Gå til innhold
Diesel

Gå over en liten Askeladden 475 Chaser

Recommended Posts

Diesel

Vurderer å handle Rupes Bigfoot LHR15 Mark II Deluxe Kit hos Exint på black friday som kommer. Skal i hovedsak gå over egne biler, men har og en liten Askeladden 475 Chaser som skal gås over. Hvis jeg handler Deluxe Kitet, hva annet behøver jeg for å gå over den, uten at det koster skjorta? De har Marine Kit, men dette koster 2000 kr mer enn Deluxe Kit, og da er det "bare" båt. Prøvde å søke meg fram til tidligere båttråder, men finner ikke store greiene. Leter kanskje på feil plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RNa

Om båten er veldig fin og bare skal ha litt oppfrisking er DA maskin ok men stort sett er det roterende som gjelder ved polering av båt ihvertfall om du ikke er ekstremt tålmodig 😎

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
caroline

Jeg  har polert flere båter som har vært matte som sandpapir..

Det har gått veldig fint med DAS6pro, gule uber og menzerna heavy cut :)

De blir som nye igjen! Går endel gule puter. Og skal man ta oppi båten, lønner det seg å ha pads og bakplater i forskjellige str!

Har roterende også, bruker samme kombinasjonen da. Og tidsforbruket blir kanskje halvert ;) 

Men alikevel bruker jeg DA maskinen like ofte som den roternde. Smak og behag pluss kommer ann på båten og tilstand :) 

Endret av caroline
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Er ikke kravstor til båten, så da satser jeg på at det skal gå med DA maskin :) Takk for svar.

Ble likevel anbefalt av Exint å gå for Duetto, så blir kanskje denne istedenfor hvis ingen her har noen innspill?

Endret av Diesel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
caroline

Det går fint med DA maskin, båten du skal ta er jo ikke veldig stor heller. Og ikke kan du gjøre noen feil med DA maskinen på gelcoat :) (Bare husk nok pads ;) ) 

Ang maskin valg av de to, kan ikke jeg uttale meg. Men det kan sikkert noen andre her inne? 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Skulle få låne pads som allerede var brukt på båt og Menzerna FG500 av en kompis, så satser på at det gjør susen med Duettoen :thumbup:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RNa
22.11.2016 - 1.29, Diesel skrev:

Skulle få låne pads som allerede var brukt på båt og Menzerna FG500 av en kompis, så satser på at det gjør susen med Duettoen :thumbup:

Jeg hadde aldri valgt Duetto, skal du såpass opp i pris ville jeg gått for  Rupes 15 Mk1 eller 2.

Min maskin historie:

Jeg kjøpte først Rupes 15, men så ble det mye positivt rundt Rupes 21 med liten bak-plate her på forumet.

Solgte da 15 og kjøpte 21 sammen med med liten bak-plate.

Ble ikke fornøyd da den vibrerte en del mer enn 15 og den var  alt i alt ikke som forventet, var bla a veldig stygg med padsene.

Kjøpte så Duetto for å ha en maskin med mindre utkast også, men har du brukt en 15 en del så finner du fort ut at Duetto er en stor nedtur mht brukervennlighet og da tenker jeg spesielt på hvordan den er å holde i.

Duetto og Rupes 21 ble da solgt til fordel for Flex DA som mange hadde mye godt å si om, men halllooo...............den vibrasjonen var helt syk så den ble solgt uten at en bil ble ferdig.

Ikke noe å si på poleringen men bare at jeg vil ha ledd som fungerer i mange år.

Så ble 15 kjøpt inn igjen samt mini`n og da var jeg overbevist om at jeg hadde verdens beste poler maskiner og var tilfreds.....................så kommer de rekende med MK2 som muligens er litt bedre:huh:.

Har vel ikke sett noen som sier WOW når de bruker den men likevel ble 15 solgt til fordel for 15 MK2 og jeg tror den er bedreB)

Endret av RNa
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden

Marine serien til Rupes er den samme som blå til bil mener jeg. ;)

Selv kjøpte jeg bare en flaske med marine polish fra rupes til å supplere med mitt deluxe kit. Det var bare for å få litt mer polish enn de 250ml som følger med.

Fungerte godt på min båt i alle fall. 

Endret av Alfaduden
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Prisforskjell på 1500kr på Duetto og 15 Mark II Deluxe kitene. Er det verdt det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RNa
1 time siden, Diesel skrev:

Prisforskjell på 1500kr på Duetto og 15 Mark II Deluxe kitene. Er det verdt det?

Ikke vurder Duetto, om du tenker økonomi så gå for denne:

http://bilnerden.no/north-detailing-sda-8-900-w-oscillerende-poleringsmaskin

Da får du mulighet for både liten og stor bak-plate noe Duetto ikke gir deg, ser du senere at du vil avansere tar du steget opp til Rupes 15 og da har du begge delene.

Prisdifferansen mellom North maskinen (http://bilnerden.no/north-detailing-sda-8-900-w-oscillerende-poleringsmaskin) og Duetto da  faller Duetto helt ut er min mening.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Ja, har forstått det slik at maskinen blir litt liten til båten. Eneste er at jeg ikke har noe produkter fra før, og båten blir vel egentlig bare en unnskyldning for å ha en grunn til å kjøpe. Er det noen greie pakker nå noen plass i disse tilbudsdager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RNa
3 timer siden, Diesel skrev:

Ja, har forstått det slik at maskinen blir litt liten til båten. Eneste er at jeg ikke har noe produkter fra før, og båten blir vel egentlig bare en unnskyldning for å ha en grunn til å kjøpe. Er det noen greie pakker nå noen plass i disse tilbudsdager?

De ligger vel og lurer nå for plutselig å poppe frem ved midnatt😀

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Grunnet pris står det mellom PDA-15 og Duetto. 500kr i forskjell, grunnet at jeg kjøper bag i tillegg hvis jeg kjøper PDA-15. Hvilken går jeg for? :(

Eller kanskje Cocraft fra Clas Ohlson og en pakke i tillegg?

Endret av Diesel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig