Gå til innhold

Produkter fra Wurth.


Hunnes

Recommended Posts

Hei. Tenkte jeg skulle prøve meg på maskinpolering her om dagen og lånte maskinen hos klargjøringen på jobben. https://nettbutikk.wuerth.no/maskiner/polermaskiner/poleringsmaskin-oscillerende-epm-160-e

Glemte i hu og hast å låne med andre puter og polisher, så fikk bare med grønn pute og grønn polish. https://nettbutikk.wuerth.no/boring-gjenging-kapping-og-sliping/poleringspadder/polerpad-gronn https://nettbutikk.wuerth.no/p10-fast-cut-polish-plus-1

Prøvde kun på panseret som er helt ekstremt slitt. Tydligvis blitt vasket med sandpapir. Men denne komboen tok kun det letteste. Kjørte maskinen først på steg to, ca 2000rpm (?). Først uten trykk og så med. Syntest dette var lit tamt, så juicet sakte men sikkert opp til steg 5 som jeg har glemt rpm'en på men den gjikk mye raskere da å tok litt mer. Kjørte her og med og uten trykk. Er fortsatt mye dype riper igjen. Er det noen som vet om dette er det groveste wurth har? Og er det noen som vet hvilke maskin denne tilsvarer av andre? Alt fra wurth er jo bare "rebranding"

Legger med noen dårlig før bilde, da dragen skulle ha nattevakt, å prossessen ble brått avsluttet.20161122_164030.thumb.jpg.6a433d85fe008c20161122_164025.thumb.jpg.cff96a211a214520161122_164034.thumb.jpg.3d91b2240e8722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskina lignet veldig på Flex xc3401vrg
ellers har jeg lite å komme med dessverre

Er desverre temmelig grønn på dette, men hadde jeg klart mer med en annen maskin? Types Rupes fks.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at maskinene ligner på Flex sine, så maskina er det nok ingenting galt med. Var innom og titta litt på nettsidene (de var jo ikke noe særlig krunglete......) og jeg syns mye av puter, applikatorer og spesielt padbørsten ligna på Scholl Concepts:

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

 

 

Vet ikke noe om poleringsmidlene derfra. Ser at mye av det er alt i ett-produkter med voks osv, disse er det som regel ikke all verdens korrigeringsevne på. Syns kanskje de små flaskene lignet litt på Sonax..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Polishene er fra scholl, ivertfall de store. De har også en rebranda scholl l15 som de selger.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl som leverer produktene til Würth. Maskinen er Flex 3401 VRG.




Maskina er helt konge! Noe av det beste man får.

Det var jo godt å høre, slepper jeg å handle en selv. Bor vel fortsatt en sunnmøring selv om jeg har bodd i oljebyen i syv år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tenker jeg, hva blir neste steg nå? Har dere noen tips til hvilken polish og puter jeg kan handle som er grovere, eller burde jeg måle lakkdybden, våtslipe og gå over pånytt? Skal se om jeg kan få tatt noen bilder imorgen av hvordan det ser ut nå.

Polishene er fra scholl, ivertfall de store. De har også en rebranda scholl l15 som de selger.





Enig i at maskinene ligner på Flex sine, så maskina er det nok ingenting galt med. Var innom og titta litt på nettsidene (de var jo ikke noe særlig krunglete......) og jeg syns mye av puter, applikatorer og spesielt padbørsten ligna på Scholl Concepts:
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
 
Vet ikke noe om poleringsmidlene derfra. Ser at mye av det er alt i ett-produkter med voks osv, disse er det som regel ikke all verdens korrigeringsevne på. Syns kanskje de små flaskene lignet litt på Sonax..


Da stemte mine teorier om at dette og var rebranding:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre full pupp og press på maskina der.
men hvilken bil har du?
 

Da prøver jeg det og neste gang!
Er en '95 A4 sedan. Litt usikker på hva lakk koden er på den, men det er ikke den vanlige rødfargen som det var på de fleste VAG fra den tidsperioden tror jeg. Mer oransj? Kan sjekke opp i det til imorgen hvis det er noen hjelp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd meg på en slik. Men har tatt mange nyere tyskere og gjengangeren er hard lakk. 
Du kan godt prøve med noe grovt[emoji106]

Da prøver jeg med noe grover til og begynne med. Har du noe forslag til pads og polish?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth lager lite og mulig ikke noe selv. De er med å utvikler, men får andre til å produsere. Det meste fra Wurth tror jeg har høy kvalitet. Til og med skruene liker jeg[emoji23]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth lager lite og mulig ikke noe selv. De er med å utvikler, men får andre til å produsere. Det meste fra Wurth tror jeg har høy kvalitet. Til og med skruene liker jeg[emoji23]

Stemmer. Alt på jobb er jo Wurth, så blir jo det på privaten å fordi jeg vet det fungerer godt.

Men siden jeg er helt ferks på dette, hvilke puter og polish kan jeg handle som er grove? Trenger ikke å vere wurth. Er det slik med alle polisher at jo lavere tall, jo grovere er de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grovest av Scholl S0 og Menzerna Super Heavy Cut 300? Tenker at en av desse må jo vere grove greier? Men hvilke puter er å anbefale her? Er det ull som er tingen når man skal kjøre grovt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hunnes skrev:

Hva er grovest av Scholl S0 og Menzerna Super Heavy Cut 300? Tenker at en av desse må jo vere grove greier? Men hvilke puter er å anbefale her? Er det ull som er tingen når man skal kjøre grovt?

S0 er flytende sandpapir, handle with care. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grovest av Scholl S0 og Menzerna Super Heavy Cut 300? Tenker at en av desse må jo vere grove greier? Men hvilke puter er å anbefale her? Er det ull som er tingen når man skal kjøre grovt?

Scholl S2 Black Signature Series med svart /hvit spiderpad, da får du bakoversveis... [emoji3] Eller Scholl S20 Black Signature Series med blå spiderpad [emoji3]

VCDS/vagcom bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...