Gå til innhold

Gtechniq EXOv3 snart tilgengelig


HTB

Recommended Posts

Kom over noe info, men ikke det jeg lurer mest på — Minimum påføringstemperatur og varighet etter åpning, om den blir i samme format som v2 (ansett som en nedgradering fra v1's aerosol).

 

 

AVAILABLE FROM 1ST JANUARY 2017.

 

Gtechniq's EXO v2 highly hydrophobic sealant has proven particularly popular, ever since its release. For some time, Gtechniq has been researching and developing formulas to further enhance the performance of EXO.

Unlike the current hybrid inorganic/organic v2 coating, the new version of EXO is a non-hybrid organic coating. This formula cures much harder and is, therefore, more resistant to water spotting. In recent months,
EXO v3 has been given to Gtechniq-Accredited Detailers to evaluate its performance with real-world testing. The results speak for themselves!

 

Key Features:

  • Significantly easier to apply than EXO v2
  • Provides the same great gloss as EXO v2
  • Provides the same high levels of slickness as EXO v2
  • Beading on par with EXO v2
  • Enhanced durability particularly on high road grime areas such as sill & wheel arches

 

Features & Benefits:

  • Provides a high level of gloss to automotive paintwork
  • Highly hydrophobic - repels water & waterborne contamination
  • Incredible slickness - repels dirt & oils
  • Cures within 3 hours
  • Forms very strong, covalent bond with surface for extra durability
  • Resists water spotting
  • Can be used as a stand-alone coating
  • For ultimate paintwork protection, use after applying C1 Crystal Lacquer or Crystal Serum Light
  • Professionals - use over Crystal Serum to provide CS Black service for customers

 

Technical Specification Comparison EXO v2 / EXO v3:

  • Thickness (microns): 0.5 / 0.5
  • Pencil hardness: 2H / 7H
  • Contact angle: 115-125 degrees / 110-120 degrees
  • Temperature resistance: 150 degrees C / 300 degrees C
  • Chemical resistance (pH): 4-10 / 3-13
  • Typical durability: 18 months / 24 months

 

Sizes: 30ml & 50ml.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg, som detailer, skal bruke dette, eller annen coating på min bil i stede for Fusso Coat? Brukte 14 timer på konas nye e-Golf for 2 år siden med UNC-R(først UNC-v1) uten å få bedre resultater enn med en time med Fusso Coat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Jeg kan ikke svare på hvorfor. Men min personlige mening er at noe som gjør at du ikke skal behandle lakken på flere år ikke er bra. For oss er det ikke farlig. Men for en kunde så tror han at bilen er skuddsikker i flere år. Og skader får god tid til å utvikle seg før neste behandling og så blir det ekstra dyrt. Litt som 30000 km intervaller på oljebytte. Ingen mekaniker jeg har snakket med ville ventet så lenge på egen bil....jeg vil heller gå over bilen 1 gang pr år for kunder enn å sende de ut i 2-5 år på egenhånd. Men jeg har ingen erfaring med coating bare en erfaring med andre ting som går i dass pga for lange intervaller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Kan noen fortelle meg hvorfor jeg, som detailer, skal bruke dette, eller annen coating på min bil i stede for Fusso Coat? Brukte 14 timer på konas nye e-Golf for 2 år siden med UNC-R(først UNC-v1) uten å få bedre resultater enn med en time med Fusso Coat


Da tror jeg du har gjort noe veldig galt i prosessen :)
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskestriper reduseres nok, men de kommer uansett og er vel da vesentlig verre å fjerne!?!
Dessuten blir det mye waterspots som er tungvint å fjerne

Polishduden: testet Fusso? Sykt grom beeding etc der også.

Ved applikasjon av UNC gjorde jeg det etter nøye instruksjoner med temp.måler etc så er rimelig trygg jeg gjorde det rett(hadde lagt det på en annen bil rett før også)

Fusso er rå på å skjule vaskestriper så tar man en korrigering Feks hvert 3. år synes jeg resultatet er det samme eller bedre med vesentlig mindre jobb

Sett denne?



Bukken og havresekken ja, men kanskje noe å tenke på allikevel?

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Vaskestriper reduseres nok, men de kommer uansett og er vel da vesentlig verre å fjerne!?!
Dessuten blir det mye waterspots som er tungvint å fjerne

Polishduden: testet Fusso? Sykt grom beeding etc der også.

Ved applikasjon av UNC gjorde jeg det etter nøye instruksjoner med temp.måler etc så er rimelig trygg jeg gjorde det rett(hadde lagt det på en annen bil rett før også)

Fusso er rå på å skjule vaskestriper så tar man en korrigering Feks hvert 3. år synes jeg resultatet er det samme eller bedre med vesentlig mindre jobb
Sett denne?


Bukken og havresekken ja, men kanskje noe å tenke på allikevel?


Sett den og kommentert den på den andre tråden her inne. Begge ting er gode til hvert sitt bruk. Er julaften i dag så skal ikke hoppe på noen stor avhandling :) Er jo tross alt julaften

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mariushh skrev:

Vaskestriper reduseres nok, men de kommer uansett og er vel da vesentlig verre å fjerne!?!
Dessuten blir det mye waterspots som er tungvint å fjerne

Polishduden: testet Fusso? Sykt grom beeding etc der også.

Ved applikasjon av UNC gjorde jeg det etter nøye instruksjoner med temp.måler etc så er rimelig trygg jeg gjorde det rett(hadde lagt det på en annen bil rett før også)

Fusso er rå på å skjule vaskestriper så tar man en korrigering Feks hvert 3. år synes jeg resultatet er det samme eller bedre med vesentlig mindre jobb

Sett denne?

 

 

Bukken og havresekken ja, men kanskje noe å tenke på allikevel?

 

 

Du har flere gode poeng men jeg er ikke helt enig i tankegangen din på alle punkter.

 

Til mine late kunder velger jeg fortsatt coating kontra fusso og "tvinger" kunden tilbake 1 gang i året mtp nedvask, spraycoat og forhindre waterspots. Holdbarheten er bedre og coating hjelper veldig mot vaskeriper og i flere tilfeller forhindre forekomsten selv på tross av maskinvask(!) 

 

I det lange løp mener jeg coating er det beste valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mariushh skrev:

Jeg startet mitt innlegg med hvorfor jeg, en detailer skulle velge coating framfor Fusso emoji2.png

Hva mener du forresten med spraycoat og det med å forhindre waterspots?
 

En detailer skjuler ikke vaskeriper gjennom 3 år med voks :) med coating opplever ihvertfall jeg et mye enklere vedlikehold i løpet av de 2.5årene coatingen har vært på min bil, ingen vaskeriper og spotte heller.

 

Fant ikke noe bedre ord men å toppe opp med Silk Coat, Hydro2 osv vil forhindre waterspots. Ved den årlige nedvasken bruker jeg en waterspot remover hvis behov før topping med spray forsegling

 

Hvis du klarer å unngå spyling uten håndvask og tørk er forøvrig waterspots ikke et stort problem :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det Belle sier stemmer godt. Jeg prøver å instruere i korrekt vask når kundene har behandlet bilene sine. Jeg tilbyr også at de kan ta sin vandre enkle vask og jeg vasker ned bilen 1-2 ganger i året. Alt etter ønske og behov. Om noen får waterspots så kan de la meg ta de, eller kjøpe produkter og ta det selv. Jeg er veldig fan av det å slippe å polere bruksbil 2 ganger i året og legge på voks. Har jeg coating på så er det lettere å få rent og man trenger ikke å via kjemistyrke osv så stor oppmerksomhet. De fleste bruktbiler får coating for et enkelt og forutsigbart vedlikehold

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mariushh skrev:

Mengde vaskestriper påvirkes heldigvis av vaskemetode samt en praktisk farge hjelper til å skjule dem.
Legger jeg på Wet-Coat av og til må jeg si jeg er fornøyd.

God jul emoji2.png

Wet coat i ny og ne er kanskje det aller enkleste ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chemical resistance (pH): 4-10 / 3-13
  • Typical durability: 18 months / 24 months
  •  
    Sizes: 30ml & 50ml.
     
     


    Bedre motstandsdyktighet mot både lav og høy PH må være en av de store fordelene med denne? Bla i forhold til Surfex HD.
    Lenke til kommentar
    Del på andre sider

    • 1 month later...

    Ser de har fått den i hus hos Bilnerden, dessverre med tekst jeg håpet å ikke se;

     

    Sitat

    Når flasken er åpnet anbefales det at innholdet brukes innen tre måneder for maks effekt

    Som forbruker er det ikke særlig kjekt med lav holdbarhetstid på produktet eller krav til høy påføringstemperatur slik som for v1. Men den kom i alle fall i sprayflaske, så den ikke blir "ødelagt" kort tid etter åpning.

    Når produktet har effekt på bilen i opptil to år, er 3 måneder i åpnet emballasje litt av en vits ...

    Lenke til kommentar
    Del på andre sider

    Bli med i samtalen

    Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

    Gjest
    Skriv svar til emnet...

    ×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

    ×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    • Hvem er aktive   0 medlemmer

      • Ingen innloggede medlemmer aktive
    ×
    ×
    • Opprett ny...