Gå til innhold

Reklamere på lakkjobb?


ToreS

Recommended Posts

Hadde bilen (BMW F11) på lakkering av bakskjerm på garanti pga sinklipp (?).

 

Problemet er utbedret, dekkfarge på utbedring og klarlakk på hele bakskjerm frem til og med A-stolpe.

 

De har dog ikke plukket av kromlist rundt bakrute men lakkert inntil dennes gummilist. Dette har jeg sett på andre biler at kan føre til at klarlakken flasser fra "bruddkant" dersom gummipakningen rører seg og slipper mot lakken. Det er uansett 5 års reklamasjonsrett på lakkjobben så det kan man rydde opp i om skulle skje.

 

Derimot ser jeg at det er små "hull" i klalakken helt inntil lista på bakskjermen; muilig dårlig rens/avfetting/silikonfjerning før lakkering? 

 

På A-stolpen er det ei tilsvarende stripe der lakken ikke har festet. 

 

Vedlagte detaljbilder av bakjerm inntil list og A-stolpe.

 

Dette er ikek slikt man ser uten å se etter det, men på den andre siden er det ikke slikt man godtar på en nybil. Min bil er 5 år gammel og dette ble tatt i forbindelse med garantiutløp - Bør jeg reklamere på jobben, eller er det slikt man lever med på en 5 år gammel bil - og evt heller reklamere om det blir noe trøbbel senere med dette?

 

Bilen ble polert og deretter vokset med Collonite 476e for noen måneder siden. Det er vel ikke veldig uvanlig og i så måte noe lakkerer burde ha klart å ta høyde for?

 

bakskjerm.jpg

A-stolpe.jpg

Endret av ToreS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilen er 5 år gammel, men det er en nylig utført lakkeringsjobb du reagerer på. Velger du å reklamere bør det gjøres så snart som mulig, "innen rimelig tid". Hvis dette var min bil ville jeg reklamert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg ikke vært i tvil. Dette bør du kunne reklamere på. Har nettopp lakkert taket på min F31, og jeg ga tydelig beskjed om at takrails skulle demonteres, samt at de skulle benytte "vippe" tape på pakning ved toppen av frontrute. Nettopp for å ungå slikt som dette. Jeg har tidligere jobbet som biloppretter, og vet at mangen tar en shortcut, og maskerer inn pakninger og andre detaljer for og spare tid. Stripen du refererer til ser mistenkelig ut som rester av silikon før lakkering.

Håper det ordner seg[emoji1303]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 timer siden, Thomas4070 skrev:

Her hadde jeg ikke vært i tvil. Dette bør du kunne reklamere på. Har nettopp lakkert taket på min F31, og jeg ga tydelig beskjed om at takrails skulle demonteres, samt at de skulle benytte "vippe" tape på pakning ved toppen av frontrute. Nettopp for å ungå slikt som dette. Jeg har tidligere jobbet som biloppretter, og vet at mangen tar en shortcut, og maskerer inn pakninger og andre detaljer for og spare tid. Stripen du refererer til ser mistenkelig ut som rester av silikon før lakkering.

Håper det ordner segemoji1303.png

Har sendt bildene til ansvarlig ettermarkedssjef hos forhandler. Svaret tilbake var at dette kunne de se på "ved neste korsveg" slik at det kosmetisk ble bedre. Nå var lakken for fersk til at det var mulig å gjøre noe.

 

Så da har jeg i alle fall "reklamert" og fått et svar om at de kan fikse, bare ikke nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lakken er for fersk, er bare tull, jeg har sendt biler tilbake til lakkerer samme dag som de kom inn etter rep, bare å få ordnet opp så fort som mulig.

  • DCN Poeng 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja han jeg kjenner som er lakkerer sier lakken er så og si ferdig herdet i det den kommer ut av "ovnen". Ser jo mange av de som lakkerer proft som sliper lakkstøv og polerer opp igjen noen timer senere samme dag eller dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Har sendt bildene til ansvarlig ettermarkedssjef hos forhandler. Svaret tilbake var at dette kunne de se på "ved neste korsveg" slik at det kosmetisk ble bedre. Nå var lakken for fersk til at det var mulig å gjøre noe.
 
Så da har jeg i alle fall "reklamert" og fått et svar om at de kan fikse, bare ikke nå...
 



Jeg er helt enig med gutta her. Har ikke tall på hvor mangen ganger jeg har sendt biler tilbake til lakkboksen rett etter lakkering.

Jeg hadde ikke akseptert svaret fra den såkalte ettermarkedssjefen. Jeg hadde levert bilen på døra og forlangt det ordnet med en gang etter min mening[emoji4]




  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkeringsverkstedet som lakkerte er et verksted som eies av flere forhandlere, og som utflører lakkering for disse. I går passet det for meg å svinge innom disse å høre hva de mente - og de ville gjerne gjøre opp igjen dette for det var ikke som det skulle - men mente jeg burde vente en måned fordi lakken nå var for fersk til å jobbe med. Sendte dette til utførende verksted med at jeg kommer tilbake om en måned og fikk ok. (eller alt som stod i mailen var OK! og signatur. Gir en liten bismak om at de kan ordne opp, men synes jeg er litt vanskelig?)

 

Personlig mener jeg at det er bra kunden setter litt krav til utført kvalitet - og at de klager når ting ikke er ok. Samtidig mener jeg at det faktum at jeg fikk tilbake bilen tyder på svikt i flere ledd - lakkerer burde ikke sendt tilbake bilen fra lakkering etter dette - verkstedet burde ikke tatt imot bilen og remontert deler når det ser slik ut. Selv fikk jeg bilen utlevert på morgenen når jeg skulle på jobb - det regnet og var skumt ute - så å se dette selv der og da var "umulig" - samtidig som man selvsagt antar at ting er i orden når fagfolk har vært på ferde...

 

 

Endret av ToreS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkeringsverkstedet som lakkerte er et verksted som eies av flere forhandlere, og som utflører lakkering for disse. I går passet det for meg å svinge innom disse å høre hva de mente - og de ville gjerne gjøre opp igjen dette for det var ikke som det skulle - men mente jeg burde vente en måned fordi lakken nå var for fersk til å jobbe med. Sendte dette til utførende verksted med at jeg kommer tilbake om en måned og fikk ok. (eller alt som stod i mailen var OK! og signatur. Gir en liten bismak om at de kan ordne opp, men synes jeg er litt vanskelig?)
 
Personlig mener jeg at det er bra kunden setter litt krav til utført kvalitet - og at de klager når ting ikke er ok. Samtidig mener jeg at det faktum at jeg fikk tilbake bilen tyder på svikt i flere ledd - lakkerer burde ikke sendt tilbake bilen fra lakkering etter dette - verkstedet burde ikke tatt imot bilen og remontert deler når det ser slik ut. Selv fikk jeg bilen utlevert på morgenen når jeg skulle på jobb - det regnet og var skumt ute - så å se dette selv der og da var "umulig" - samtidig som man selvsagt antar at ting er i orden når fagfolk har vært på ferde...
 
 


Godt å høre at det ordner seg[emoji1303]

Det har helt klart sviktet i alle ledd her. Noe som dessverre skjer til tider.

Du er slettes ikke en vanskelig kunde, du har god grunn til og stille deg kristisk til arbeidet som er utført. De burde heller satt pris på at du som kunde kommer og gir beskjed. Det burde jo være i deres interesse og kunne levere ifra seg et bra sluttprodukt og ha fornøyde kunder.

Forstår godt at slikt ikke er lett og oppdage umiddelbart. Men det spiller ingen rolle[emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...