Men aller helst hvært halv år skal man helst gjøre dette og legge på beskyttelse(lsp) til slutt. Men trenger ikke og gå mann av skafte frem til man føler seg trygg selv. Går ann og polere for hånd også, men tar tid det😊 

Jeg krysser fingrene for din del at du får bedre kvalitet på bilen din. Jeg fikk webasto, aggregat som løsnet, dobbel masse svinghjul, rust i bakluke, rust i dører, batteri som cellene var ødelagt, innsug spjeld i løpet av 3 mnd. Bilen var den gang dyr den også, 390 000 som varebil. Med vortex styling hele vegen. Kw senkesett i ny prisen. Når feilene kom så var bilen bare 1,5 år gammel.

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...