Gå til innhold

Autobahn og Rim7


Sydenfareren

Recommended Posts

Sydenfareren

Hei. Har kjøpt meg nye felger og vil beholde disse pene lenge. Har kjøpt SW Autobahn som jeg tenkte jeg skulle behandle dem med. Men lurer på om dersom jeg bruker Scholl Rim7 på felgene. Tar jeg da voksen?? Eller er det noe annet dere ville gjort?

Legger med bilde av felgene.....

1_7_35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt med Autobahn og Fusso i sommer, har brukt P21`s Power gel og korrosol til rengjøring. Autobahn var steindød og fusso omtrent som nylagt når jeg la om til vinterdekk, så nå tror jeg Autobahn blir pensjonert..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sydenfareren skrev:

Er det andre vokser eller behandlingsmetoder til felger folket anbefaler?

 

Fusso? Har de egen felg voks, eller er det bare en type?

 

Takk for svar :)

Fusso the one and only. Finnes for svart og lys farge, men spiller ingen rolle hvilken du bruker, og hvertfall ikke på felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordic BilSpa
52 minutter siden, Sydenfareren skrev:

Er det andre vokser eller behandlingsmetoder til felger folket anbefaler?

 

Fusso? Har de egen felg voks, eller er det bare en type?

 

Takk for svar :)

Fusso som brukes på lakk,kan brukes på felger og.

GYEON Certified Detailer

 

Facebook: Nordic BilSpa

 

Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, trogha skrev:

Kjørt med Autobahn og Fusso i sommer, har brukt P21`s Power gel og korrosol til rengjøring. Autobahn var steindød og fusso omtrent som nylagt når jeg la om til vinterdekk, så nå tror jeg Autobahn blir pensjonert..

Kjempesjokk ;)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.11.2016 at 8:36 AM, trogha said:

Kjørt med Autobahn og Fusso i sommer, har brukt P21`s Power gel og korrosol til rengjøring. Autobahn var steindød og fusso omtrent som nylagt når jeg la om til vinterdekk, så nå tror jeg Autobahn blir pensjonert..

Tror svaret bak steindød Autobahn er litt for aggressiv vedlikeholdsvask. Forstå meg rett, Fusso er en meget motstandsdyktig LSP, men ville heller benyttet Surfex eller Auto Finesse Imperial 1:10 for vedlikeholdsvask og spart P21S til de mest grisete oppgavene :) 

Endret av jan9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jan9 skrev:

Tror svaret bak steindød Autobahn er litt for aggressiv vedlikeholdsvask. Forstå meg rett, Fusso er en meget motstandsdyktig LSP, men ville heller benyttet Surfex 1:5 eller Auto Finesse Imperial 1:10 for vedlikeholdsvask og spart P21S til de mest grisete oppgavene :) 

Surfex funker dårlig på bremsestøv, P21's brukes alt fra ren til utblandet 1:3, korrosol kun når det er lenge siden forrige vask og P21's ikke kommer i mål. Jeg håndvasker felgene hver gang jeg håndvasker bilen, og det sitter ofte mye grus o.l i møkka på felgene, så der er jeg nesten like nøye som med forvask til resten av bilen før håndvask. Når fusso da er så ekstremt mye mer holdbar enn autobahn, og ikke minst tåler vaskekjemi bedre slik at det fortsatt er god beskyttelse igjen etter mange vask, så blir det vinn vinn å bruke fusso. Den tåler vaskekjemi slik at jeg får skånsom berøringsvask av felgene, i tillegg er felgene godt beskyttet ut hele sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenfareren

Bruker som regel bare Rim7 ved veldig skitten felg, men er jo ikke greit dersom den tar voksen..... Bilen blir vasket regelmessig og blir som regel ikke så skitten, men av og til er det jo slik det blir. Prickbort, tar det også voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

‎01‎.‎12‎.‎2016 - 21.46, Sydenfareren skrev:

Prickbort, tar det også voksen?

All vaskekjemi vil slite på voks/forsegling, prickbort er relativt snill med voks samtidig som det er en effektiv kaldavfetting. Men som nevnt i tråden her kan det være stor forskjell på hvor motstandsdyktig de forskjellene voksene er mot vaskekjemi, en god voks bør tåle alkaliske og kaldavfettinger greit. Prioriter uansett å bruk god vaskekjemi for å fjerne mest mulig møkk før berøringsvask av bilen for å unngå vaskeriper, det tar kortere tid å legge et nytt lag med voks innimellom enn å korrigere vaskeriper. Metallpartikkelfjernere som f.eks Iron-x og Korrosol er vel noe av det som sliter mest på voks og bør stort sett kun brukes før voksing eller polering.

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...