Gå til innhold

Lakkforsegling/coating


Geirman

Recommended Posts

Vurdere å prøve meg på å legge Lakkforsegling/coating istede for voks! Noe som varer lengre enn tradisjonell voks!

Noen som kan anbefale et produkt som funker, og som er greit å legge og tørke av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på Nanolex Si3d og GTechniq Crystal Serum Light med GTechniq Exo oppå fra før. 2 biler med Nanolex, og 6 biler med CSL+Exo.

CSL+Exo opplever jeg som den enkleste å legge av de to. Nå har Si3d kommet i ny versjon, som jeg ikke har prøvd, så det kan godt hende den er litt enklere enn den var. Mitt største tips er at du setter deg godt inn i bruksveiledningen de første gangene, og setter av tid til å gjøre det ordentlig. Slurver du, og får skjolder, så er det ikke bare å "gnikke litt" for å få det vekk, som man f.eks. kan gjøre dersom en voks svetter litt e.l.

Det finnes flere alternativer du sikkert vil få vite om i denne tråden, men man kan jo ikke bidra med mer enn en har prøvd selv ;)

Lykke til!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg la carpro cquartz uk i helgen, og eg synest den var veldig fin og legge, en hel del enklere en SI3D, og det gikk en time kjappere en eg pleier å bruke på SI3D.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun lagt Max Protect sine coatinger men de er meget enkle å legge. 

Jeg var skeptisk første gang men det gikk som en drøm. På første bilen ble det ett par skjolder, dette rettet jeg enkelt opp i ved bruk av Max Protect sin waterspot  Remover.

De første gangene kan det være greit å dele opp bilen. Legg ett panel av gangen. 

Etterhvert er det ingen sak å legge flere panel av gangen for så å buffe av. 

Legger du f.eks V1 med UNC-R 1.5 oppå og topper det med slik coat har du en super combo som holder mye lenger en voks. 

Holdbarheten på enten voks eller coating varierer jo veldig med bruken av bilen, men det er vel ingen vokser som kan måle seg med coating. 

Jeg har dessverre ingen andre coatinger å sammenligne med. Jeg har nå lagt denne coatingen på nærmere 10 biler tipper jeg. Har aldri vurdert noe annen coating og i min verden betyr det at jeg er fornøyd. 

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...